Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1201
|
u mnie objawia się to tym, że ustawie wszystko git, rano korekta bo za wysokie obroty w całym zakresie temp. i jest git generalnie do kiedy iat skoczy po postoju albo podczas zamulania po miescie. Wtedy znowu muszę podniesc idle ref. tab.
Wystarczyło by, tak jak jest w EMU korekta od dowolnego wejscia analogowego. Nawet od dwóch żeby możńa było uchylić bardziej zawór wolnych jak się klime właczy |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez voytec.
|
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1202
|
A PIDa macie dobrze ustawionego? też z tym walczyłem na początku, bo dodatkowo u mnie było wahnięcie obrotów po przegazówce czy też po wrzuceniu na luz, dohamowywaniu przed skrzyżowaniem itp.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1203
|
Nie wiem czy dobrze czy nie ale jakoś chodzi. Nie umiem tego inaczaj ustawić, jakas podpowiedz ? Mój tez faluje po przegazowce ale generalnie raz. Jaki masz zawór ? U mnie dużo ulatwilo sterowanie wolnymi obrotami dołożenie diody flyback czy cos takiego jak w instrukcji od EMU napisali dla zaworu PWM wolnych .
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1208
|
Z jakiegoś starego volvo dwupinowy - typowy bosch, ale numer musiałbym odczytać na aucie bezpośrednio Z doświadczenia to przepustnica nie może sie zamykać na max, a sam zawór też jest regulowany i też go ustawiłem tak że ma te 0,5mm prześwitu gdy nie zasilany. Feedback +/- max 15, integral limity bardzo nisko, P+I też minimalnie, a reszte dostrajam D ,które znakomicie wytłumia wszelkie wahnięcia. Co ułatwiła dioda flyback w sterowaniu zaworem? P. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1210
|
Ja to ustawiam całkiem inaczej, u mnie przepustnica i zawór jest zawsze zamknieta na max. Wstępne otwarcie ustawiam w idle ref tab.
F+47 F-2 RPM Dead 0 Int lim+ 10 (po ustawieniu tego i Cntr I przestał przygasać podczas schodzenia z obrotów) Int lim- 0 Cntrl P 22 Cntrl I 19 Cntrl D 255 (mniejsze wartosci powodują zwrost oscylacji) PID cntlr time 10ms Na ustawieniach takich jak podajesz silnik u mnie gasnie po właczeniu ogrzewania szyby. Pewnie różnicą jest zawór i dlatego inne parametry. Ja mam boscha 0280140516. Bez diody, miałem zawór otwarty srednio na 217 kroków i bardzo gwałtownie reagował na zmianę PWM, cieżko było jakkolwiek ustawić stabilne obroty. Po dołożeiniu diody mam 89 kroków i na ustawieniach stworzonych bez diody po jej dołożeniu silnik pracuje znacznie stabilniej niż bez. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Sterowanie elektromagnetycznym zaworem wolnych obr 7 lata 8 miesiąc temu #1211
|
F- dałbym te 10 conajmniej, bo w razie wahnięcia w góre to nie bedzie mógł zbić go szybko. Ja p+I mam w okolicach 3-5, wszystko wyżej powoduje falowanie. Dostrajam D, okolice 150-170 bo jak znów przesadze to zaczyna falować.
Mój nagrzany motor potrzebuje 204-208, a na zimnym to 217-220 i trzyma idealnie 1300 obr na ssaniu. Wolne to 980 i moge włączyć jakiekolwiek odbiorniki i nic sie nie dzieje. Moge praktycznie ruszyć bez gazu z 1200obr i też jest super biorąc pod uwage specyfikacje silnika. Jednak tak i tak spróbuje też z tą diodą |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |