Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 4 miesiąc temu #115
|
Witam,
Chcialbym przedstawic swoje auto na codzien, ktore zostalo nabyte tylko w jednym celu - zeby przejechac tam gdzie oska nie da rady Z racji codziennego uzytkowania trzeba bylo troche powalczyc o ekonomie. Broniac sie przed LPG, postanowilem pojsc najpierw w kierunku EFI. Silnik przy oryginalnym przebiegu w okolicy 250.000 generowal 140.3KM i 177Nm, auto zostalo kupione za Euro w styczniu 2015 i mozna powiedziec ze zemsta Boscha (KE-Motronic) jest w calkiem niezlej kondycji. Przed zakupem DEC'a przewalilem polski internet i zmeczylem pytaniami "sprzedawce" ktory nie do konca okazal sie uczciwym, jednak nie poddalem sie. Po przeanalizowaniu tego co oferuje rynek postanowilem pojsc swoja droga i zrezygnowac z "przedluzek" wtryskiwaczy i seryjnego kolektora ssacego z przepustnica bez TPSu. Jako ze bawie sie w tuningi od ponad 10lat i znam troche rodzine silnikow 16V VW, a szczegolnie jego najbardziej zaawansowana wersje ABF, postanowilem stworzyc kit ktory w duzej mierze bazuje na jego rozwiazaniach czyli pojemny kolektor, listwa wtryskowa z regulatorem cisnienia, przepustnica z TPSem i czujnikiem zamkniecia, silniczek ktorowy ktory pracuje z ECU ACE. Kolektor ssacy zostal pospawany z 2 gornych kolektorow ABF i jednego 1.8T z Audi A4: edit: z powodu wygasniecia linkow do zdjec i nowych ograniczen dot. postow, zdjecia beda podklejane pod kolejne moje posty na poczatkach kolejne etapy juz bez opisywania, bo zdjecia mowia same za siebie.
Za tę wiadomość podziękował(a): LukaszR
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 3 miesiąc temu #116
|
Super wykonanie jak fabryka aż miło popatrzeć na efekt końcowy
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 3 miesiąc temu #119
|
Bardzo fajnie to wyszło!
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to daj ten IAT przed przepustnicą - jak trochę postoisz w korku to caly ten alu kolektor się nagrzeje od silnika i będziesz mieć ubogo(wbudowana korekcja) U mnie tak się dzieje cały czas i na dniach będę przenosić przed przepustnice Pozdr |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 3 miesiąc temu #120
|
No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationedit (kolejna porcja zdjec z pierwszego posta)
Dzieki! Narazie jezdze nie do konca wystrojonym zestawem i poprawiam ewentualne bledy. Pierwsze co zrobilem to doprowadzilem wyjscie podcisnienia do DEC'a jak najblizej przepustnicy, bo poczatkowo mialem wypuszczone z trojnika na wezu przy serwie hamulcowym. To co Piszesz o IAT to ciekawe, chociaz m.in. dla rosnacej temperatury w dolocie dalem termo uszczelke miedzy kolektorami ktora troche niweluje ten problem. Mysle ze odpowiednia kalibracja czujnika w ustawieniach pozwolilaby uniknac zmiany lokalizacji. Zauwazylem tez ze sam panel kalibracji jest dosc enigmatyczny w PiggyProg 1.4. Dopiero po sciagnieciu i odpaleniu EcuProg 3.2.1 i podejrzeniu sekcji IAT/CLT zrozumialem ta tabelke w PiggyProg. Ciekowostka: znalazlem aukcje na jebaju ktora dosc dobrze obrazuje dzialanie uszczelki termo: Weryfikowac tego nie mam zamiaru, chociaz pod reka mam pirometr ktory cos by pokazal w rozdzielczosci 1x1 pixel Inna kwestia ktorej jeszcze nie ogarnalem to precyzyjna kalibracja CLT, bo IAT jest juz zdefiniowany przez producenta. Moze dlatego przy pierwszym odpaleniu rano silnik dusi sie i trzeba ratowac lekkim dodaniem gazu przez kilkadziesiat sekund az sie troche nagrzeje. Musze to ogarnac przed zima.. Jezeli chodzi o wolne obroty to po podpieciu wyjscia analogowego pod przeplywomierz sprawilo ze jest stabilnie. Caly czas blokuje mnie stary i dziurawy wydech ktory uniemozliwia strojenie z uzyciem sondy szerokopasmowej, w nowym ukladzie bedzie przewidziane miejsce na sonde juz w komorze silnika gdy wszystkie 4 kanaly beda szly jednym. Jest jeszcze kilka kwestii ktore analizowalem pod wzgledem teoretycznym i tak: 1. zapotrzebowanie na paliwo w ustawieniach wtryskiwaczy przy takiej jednostce R4 2.0 16V wg teorii powinno wynosic 5.8ms, tymczasem w zdefiniowanych ustawieniach pod ACE mam wpisane 6.0ms 2. "Lambda half voltage" mam ustawione na 0.35 a powinno zblizac sie ku 0.5 wg wskazowek 3. Zagadkowa kwestia jest dla mnie Enrichment Acceleration, dla tej funkcji walczylem o przepustnice z pelnym TPSem, ale bede ja katowal dopiero po wystrojeniu 4. Interesuje mnie tez mozliwosc puszczenia paliwa w pol-sekwencji, bo w sumie to troche paliwa sie marnuje Generalnie auto jezdzi fajnie pomijajac spadek mocy i pojawil sie charakterystyczny ryk z filtra spod 16V. Na wolnych obrotach przy uderzeniu w pedal gazu czasem strzeli z filtra (chyba zle ustawiona mapa VE w tym obszarze). Spalanie zalezne od stylu zycia, na emeryta zejdzie do 10.0, na glupka w okolicach 14.5L. Przypominam ze auto wazy prawie 1.5t z kierowca i paliwem, pedzi dwie osie nonstop i toczy sie na 17" z szerokoscia opon 215 i profilu 45. Niedlugo tez maly remont przedniego zawieszenia na kute wahacze i zestaw poliuretanowy. pozdro! |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 3 miesiąc temu #121
|
Jak ci strzela w dolot w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu to znaczy że jest ubogo musisz zwiększyć wzbogacenie po TPS (Acceleration) czas lub wyższe wartości w komórkach to trzeba zrobić doświadczalnie, mapę VE na tą przypadłość zostaw w spokoju
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Audi 80 Competition Quattro 2.0 16V Motronic@EFI 9 lata 2 miesiąc temu #122
|
edit (kolejna porcja zdjec z pierwszego posta)
ze szczegolow to linka gazu musiala zostal uzyta z 2.3 NG bo ACE mial o 10cm za krotka, kolektory maja termoizolacyjna 4mm przekladke kanapkowa z rezotexu w 2 celach: najwazniejszy - podniesienie gornej czesci kolektora i kilka mm aby linka zmiescila sie miedzy pokrywa a kolektorem, gratisowa - izolacja termiczna kolektora od glowicy. Uzyte wtryskiwacze z 1.8T o wydajnosci 290ccm zostaly wymyte ultradzwiekowo. Listwa wtryskowa tez pochodzi z 1.8T z jedostronnymi wyjsciami w kierunki sciany grodziowej, gdzie podpiete sa zakute weze paliwowe. Usilnie zmuszana do uzycia listwa wtryskowa ABFa wyleciala z prozaincznego powodu umiejscowienia wejcia/wyjscia paliwa z przodu co mogloby powodowac niebezpieczne skutki przy kolicji. Przepustnica tez musiala zostac dodatkowo odsunieta 10mm dospawana flansza z 2 powodow: inny rozstaw otworow niz w 1.8T oraz miejsce na skrojony czyjnik zamkniecia przepustnicy sterujacy silnikiem krokowym wolnych obrotow - wpiecie pod oryginalna instalacje. Przepustnica tez dostala przekladke termoizolacyjna oparta o izolacje na gumowych oringach. Uzycie koletora z 1.8T dalo gotowe miejsce na czujnik IAT w najbardziej dogodnym miejscu. Calosc uzupelnia indywidualizacja wycinana laserem, motorsportowe malowanie Audi oraz cienka warstwa wrinkle VHT. Bardzo duzo czasu poswiecilem na zalozenie plug&play, dlatego niezalezna wiazka zostala przygotowana do szybkiego wpiecia w ECU, bez ciecia ani jednego fabrycznego przewodu. Gotowy do zalozenia kit prezentuje sie tak: Ok, tylko ze "doswiadczalnie" to troche za malo dla mnie, w przykladowych projektach zaden nie ma konfiguracji pod TPS. Jakies wskazowki chociaz co do ksztaltu krzywej, liniowa czy logarytmiczna? max przy ilu i jak dlugie ma byc podtrzymanie? 0.2s (200ms) wystarczy? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Leetveen.
|