Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #788

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć. Witam kolegów.
Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc wybaczcie jeśli pomyliłem działy.
Od ok tygodnia zmagam się z konwersją K-jeta (nie KE-jeta) na EFI sterowane DEC 1.
Jak wiecie układ K-jetronic nie ma żadnego ECU - jest tylko mały sterownik do wolnych obrotów, zapłon jest tradycyjny (moduł 7-pin + przyspieszacz podciśnieniowy na aparacie). Fabrycznie nie ma katalizatora ani sondy.
Mechanicznie i elektrycznie w zasadzie mam wszystko ogarnięte, niestety nie ma nawet chęci uruchomienia ...
Iskra jest, sygnał Halla jest, impuls na wtryski jest.
Zamierzam sięwybrać do Kętrzynana strojenie ale auto nie odpala...
Niby wszystko ok, poza dwoma kwestiami :
1. Nie mogę skalibrować czujnika temperatury, kompletnie nie rozumiem zasady wpisania wartości ? Pokazuje mi przy 5stopniach 115stopni . Czujnik temp tego silnika CLT jest inny niż w 2.3NG i nie mogę zastosować gotowej mapy od NG. Rezystancja przy 5-7 stopni ma ok 2.8kOhm. Instrukcja którą dostałem z DECem jest dla mnie niezrozumiała albo jestem za tępy :blink: ale już parę lat pracuję z samochodami ...
Nie rozumiem zwłaszcza tego:
3) W programie odszukujemy komórkę w tablicy IAT o wartości pokazywanej przez parametr pomiarowy Intake Air Temp [°C] i wpisujemy do niej odczytaną z termometru wartość temperatury ?
O co chodzi z tą linią z 16 komórkami i co tam wpisywać ?
Czy dlatego może nie zapalać ? Bo nie widzę innych problemów z parametrami.
Poza tym kwestia silnika krokowego, muszę go podłączyć bezpośrednio pod DECa i muszę skonfigurować kroki, czy mogę wykorzystać utawienia z NG ?

Pomocy ! Dzięki z góry !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez serizzi. Powód: dokładniejszy opis

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #789

  • lesiu.z
  • lesiu.z Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 23
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nie zapala, ale jak. Kreci i nic sie nie dzieje? Impuls na wtryski jest ale czy one sie otwietają? Sikają paliwem? Zapłon w odpowiednim miejscu?
Moze nie ustawiles parametrow do rozruchu? Da2ka paliwa itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #790

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Odpali. Zawsze jak jest dużo niewiadomych to warto odpalić na Autostarcie. Jeżeli pali na preparacie to szukamy przyczyny w zasilaniu w paliwo. Tak jak wspomniał przedmówca wszystko sprowadza się do fizycznego sprawdzenia czy wtryskiwane jest paliwo (łącznie z wyciągnięciem listwy i zakręceniem silnikiem tak aby wtryski popryskały w powietrze). Jak palił na autostarcie i sprawdziliśmy, że wtryski pryskają to zapewne za mało paliwa (zbyt krótki czas wtrysku lub zbyt rzadko - dobór Dividera).

Kolejno będziemy rozwiązywać problemy. Pierwsza kwestia kalibracji czujnika. Poza rezystancją czujnika, ważne jest też jakim napięciem jest zasilany dzielnik odpowiedzialny za pomiar temperatury. DEC mierzy temperaturę dokonując pomiaru napięcia z zakresu 0V do 5V. Z doświadczenia wiemy, że są układy w których dzielnik jest zasilany z wyższego napięcie i napięcie, które wpuszczamy na DECa przekracza 5V. Zmierz proszę multimetrem jakie napięcie jest na wejściu CLT (mierzymy między masą).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #791

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć.

Mechanicznie jest ok, bo pracował na k-jecie do końca.

Kupiłem dziś po prostu czujnik temp boscha , dedykowany 0 280 130 026 i już, wkręcę go i po kalibracji :)

Pytanie tylko, bo podłączam CLT bezpośrednio pod DECa i nie wiem czy dać rezystor dodatkowy jak pod IAT czy nie? W instrukcji jest napisane że jest on w DECu ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #792

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
W takim razie musisz dać drugi rezystor pomiędzy wejście CLT a TPS +5V. W DECu nie ma rezystora bo często podłączamy pod seryjny czujnik współpracujący z seryjnym ECU, w którym jest rezystor podciągający.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #793

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
OK, czyli tak jak z IAT, ta sama wartość ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena