Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #470
|
Wybebeszyłem dzisiaj częściowo wiązkęz pod maski.
Wywalam tą od sinika oraz od zapłonu. Chce zrobić nową już pod EE3+. Ściągnę od Ciebie pomysł z fajko cewkami. Ile byś chciał za trigger co dorabiałeś? Masz jakoś opisaną wiązkę od fajko cewek? I czy udostępnił byś potem projekt? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez emanuel33.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #476
|
Z tymi fajkocewkami w m103 to taka uwaga, że koniecznie trzeba zabandażować kolektory i zrobić jakąś osłonę termiczną np. z blachy alu , żeby odgrodzić cieplnie fajki od kolektorów bo inaczej je usmażysz.
Trigger wraz z kołem mogę wymienić na same koło do m103 - nie dłubane , dobre z niewyrąbanym tłumikiem drgań. (koło bez piasty) Ale to dopiero po tym jak założę trigger na zamach i odpalę na tym auto a nie mam zielonego pojęcia kiedy to nastąpi. Do kompletu będe mógł dodatkowo orżnąć mocowanie czujnika VR i czujnik VR z wtyczką i przewodem ekranowanynm. W tym komplecie, który mam żadne trigger errory nie występują. Wiązkę do fajkocewek robilem wg. tego: www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ig...are_Manual.htm#cop30 Czyli: Pin 1: +12V po zapłonie przez bezpiecznik 15A - zasilanie wziąłem z tzw. "srebrnego przekaźnika" Pin 2: Podłączyłem do masy na karoserii, blisko ECU tam gdzie mam podłączone masy ekranów przewodów i sensor ground. Pin 3: wyjścia IGN (1, 2, 3) z EasyEcu, Pin 4: Głowny punkt masowy na bloku silnika Ad Pin3: dla wasted spark łączysz w pary fajki z cylindrów 1-6, 2-5, 3-4 i te pary podłączasz odpowiednio pod wyjścia logiczne IGN1, IGN2, IGN3. Auto dalej kompletnie nie wystrojone, a sama zmiana na fajkocewki wniosła znaczna poprawę w "zbieraniu się auta" po nagłym wciśnięciu gazu. Jałowe też bardziej stabilne, choć kompletnie jeszcze nie grzebałem w ustawieniech IDLE odnośnie wyprzedzenia zapłonu. Teraz z delikatnym wciśnięciem gazy łatwiej odpala czy to zimny , ciepły czy w połowie rozgrzany. Mapa zapłonu zrobiona z palca na oko, według innych podglądniętych w sieci dla silników NA. Charakterystykę dewll time narazie zrobiłem tak, że do 12V 4ms a powyżej 3ms Z udostępnieniem projektu nie ma problemu , ale mówimy o wersji jako takiej, robionej na oko i ucho na której da się jeździć ale bez rewelacji. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #477
|
Mi nie jest to potrzebne już, tylko za jakiś czas.
Dopiero rozebrałem silnik. Jutro zdejmuję kolektor dolotowy i daję do piaskowania i malowania, potem wkrętki pod gaz itd... Muszę jeszcze zrobić remont całego silnika. Dorobić soczewki bi-xenon do oryginalnych lamp. Co do fajko-cewek, to w M104 są one całkiem od góry i nie mają styczności z kolektorem. Coś jak tutaj: i.ytimg.com/vi/PFLEWKa1SsM/hqdefault.jpg Nawet fajnie pasują te cewki ze zdjęcia. Wybebeszyłem już prawię całą wiązkę z pod maski. Jeszcze jej nie wyjąłem, bo muszę rozebrać podszybie i ustalić jakie sygnały idą do sterownika skrzyni za akumulatorem. kick down Włącznik pod pedałem wł napięcie do nad biegu? Można ten sygnał wysterować przez ee3+ z tego co czytałem. Tutaj opis sygnałów jakich potrzebuje. Sygnał podobno idzie z alternatora. Kwestia co z klimą, ale ona i tak jeszcze nie działa, bo jest na stary czynnik, ale przydało by się i to ogarnąć. Z tego co się orientuje, to potrzebuję ona sygnału prędkości żeby odłączyć kompresor przy szybkiej jeździe ? Tak mam w audi. Przepustnicy nie zmieniam. Podciśnienia zostają. Kwestia co z resztą sygnałów skoro jest sterownik skrzyni coś jak ecu silnika. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez emanuel33.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #479
|
Z tego co wiem to klima wyłącza się nie od prędkości ale od obciążenia (np tps<70%)
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #480
|
Nie wiem jak jest sterowana skrzynia 722.5 bo mam 4 biegową, najpancerniejszą 722.3 z wersji 4matic, tylko zamieniłem tył skrzyni od wersji RWD. I to jest najwytrzymalsza opcja jeśli chodzi o starsze ASB. 400km spokojnie znosi. No a tą co masz to słabizna generalnie jest, jak padnie polecam zmienić na 722.3. Ja sygnał kick-down będę brał z wyjścia parametrycznego EE3, ale Ty musisz jeszcze rozważyć jak sterować zmienną fazą rozrządu, bo się zaraz okaże że wyjść w EE3 zabraknie. Sterowanie klimy było w różnych latach różnie realizowane, u mnie np. wyłącza kompresor tylko gdy wcisnę kick-down.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #481
|
Gdzie oryginalnie miałeś czujnik położenia wału oraz sygnał obrotów w kompie 35 pin ?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |