Witamy,
Gość
|
TEMAT:
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2238
|
nie wyjdzie ci rozdzielenie sygnału z jednego czujnika na dwa wskaźniki. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2239
|
A jak się świnke montuje to się wpina w czujnik który daje sygnał do oryginalnego ecu i świnka ma też odczyty i ori ecu i wszystko działa. ?? Teraz mam większy problem bo dałem Trigger do wycięcia na 60-2 zeby ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to osadzic na koło pasowe względem GMP i na ktorym zębie czujnik ?? Wiem że był taki post kilka stron wcześniej ale ja do 5cylindrowca montuje, wie ktoś coś ?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2240
|
Dzielenie czujników temperatury w śwince jest możliwe bo nie ma wbudowanego rezystora, który podciąga wejście czujnikowe do +5V. W urządzeniach, które przeznaczone są do samodzielnego pomiaru temperatury ten rezystor jest w środku. I teraz jak podłączysz dwa takie urządzenia to oba te rezystory podciągające zostaną połączone i zmieni się ich rezystancja o czym urządzenia nie będą wiedziały. Skutkiem będzie zły pomiar temperatury. Oczywiście można wylutować z jednego z urządzeń rezystor i wtedy będzie działać.
W przypadku termopary jest inaczej. To czujnik generacyjny więc mierzymy na nim napięcie. Rzecz w tym że to bardzo małe napięcie (kilkadziesiąt mV dla maksymalnej temperatury). Połączenie dwóch urządzeń do jednego czujnika może też powodować złe pomiary. Trigger montujesz w ten sposób, że: kręcąc silnikiem w kierunku GMP1 w pierwszej kolejności brakujący ząb mija czujnik. Gdy silnik będzie już w GMP1 to czujnik będzie ustawiony np. na 13stym zębie (kąt 78 stopni) od przerwy. Oczywiście daje się to konfigurować w programie (Teeth number before TDC), ale nie może być całkowicie dowolne. Możesz się kontaktować też z Peterem z PTR Performance (na youtubie wpisz Audi Quattro VR5 Turbo EasyECU EE3+) bo de facto wszystkie ustawienia będziesz miał takie same jak on. Przykład montażu (chodzi tylko o sposób osadzenia wieńca, mocowanie czujnika, a nie pokazanie ile zębów do GMP):
Za tę wiadomość podziękował(a): Hatsan
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2241
|
Hi!
I have a question about trigger wheel setting. I have a M52B20 engine, with stock 60-2 trigger wheel. I am confused about the TEETH NUMBER BEFORE TDC. I dont know what number to put in that box. Right know it runs on 53, but Im not so sure about this. I made a picture showing my trigger wheel and crankshaft position sensor location. I hope it's enough. Thanks, Raigo |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2243
|
It looks like it is 53 or 54. Best is to use timing light to confirm this. Probably it can be set in few different ways. This is according to TDC1 but it is possible to set according to TDC2. But then Ignition outputs will look different from TDC1 setup.
If engine is running then you can check 53 or 54 setup. Between changes you need to make changes PERMANENT and reset ECU supply. Show yours ignition outputs setup. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 5 lata 3 tygodni temu #2244
|
Hi Kucza,
It looks like 55 is the magic number. Checked it with a timing light. I attach a screenshot of my ignition output setup. My engine starts and runs, now I have to start with the fine tuning. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |