Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #470

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Wybebeszyłem dzisiaj częściowo wiązkęz pod maski.
Wywalam tą od sinika oraz od zapłonu.
Chce zrobić nową już pod EE3+. Ściągnę od Ciebie pomysł z fajko cewkami.
Ile byś chciał za trigger co dorabiałeś?
Masz jakoś opisaną wiązkę od fajko cewek?
I czy udostępnił byś potem projekt?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez emanuel33.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #476

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Z tymi fajkocewkami w m103 to taka uwaga, że koniecznie trzeba zabandażować kolektory i zrobić jakąś osłonę termiczną np. z blachy alu , żeby odgrodzić cieplnie fajki od kolektorów bo inaczej je usmażysz.

Trigger wraz z kołem mogę wymienić na same koło do m103 - nie dłubane , dobre z niewyrąbanym tłumikiem drgań. (koło bez piasty) Ale to dopiero po tym jak założę trigger na zamach i odpalę na tym auto a nie mam zielonego pojęcia kiedy to nastąpi. Do kompletu będe mógł dodatkowo orżnąć mocowanie czujnika VR i czujnik VR z wtyczką i przewodem ekranowanynm. W tym komplecie, który mam żadne trigger errory nie występują.

Wiązkę do fajkocewek robilem wg. tego:

www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ig...are_Manual.htm#cop30

Czyli:

Pin 1: +12V po zapłonie przez bezpiecznik 15A - zasilanie wziąłem z tzw. "srebrnego przekaźnika"
Pin 2: Podłączyłem do masy na karoserii, blisko ECU tam gdzie mam podłączone masy ekranów przewodów i sensor ground.
Pin 3: wyjścia IGN (1, 2, 3) z EasyEcu,
Pin 4: Głowny punkt masowy na bloku silnika

Ad Pin3: dla wasted spark łączysz w pary fajki z cylindrów 1-6, 2-5, 3-4 i te pary podłączasz odpowiednio pod wyjścia logiczne IGN1, IGN2, IGN3.

Auto dalej kompletnie nie wystrojone, a sama zmiana na fajkocewki wniosła znaczna poprawę w "zbieraniu się auta" po nagłym wciśnięciu gazu. Jałowe też bardziej stabilne, choć kompletnie jeszcze nie grzebałem w ustawieniech IDLE odnośnie wyprzedzenia zapłonu. Teraz z delikatnym wciśnięciem gazy łatwiej odpala czy to zimny , ciepły czy w połowie rozgrzany. Mapa zapłonu zrobiona z palca na oko, według innych podglądniętych w sieci dla silników NA.

Charakterystykę dewll time narazie zrobiłem tak, że do 12V 4ms a powyżej 3ms

Z udostępnieniem projektu nie ma problemu , ale mówimy o wersji jako takiej, robionej na oko i ucho na której da się jeździć ale bez rewelacji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #477

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Mi nie jest to potrzebne już, tylko za jakiś czas.
Dopiero rozebrałem silnik. Jutro zdejmuję kolektor dolotowy i daję do piaskowania i malowania, potem wkrętki pod gaz itd...
Muszę jeszcze zrobić remont całego silnika.
Dorobić soczewki bi-xenon do oryginalnych lamp.
Co do fajko-cewek, to w M104 są one całkiem od góry i nie mają styczności z kolektorem.
Coś jak tutaj: i.ytimg.com/vi/PFLEWKa1SsM/hqdefault.jpg
Nawet fajnie pasują te cewki ze zdjęcia.

Wybebeszyłem już prawię całą wiązkę z pod maski. Jeszcze jej nie wyjąłem, bo muszę rozebrać podszybie i ustalić jakie sygnały idą do sterownika skrzyni za akumulatorem.
kick down Włącznik pod pedałem wł napięcie do nad biegu? Można ten sygnał wysterować przez ee3+ z tego co czytałem.

Tutaj opis sygnałów jakich potrzebuje.


Sygnał podobno idzie z alternatora. Kwestia co z klimą, ale ona i tak jeszcze nie działa, bo jest na stary czynnik, ale przydało by się i to ogarnąć.
Z tego co się orientuje, to potrzebuję ona sygnału prędkości żeby odłączyć kompresor przy szybkiej jeździe ? Tak mam w audi.
Przepustnicy nie zmieniam.
Podciśnienia zostają.
Kwestia co z resztą sygnałów skoro jest sterownik skrzyni coś jak ecu silnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez emanuel33.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #479

  • kris4cars
  • kris4cars Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 26
  • Otrzymane podziękowania: 2
Z tego co wiem to klima wyłącza się nie od prędkości ale od obciążenia (np tps<70%)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #480

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Nie wiem jak jest sterowana skrzynia 722.5 bo mam 4 biegową, najpancerniejszą 722.3 z wersji 4matic, tylko zamieniłem tył skrzyni od wersji RWD. I to jest najwytrzymalsza opcja jeśli chodzi o starsze ASB. 400km spokojnie znosi. No a tą co masz to słabizna generalnie jest, jak padnie polecam zmienić na 722.3. Ja sygnał kick-down będę brał z wyjścia parametrycznego EE3, ale Ty musisz jeszcze rozważyć jak sterować zmienną fazą rozrządu, bo się zaraz okaże że wyjść w EE3 zabraknie. Sterowanie klimy było w różnych latach różnie realizowane, u mnie np. wyłącza kompresor tylko gdy wcisnę kick-down.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 7 lata 8 miesiąc temu #481

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Gdzie oryginalnie miałeś czujnik położenia wału oraz sygnał obrotów w kompie 35 pin ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena