Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #434

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest oryginalny MB, posiadam jego charakterystykę i odtworzyłem ją w konfiguratorze EE3 i działa w 100% poprawnie, bo jest jeszcze czujnik odpowiedzialny za wskaźnik na desce i dodatkowy termiczny włącznik bezpieczeństwa który przy 95C załącza wentylatory klimy na najszybszy bieg gdyby wisko nie wyrabiało. i Wszystkie te 3 czujniki maja zgodne wskazania.

Natomiast czujnik temp. powietrza mam taki jak zalecany jest dla EE3 - zamiennik BOSCH 280 130 085,
i jego charakterystyka jest już w EE3.

Silniczka jeszcze nie namierzyłem, niebawem wybieram się na szrot to coś wygrzebię.

Mam już fajkocewki , teraz nie przejmuję się narazie dokładnym strojeniem bo chcę uruchomić zapłon na EE3 i triggerze na kole zamachowym. Z czujnikami juz zbadałęm temat najlepszy będzie hallotronowy, 3 przewodowy oryginał MB, np A6429050000. W teorii powinien idealnie pasować do bloku m103/m103, mocowanie i wymiary identyczne jak czujnika magnetoindukcyjnego z m103/m104.

Teraz mała przerwa w działaniu, bo muszę narysować adaptery i listwę mocującą dla fajkocewek i zlecić wycięcie wodą. Odezwał się jeszcze hydroregulator luzu zaworowego, więc w weekend wymieniam komplet 12szt.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #435

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Janu siebie ogarnąłem krokowy wymieniając go na LFR 037 906 457 D VDO z VW Golfa. Musiałem mega zdjąć dawki paliwa taki był zalany na oryginalnym.
Teraz lekko faluja jak przygazuje a potem sztywno. Regulacje zrobiłem tylko ide control bez mapy. Ale i tak jest lepiej. Mam szrot u siebie to w weekend lece na szabry.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #450

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Robię wiązkę dla fajkocewek aktywnych VAG: 07K905715F,

Dla wasted spark łączę je w pary dla cylindrów
1-6
2-5
3-4

i teraz pytanie, pod które wyjścia logiczne podłączyć poszczególne pary?
1-6 pod IGN 1
2-5 pod IGN 2
3-4 pod IGN 3

Tak to ma być ?

Kolejna sprawa to pinout fajkocewki, prezentuje się tak:

Pin 1: +12v
Pin 2: Signal ground
Pin 3: Spark Signal from ECU (Ground switching or +5v switching)
Pin 4: Power ground (Engine Earth)

Gdzie podpiąć Pin 2? POWER GND (1B, 1F), ECU GND (3F) ? Czy może razem z pin 4 do głównego punktu masy na bloku silnika?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #451

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Podpowiedz mi jeszcze raz z tym oryginalnym triggerem z 3.2 zrobić, bo rozebrałem już swoje 3.0 24V i zacząłem zabawę.
Mam Automat 5 biegowy i nie chce na razie zdejmować skrzyni. Z czasem silnik wypadnie z budy, to wtedy ok. Teraz muszę obejść się bez zdejmowania skrzyni i rozbierania silnika.
Coś podpowiesz ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #452

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Nie wiem na jakim etapie jesteś. Ale domyślam się, że fura jeszcze nie odpalona.
Moim zdaniem zdjęcie skrzyni i dołożenie triggera 60-2 na kole zamachowym to najłatwiejsza sprawa, ale ...
- niewygodne o tyle, że od razu rezygnujesz z oryginalnego zapłonu i możesz mieć sytuacje, że gdy nie będzie coś  działać to nie będziesz wiedział czy z powodu paliwa czy zapłonu.
- jak nie ma pośpiechu to jak już wcześniej wspominałem, za niedługo będe miał na zbyciu całe koło pasowe z dorobionym triggerem 60-2, i uchwytem dla czujnika VR. Tylko trzeba sprawdzić kompatybilność między m103 a m104.


Poszukuję jeszcze charakterystyki dwell time dla fajkocewki 07K905715F.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 3 miesiąc temu #453

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jeszcze nie zacząłem dłubać w nim.
Dopiero rozebrałem.
Padł mi moduł zapłonu, więc będę chciał założyć cewki.
Zamówiłem właśnie EE3+ z drugiej ręki.
Dostałem w pakiecie trigger 60-2 do zamontowania na kole pasowym i wyosiowania.
Czujnik też.
Tyle że też z M103.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena