Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Uprzejmie informujemy, że w związku z przerwą urlopową firma będzie nieczynna do dnia 03.07.2022 r.

We wishes to announce that we will be out off office until 03 July 2022 because of holiday break.

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mercedes-Benz W126 m103 3.0L

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 8 miesiąc temu #626

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Wygląda podobnie, ale trzeba by mieć wymiary rozstawu otworów mocujących i średnicę wewnętrzną.
Dziwny ten TPS na dwie wtyczki i co tam jeszcze jest za biała kostka?
Niby nie ma rzeźby z TPS ale będzie rzeźba z dźwignią od linki, czyli na jedno wychodzi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 8 miesiąc temu #632

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Wsadziłem nówki sztuki wtryskiwacze, różnica taka, że ładniej auto rusza od zera, przy delikatnym muśnięciu gazu jest lepsza dynamika.


Zostało mi namierzyć felerną fajkocewkę bo gdzieś czasem wypada zapłon, czuć to tylko wtedy gdy auto stoi , noga na hamulcu i wbite D albo R.

Ponownie pojawił się problem wariujących wolnych obrotów, jak wszystko ładnie ustawię i wyłączę zapłon, to po ponownym odpaleniu wszystkie nastawy jałowych szlag trafia.
Ten krokowiec wyleci na śmietnik, już szukam czegoś innego, bo już nie mam pojęcia gdzie tkwi problem. I oczywiście brakuje większego otwarcia krokowca podczas cranking, bez uchylenia przepustnicy nie odpali.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 8 miesiąc temu przez oress.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 8 miesiąc temu #634

Ja używam tego:
allegro.pl/silniczek-krokowy-vw-passat-v...ter-i5780513615.html
Są tańsze, ale nie znam firm, albo sami sprzedawcy mówią że są to produkty na sztukę dla handlarzy.
Mam go w audi, ale i też do merca klienta go wsadziłem i audi klienta. Dostaje też info od klientów że są z niego zadowoleni.
Każdy ma jednak swoje zdanie.

Jestem ciekaw tego:
allegro.pl/nowy-silniczek-krokowy-vw-scirocco-i5780438605.html
Jest na 3 piny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 8 miesiąc temu #636

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
W którym miejscu kolektora robisz bajpas?
Ja mam kilka cm pod przepustnicą wlot powietrza z krokowca.

Kupiłem używkę tego krokowca z VW i jeszcze jednego z BMW 528. Jeszcze nie dotarła przesyłka.
Tu chodzi o przepływ powietrza i pełne otwarcie gdy krokowiec nie zasilany.
Jak się któryś sprawdzi to kupię nówkę. Jeszcze do przetestowania chcę krokowca z Omegi 3,2.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 8 miesiąc temu #637

Mi audi odpala bez gazu mówiąc szczerze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 7 miesiąc temu #647

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Kombinowałem dzisiaj z różnymi krokowcami i ostateczny wniosek jest taki, że nie da się dobrze wyregulować wolnych obrotów jeśli nie ma możliwości (a nie ma) uzależnić ich od temperatury powietrza.

I tu uwaga do producenta: w kolejnym sofcie przydałaby się tabela w IDLE która uzależni wartość otwarcia zaworu (np. wzrost otwarcia o zadany procent) od temperatury powietrza w dolocie.

Przykładowa sytuacja:
- Silnik zagrzany, jałowe wyregulowane na 850 rpm, jazda w trase, tem. powietrza 14C.
- Trasa się kończy, staję w korku temp. powietrza rośnie do 40C, jałowe spadają do 750, AFR wzrasta i jest lipa. W tej sytuacji jak podreguluję jałowe znów do 850 rpm , chwilowo jest OK, do momentu aż znów rusze w trasę, temp. powietrza spadnie np. do 14C, zatrzymuję się i dopóki temp pow. nie wzrośnie jak poprzednio w korku mam 1100 rpm.

Jakiego krokowca bym nie użył wciąż pozostaje problem, że gdy wyreguluję jałowe , zgaszę silnik, znów odpalę , to jałowe są inne. Losowo raz wyższe a raz niższe o około 100 rpm.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Zasilane przez Forum Kunena