Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #804

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Można stroić bez TPSa i nie będzie potrzeby poprawki map. Tylko za pomocą ustawień dobierzesz Acceleration enrich. i Overrun fuel cut dla oszczędności paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #805

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
Ustawiłem mapę na ile mogłem na analizatorze. W sumie jest ok na obecnym etapie. Niestety bardzo nierówno chodzi na wolnych obrotach, skład spalin jest w miarę ( CO w granicach 1% ) , ale ma strasznie wysokie węglowodory ( HC - nawet ponad 1500 ppm ) - najwyraźniej nie przepala właściwie. Czas wtrysku 1.8ms.
Nie jest to wina stanu silnika, jest w bardzo dobrej kondycji mechanicznej, nie zużywa praktycznie oleju, a na k-jecie pracował na wolnych o wiele lepiej (równo i analiza spalin była w normie ).
Zwiększanie czasu wtrysku albo zmiana powietrza na wolnych obrotach nic nie daje ...
Czy przypadkiem nie jest tak że to wtryskiwacze benzynowe są za daleko ( ori wtryski były głębiej ) ?
Spotkał się ktoś z czymś takim ?

Aha, jeszcze jedna kwestia.

W moim KV jest przepustnica ze śrubą regulacji wolnych obrotów. W moim przypadku krokowy jest sterowany prosto z DECa , więc myślę , że śruba regulacyjna powinna być wkręcona do oporu, mam rację ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez serizzi.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #806

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Na ile masz ustawiony Fuelin->Injection type->Injection divider ? Zalecane próby na wartościach 2 i 3.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #807

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nie ruszałem tego , kojarzę jak zaglądałe to było na 3 ale jutro sprawdzę.
Po ciągłej analizie obawiam się że gdzieś może jest nieszczelny jeszcze. Mapa z 2.3 była bardzo uboga, dolałem mu sporo paliwa żeby jakoś pracował , zaczął pracować na wolnych ale doszło do tego te bardzo wysokie HC. Wcześniej map był kiepski jak "podlałem" jest w miarę stabilny na poziomie 38-42kpa.
Poza tym jak pracował na wolnych to bardzo się rozgrzał , wcześniej tego nie zauważyłem ...
Niemożliwe żeby 2.2 miało 2 razy większe dawki niż 2.3 na wolnych .
Czy pamiętasz, może przy zmianie na efi trzeba zmienić trochę odmę lub podciśnienia ?
Muszę chyba tym tropem pójść - jeszcze raz dolot do sprawdzenia.

Jeszcze raz dzięki za wspólne rozważania. :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #810

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Dodam jeszcze, że najlepsze efekty osiąga się na wtryskiwaczach czterootworkowych. Mają zdecydowanie lepsze rozpylanie. Ważne jest również aby wtryski nie były przewymiarowane do danego setupu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

Audi 90 Q 2.2KV - uruchomienie EFI 7 lata 3 miesiąc temu #811

  • serizzi
  • serizzi Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 20
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć.
Wtryski kupiłem w komplecie z Decem i listwą, od K-jet Killers z Kętrzyna ( czy jesteście jedną firmą? ) Zestaw dedykowany do Audi 2.2/2.3 wiec nie sądzę że są niewłaściwie dobrane wtryski.
Injection divider jest na 3.
Jutro w warsztacie sprawdzę jeszcze raz szczelność jak pisałem wyżej, bo powoli kończą mi się pomysły.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena