Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 4 miesiąc temu #418
|
Dużo niewiadomych, musimy kolejno dochodzić o co chodzi. Zacznę od problemu z połączeniem z EcuProg 3.5.2, bo już rozumiem, że masz EE z firmware np. 3.3.1.8, więc to normalne, że nie ma połączenia z 3.5.2. Proszę teraz nie zajmować się aktualizacją, gdyż wprowadzimy kolejne niewiadome.
W pierwszej kolejności chciałbym upewnić się, że działa odcinka paliwa po przekroczeniu ustawionych obrotów. Kolejność taka, gdyż funkcja ta działa na 100% i da nam to pewność, że możemy zmieniać różne ustawienia w ECU i przynosi to skutek. Proszę więc zmienić odcięcie np. na 2000RPM i zobaczyć czy działa. "Zauważyłem, że podczas kręcenia rozrusznikiem, i gdy kłócą się ze sobą procedury CRANKING i AFTER S. obroty silnika mocno skaczą od 160 do ponad 400, a zwykle gdy na regulatorze 4bar jakoś udawało mi się odpalać auto było sztywno 160obr." Kolejność jest odwrotna. Skoro obroty skaczą poniżej powyżej ustawionego progu Cranking threshold, to przełącza się pomiędzy Cranking i normalną pracą. Czemu obroty skaczą? Bo silnik załapuje, czy coś z sygnałem triggera? Poproszę zrobić Export project to desktop, spakować i podesłać info (małpa) ottomotive.pl |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 4 miesiąc temu #419
|
Zanim podeślę projekt, to muszę się zdecydować na któryś z dwóch wariantów żeby zebrać jakieś sensowne logi:
1) - Regulator ciśnienia paliwa 4bar, - req fuel 9ms, flowrate 370cc/min - z trudem odpala na zimno i na ciepło, czasem lepiej czasem gorzej, łatwiej jak go podlałem dając prime puls 8ms. Generalnie pali tylko przy gazie w podłodze TPS 80-100%, a jak odpali brak wolnych obrotów, gaśnie. - nie odpala wogóle przy TPS 0% 2) - Regulator ciśnienie paliwa 3bar, - req fuel 9,5, flowrate 340cc/min - w ogóle nie odpala na zimno - po zagrzaniu na regulatorze 4bar i zmianie na 3bar pięknie odpala na ciepło przy TPS 0%, są jałowe falujące obroty, wkręca się, nie gaśnie, da się normalnie jechać, jedynie czkawka do 2tys. obr. powyżej 2tys. obr wszystko OK. Wygląda na to że muszę zostać przy pierwszej opcji, żeby wogóle móc odpalić auto i dalej dostrajać na regulatorze 4bar. Lub potrzebna pomoc w konfiguracji CRANKING , AFTERSTART, IDLE żeby zagadał na zimno z regulatorem 3bar. Kucza jak robimy? Ewentualni mogę podesłać to co w różnych wariantach dotychczas zalogowałem, ale to straszny bałagan będzie, bo co chwilę mieszałem w ustawieniach i robiłem próby odpalenia, jazdy itd itp. Przydał by się po prostu algorytm postępowania. Tak, obroty skakały bo próbował załapać , ale daleko mu było do szczęścia i nie wiem czy go zalewało czy miał za ubogo - patrz opisany problem ze wskazaniem AFR. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 4 miesiąc temu #420
|
M102 i M104 były robione na det3 gdyż tak klienci chcieli. 2 poszły pod turbo a 1 lata w lublinie i ma gdzie go modyfikować.
Jeśli chcesz i będziesz miał jak ogarnąć to mogę z M104 Ci wysłać. Jutro lub we wtorek będę też montował deca do M104.980 żony żeby zgrać analoga. Łatwiej po montażu ogarnać dalszą mape. Odpalić i wrzucić sekwencję na której dojadę na hamownie. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez emanuel33.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 4 miesiąc temu #422
|
Zaktualizowałem firmware do EE3+ 3.5.2.10 i już się komunikuje z EcuProg 3.5.2.
Wykręciłem i osuszyłem świece i zimny na nowym firmware z regulatorem 3bar odpalił na widok kluczyka . Ale problem polega na tym, że gdy po odpaleniu chodzi na wolnych to każde lekkie dotknięcie gazu powoduje , że gaśnie. Po rozgrzaniu też już dobrze odpala po skorygowaniu kilku parametrów. Na EcuProg 3.5.2 oborty falowały i licznik trigger error wzrasta przy ustawionym zboczu czujnika na FALLING. Po zmianie na RISING nie ma teigger errorów. Z tym zboczem na EcuProg 3.4.2 było odwrotnie, licznik trigger eror wzrastał przy ustawionym RISING. Prime pulse 9ms i pali dobrze ciepły i zimny. Silnik lepiej chodzi i reaguje na pedał gazu gdy używam mapy lambda, ale duo brakuje aby było dobrze. Główny problem polega na tym, że auto po odpaleniu przez 30-40 sekund pracuje dobrze na jałowych a po tym czasie spada mu dawka bo widzę po wskaźniku fuel consumption, że z 2,2L/h spada do 1,5L/h i gaśnie, natomiast czasy wtrysku nie zmieniają się. Nie mam poprawnych wskazań z szerokopasmówki bo ona ciągle pokazuje 14,6 - 14,8 i chyba wiem w czym jest problem z tym wskazaniem i tu mam pytanie: 1) Bezpośrednio z szerokopasmówki wychodzi 5 przewodów (jak na foto sonda_1.jpg): - czarny - szary - żółty - czerwony - biały Uciąłem wtyczkę z sondy i podłączyłem według instrukcji EE3+ z tym, że jest 5 przewodów a pinów we wtyczce CB 6, elektrycznie jeden z przewodów rozprowadzany jest na dwa piny we wtyczce (już nie pamiętam który). Wtyczka sondy na foto sonda_2.jpg I chyba źle zrobiłem, że ta wtyczkę uciąłem, nie ma w tej wtyczce jeszcze jakiegoś specjalnego ustrojstwa niezbędnego do poprawnego działania sondy ? Idąc dalej do wtyczki sondy mam dodatkowy kabel przez złącze (foto sonda_3.jpg) w którym jest jest 5 pinów bo jedengo brakuje. Na końcu tego kabla jest kolejna wtyczka ośmio pinowa (foto sonda_4.jpg) Przecinając ten kabel który jest przedłużaczem dla sondy okazuje się, że jest w nim 7 przewodów (foto sonda_5.jpg) - czerwony - niebieski - czarny - brązowy - żółty - blado-żółty - nieizolowany. W razie potrzeby mogę przywrócić tą wtyczkę którą odciąłem bezpośrednio od sondy i złącze CB przylutować do przewodów z tego "przedłużacza". Tylko jak, które przewody do których pinów bo już zgłupiałem, nie jest to w tym przypadku zgodne s opisem w instrukcji EE3+ bo ilości przewodów się nie zgadzają. Nie jest mi potrzebny długi kabel między sondą a EE3+ i stąd te wszystkie cięcia. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 4 miesiąc temu #423
|
Sonda nie działała właśnie z tego powodu, że obciąłeś wtyczkę. Znajduje się w niej laserowo kalibrowany rezystor i bez niej nie będzie działała. Sondę łączymy zgodnie z rozpiską na stronie 17 instrukcji od EE3+. Liczba wyprowadzeń się zgadza (6 we wtyczce sondy i 6 we wtyczce CB). Połączenie też jest proste bo pin 1 do 1, 2 do 2 i tak dalej aż do 6 do 6. Ten kabel przedłużający, który masz jest jakiś dziwny bo nie ma jednego pinu, który jest wymagany.
Ps. popatrzę na logi odnoście pracy silnika.
Za tę wiadomość podziękował(a): oress
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #426
|
Sonda naprawiona, wreszcie sensownie wskazuje.
Req fuel z teoretycznego 9,5 podnosiłem co 0,5 i aby silnik po odpaleniu nie gasł na wolnych, dotarłem aż do 15,5 ms na regulatorze 3bar. Na takim req fuel odpalając silnik, bez różnicy ciepły czy zimny przez pierwsze 5 sekund sonda się zastanawia, później pokazuje AFR 13,5, po około 10 sekundach AFR spada do 8,8 a po kolejnych 10 sekundach wzrasta do 14,6. I jak bym nie kombinował to pierwsze 50 sekund po odpaleniu wygląda tak samo. Mam problem z wolnymi obrotami, jak wyzeruję wszystkie nastawy reguletora IDLE to ciężko pali ale s awolne i nie zgaśnie po wrzuceniu D, R. Gdy ustaię parametry IDLE to odpala idealnie, wolne tez są ale po wrzuceniu D lub R natychmiast gaśnie i nic nie da kombinowanie z mapą w tym zakresie działania. Potrzebuję raczej zmienić ten silniczek z MB, na coś sprawdzonego i bezproblemowego, bo wszędzie czytam, że zrobienie wolnych obrotów na tym graniczy z cudem i wszyscy mają z tym problemy. Dopiero dolutowywanie kondensatorków i oporników np. w megasquircie daje jakieś efekty. Zatem jaki silniczek dwuprzewodowy jest godny polecenia i czy ktoś ma jakąś sprawdzoną konfigurację IDLE dla owego silniczka? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|