Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Uprzejmie informujemy, że w związku z przerwą urlopową firma będzie nieczynna do dnia 03.07.2022 r.

We wishes to announce that we will be out off office until 03 July 2022 because of holiday break.

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mercedes-Benz W126 m103 3.0L

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #376

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Pacjent jak w temacie, silnik po prawdziwej kapitalce na nowych nadwymiarowych tłokach.
Założenia projektu:
1) Pozbycie sie KE-Jetronika
w pierwszej fazie zostaje seryjny zapłon, a po uruchomieniu auta EE3+ będzie jeszcze sterował COP-ami.
2) Jak wzrośnie apetyt dojdzie soft turbo

Dane fabryczne silnika:

- R6 3.0L 12V
- 188 hp at 5700 rpm
- 260 N·m at 4400 rpm
- CR 9,2

Modyfikacje: porting głowicy, zmiana bloku z modelu m104 3.0, zyskałem tym natrysk oleju w denka tłoków, zmienione koło zębate pompy oleju na szybsze te od m104, dołożona chłodniczka oleju z wymiennikiem woda-olej. W podstawie filtra oleju na przyszłość przygotowane wyjście na zasilanie turbiny olejem a w misce dorobiony spływ oleju z turbo, narazie zaślepiony.

Trochę fotek jak to wygląda:








Mocowanie listwy


Dodatkowy czujnik temp. oleju


Trigger i czujnik VR




Bajpas zaworu wolnych obrotów i mocowanie czujnika temp. powietrza


Kolektor przerobiony tak aby wtryski z Saaba siedziały odpowiednio głęboko


Spływ oleju z turbo

Zastosowane elementy układanki:

- Sterownik EasyEcu 3+
- wtryskiwacze z Saba turbo , Bosch 0280156023 o wydajności 370ccm @3bar,

Lagtime wtryskiwaczy:

6V -> 3,80 ms
7V -> 2,95 ms
8V -> 2,33 ms
9V -> 1,93 ms
10V -> 1,62 ms
11V -> 1,39 ms
12V -> 1,20 ms
13V -> 1,05 ms
14V -> 0,92 ms
15V -> 0,82 ms

- Pompa paliwa oryginał z MB, Bosch 040 albo 044
- Silniczek wolnych obrotów, oryginał MB, pozostałość po KE-Jetronik.
- TPS Bosch 0280122001
- Czujnik temp. wody - oryginał z MB, jakiś Bosch
- Czujnik temp. powietrza zamiennik BOSCH 280 130 085
- dodatkowy czujnik temp oleju , zamiennik Bosch 280 130 026
- Knock sensory , Siemens , oryginały MB z silnika m104
- Czujnik VR , zamiennik Ford 6 602 998
- Trigger, custom , 60-2
- Sonda lambda LSU 4.9


Na dzień dzisiejszy, elementy układanki poskładane do kupy. Zostało skonfigurować EE3+ i wystroić.
Aktualnie auto kręci rozrusznikiem.

Jako, że to moja pierwsza przeprawa z StandAlone to będe miał sporo pytań do bardziej doświadczonych.
Narazie część konfiguracji i mapy zapożyczyłem z projektu, z działu download "Mercedes 126 3.0L", jako że to ten sam silnik , ale projekt na zrobiony na DEC.

Dziś zakręciłem rozrusznikiem ale nawet nie próbuje zagadać.
W EcuProg wskazania czujników temp , tps wyglądają sensownie, podczas kręcenia rozrusznkiem pokazuje 160 rpm. Ale akumulator słabawy był to go już nie katowałem.
Będę sukcesywnie opisywał dalsze działania.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 11 miesiąc temu przez karol. Powód: Scalenie postów
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #393

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Zagadał

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #399

Bardzo fajny projekt i brawo za wykonanie.
Też chce tak robić swojego M104.980 czyli 24V.
Powiedz mi kto Ci robił Trigger, custom , 60-2 i ile Cię to kosztowało ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #401

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Trigger sam narysowałem w AutoCad i zleciłem wycięcie wodą (140zł) później zaprzyjaźniony tokarz wziął na flaszkę żeby to dopasować do koła, a ja dospawałem mocowania, wierciłem, gwintowałem, skręcałem i ustawiałem odpowiednio względem czujnika i GMP. A jak już miałem ustawiony trigger i skręcony z kołem, to tokarz wziął na piwo za ponowne przetoczenie po górze triggera,  żeby nie było najmniejszego bicia.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 11 miesiąc temu przez oress.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #402

  • elmer
  • elmer Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Oklaski: 0
Oress piszesz o odpowiednim ustawienu triggera względem GMP. Konkretnie co masz na myśli ?

PS. doszedł mi EE3+ także niebawem też coś będę robił na M103.
Ciekawe jak z mocą i momentem na wtrysku elektronicznym w porównaniu do serii na wtrysku mechanicznym.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 11 miesiąc temu przez elmer.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 5 lata 11 miesiąc temu #408

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Mam na myśli to, że trzeba możliwie najdokładniej ustawić silnik w GMP pierwszego tłoka, tak aby kolejnym suwem był suw pracy. Przy tak ustawionym silniku czujnik położenia wału ma być dokładnie na środku któregoś z zębów triggera ... ale to nie może być dowolny ząb, bo:

1) są ograniczenia konfiguracji w EcuProg, (położenie czujnika względem brakujących zębów)
2) trzeba ustawienie triggera względem czujnika tak przemyśleć, aby żadne zdarzenie zapłonowe nie przypadało w miejscu brakujęcych zębów.

Ja ma czujnik zamontowany od dołu jak widać na foto i przy ustawieniu silnika w GMP 1-go tłoka, czujnik patrzy w środek 14-stego zęba przed brakującymi dwoma zębami. Mowa o triggerze 60-2.


U mnie z nowości tyle, że już zaczął ładnie odpalać, ale nadmiernym kręceniem zabiłem rozrusznik. w Sobotę rozrusznik na stół, oby tylko cewka padła, takie jest przypuszczenie, bo nawet nie klika.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 11 miesiąc temu przez oress.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Zasilane przez Forum Kunena