Witamy,
Gość
|
TEMAT:
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 miesiąc temu #1423
|
W sumie to jakiś pomysł, ale u mnie jest ekstremalnie ciasno koło wybieraka i raczej nic z tym nie zrobie... Ebc(Mac) też pomaga turbinie wstawać na drugim biegu bo tak mam mapę zrobioną(wart.255 do 3500obr, do 20% TPS) a przy 100% TPS wartości max mam na poziomie 125, gdzie już 10-15 mniej pozwala obniżyć doładowanie o 0,3b co by już nawet wystarczyło. P. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 miesiąc temu #1424
|
Doładowanie zależne od prędkości dość łatwo można dorobić. Interpolowało by ono pomiędzy mapami doładowania zależnie od prędkości. Teraz jest interpolacja od FlexFuela lub napięcia analogowego na wejściu. Zresztą jak ktoś ma ochotę zrobić próbę to może podłączyć potencjometr i zobaczyć czy efekt będzie zadowalający. Można też zrobić to na włączniku też pod wejście analogowe i przełączać MAPA1 - MAPA2. Przypomnę przy tym, że jeżeli chodzi o zadawanie doładowania to są dwie tabele w konfiguracji a tylko jedna mapa wstępnego otwarcia zaworu. Zwykle ta druga mapa byłaby prawie taka sama jak pierwsza (lekko mniejsze lub większe wartości) czyli szkoda miejsca na drugą mapę. W nowym sofcie zrobię tylko parametr, że druga mapa to + lub - jakiś % z mapy pierwszej.
Inna sprawa czy regulacja po samej prędkości a nie po biegach wystarczy? Będzie wtedy efekt, że gdy jedziemy wolno na wysokim biegu i nagle chcemy przyspieszać to będzie ograniczone doładowanie. Korby będą zadowolone, a drajwer? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 miesiąc temu #1425
|
Tak, ja jestem za tym żeby działało to na zasadzie modyfikowania procentowego mapy głównej doładowania, żeby nie mieszac w to PIDa, i po prędkości pojazdu - deptania na wysokim biegu z niskich obrotów chyba każdy z nas ma pod dostatkiem jeżdżąc dieslem na codzień
Np prędkosć od 0-80km/h to 80% bazowej mapy doładowania, a wszystko powyżej tego to 100% z bieżącej mapy, gdzie PID(przynajmniej u mnie) koryguje w niewielkim stopniu w zależności od danego "boost target" P. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 miesiąc temu #1426
|
Dobrą opcją by było gdyby ster wiedział czy jedziemy przy tych 80km/h na 2 czy 5 biegu. Może wystarczą suwaki do konfiguracji prędkości i obrotów silnika min/max w jakich ma być ograniczone doładowanie. Starczą dwa na 1 i 2 bieg. Ostatni trzeci suwak na błąd pomiaru po obrotach np. 0-100 bo wiadomo, że będzie to robione po logach lub po liczniku. Każda niezgodność da pełne doładowanie.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez luckash.
|
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 tygodni temu #1473
|
Jak poprawnie skalibrować knock sensor? Pytanie temat rzeka, ale czy macie czujniki których config jest znany, czy engine noise trzeba złapać doświadczalnie?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
EasyEcu 3 - pytania 7 lata 2 tygodni temu #1475
|
engine noise to odgłosy silnika i w każdym będą one inne w zależności od umiejscowienia czujnika stuku, silnika i osprzętu
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |