Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #376
|
Pacjent jak w temacie, silnik po prawdziwej kapitalce na nowych nadwymiarowych tłokach.
Założenia projektu: 1) Pozbycie sie KE-Jetronika w pierwszej fazie zostaje seryjny zapłon, a po uruchomieniu auta EE3+ będzie jeszcze sterował COP-ami. 2) Jak wzrośnie apetyt dojdzie soft turbo Dane fabryczne silnika: - R6 3.0L 12V - 188 hp at 5700 rpm - 260 N·m at 4400 rpm - CR 9,2 Modyfikacje: porting głowicy, zmiana bloku z modelu m104 3.0, zyskałem tym natrysk oleju w denka tłoków, zmienione koło zębate pompy oleju na szybsze te od m104, dołożona chłodniczka oleju z wymiennikiem woda-olej. W podstawie filtra oleju na przyszłość przygotowane wyjście na zasilanie turbiny olejem a w misce dorobiony spływ oleju z turbo, narazie zaślepiony. Trochę fotek jak to wygląda: Mocowanie listwy Dodatkowy czujnik temp. oleju Trigger i czujnik VR Bajpas zaworu wolnych obrotów i mocowanie czujnika temp. powietrza Kolektor przerobiony tak aby wtryski z Saaba siedziały odpowiednio głęboko Spływ oleju z turbo Zastosowane elementy układanki: - Sterownik EasyEcu 3+ - wtryskiwacze z Saba turbo , Bosch 0280156023 o wydajności 370ccm @3bar, Lagtime wtryskiwaczy: 6V -> 3,80 ms 7V -> 2,95 ms 8V -> 2,33 ms 9V -> 1,93 ms 10V -> 1,62 ms 11V -> 1,39 ms 12V -> 1,20 ms 13V -> 1,05 ms 14V -> 0,92 ms 15V -> 0,82 ms - Pompa paliwa oryginał z MB, Bosch 040 albo 044 - Silniczek wolnych obrotów, oryginał MB, pozostałość po KE-Jetronik. - TPS Bosch 0280122001 - Czujnik temp. wody - oryginał z MB, jakiś Bosch - Czujnik temp. powietrza zamiennik BOSCH 280 130 085 - dodatkowy czujnik temp oleju , zamiennik Bosch 280 130 026 - Knock sensory , Siemens , oryginały MB z silnika m104 - Czujnik VR , zamiennik Ford 6 602 998 - Trigger, custom , 60-2 - Sonda lambda LSU 4.9 Na dzień dzisiejszy, elementy układanki poskładane do kupy. Zostało skonfigurować EE3+ i wystroić. Aktualnie auto kręci rozrusznikiem. Jako, że to moja pierwsza przeprawa z StandAlone to będe miał sporo pytań do bardziej doświadczonych. Narazie część konfiguracji i mapy zapożyczyłem z projektu, z działu download "Mercedes 126 3.0L", jako że to ten sam silnik , ale projekt na zrobiony na DEC. Dziś zakręciłem rozrusznikiem ale nawet nie próbuje zagadać. W EcuProg wskazania czujników temp , tps wyglądają sensownie, podczas kręcenia rozrusznkiem pokazuje 160 rpm. Ale akumulator słabawy był to go już nie katowałem. Będę sukcesywnie opisywał dalsze działania. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez karol. Powód: Scalenie postów
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #393
|
Zagadał
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #399
|
Bardzo fajny projekt i brawo za wykonanie.
Też chce tak robić swojego M104.980 czyli 24V. Powiedz mi kto Ci robił Trigger, custom , 60-2 i ile Cię to kosztowało ? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #401
|
Trigger sam narysowałem w AutoCad i zleciłem wycięcie wodą (140zł) później zaprzyjaźniony tokarz wziął na flaszkę żeby to dopasować do koła, a ja dospawałem mocowania, wierciłem, gwintowałem, skręcałem i ustawiałem odpowiednio względem czujnika i GMP. A jak już miałem ustawiony trigger i skręcony z kołem, to tokarz wziął na piwo za ponowne przetoczenie po górze triggera, żeby nie było najmniejszego bicia.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #402
|
Oress piszesz o odpowiednim ustawienu triggera względem GMP. Konkretnie co masz na myśli ?
PS. doszedł mi EE3+ także niebawem też coś będę robił na M103. Ciekawe jak z mocą i momentem na wtrysku elektronicznym w porównaniu do serii na wtrysku mechanicznym. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez elmer.
|
Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 5 miesiąc temu #408
|
Mam na myśli to, że trzeba możliwie najdokładniej ustawić silnik w GMP pierwszego tłoka, tak aby kolejnym suwem był suw pracy. Przy tak ustawionym silniku czujnik położenia wału ma być dokładnie na środku któregoś z zębów triggera ... ale to nie może być dowolny ząb, bo:
1) są ograniczenia konfiguracji w EcuProg, (położenie czujnika względem brakujących zębów) 2) trzeba ustawienie triggera względem czujnika tak przemyśleć, aby żadne zdarzenie zapłonowe nie przypadało w miejscu brakujęcych zębów. Ja ma czujnik zamontowany od dołu jak widać na foto i przy ustawieniu silnika w GMP 1-go tłoka, czujnik patrzy w środek 14-stego zęba przed brakującymi dwoma zębami. Mowa o triggerze 60-2. U mnie z nowości tyle, że już zaczął ładnie odpalać, ale nadmiernym kręceniem zabiłem rozrusznik. w Sobotę rozrusznik na stół, oby tylko cewka padła, takie jest przypuszczenie, bo nawet nie klika. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|