Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1533

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jest to właśnie 1.6 z turbosprężarką, nadal mam problem z odpaleniem, teraz w ogóle nawet nie załapuje mimo że nic nie zmieniałem.
Mam kilka pytań, jak zaimportować cały projekt? wyświetla się mi się brak pliku informacyjnego po eksporcie w tej samej wersji programu.
Jak ustawić czujniki IAT i CLT , krzywe kalibracyjne są w załączonym pliku na stronie 12 i 14, i skąd to wynika?
Możecie spojrzeć w projekt? Czy nie odwaliłem jakiejś totalnej głupoty przez którą nie mogę go odpalić od tygodnia :D
Zbadam wszystkie połączenia jeszcze raz i ewentualnie wstawię oscylogram z czujnika na wale mierzony we wtyczce komputera.

Plik załącznika:

Nazwa pliku: Saxo.zip
Wielkość pliku:1,153 KB




Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Tomek.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1534

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Sprawdź czy jest paliwo i iskra. Jeśli jest to dopiero po tym można cokolwiek zmieniać w ustawieniach. Jeśli nie ma trigger errorów to znaczy, że z czujnikiem wszystko OK.
Pewnie zdołałeś mocno zalać silnik.
Problem pojawił się po zmianie softu?
Też tak miewałem, że po zaimportowaniu projektu po zmianie softu na nowszy wpisane zostały kompletne bzdury i nie dało się poprawnie zaimportować i musiałem ręcznie wszystko przepisać. Więc to do sprawdzenia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1535

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nie dodały się pliki, zrobię to później, była iskra i paliwo,silnik codziennie się inaczej zachowuje, chyba muszę kupić nowe świece.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1536

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
W projekcie jest sporo ciekawostek, nie wiem czy wszystkie są zamierzone. Np. osie Y wszystkich map mają wybrany TPS jako wyznacznik obciążenia, czy tak ma być? (aby wybrać oś obciążenia klikamy prawym klawiszem myszy na danej mapie i z menu wybieramy TPS, MAP lub Analog).
Engine start->Crnaking threshold trochę zmniejszyć (na 300-400), tabelkę Crank PW table też już można lekko poprawić.
Fuel->General settings Maps 1 and 2 interpolation jest nastawione na Analog In2. Jest podłączone coś pod Analog In2? Bo jak wisi wejście w powietrzu to będzie słabo.
Fueling->IAT fuel correction poprawić (można na początek na 0).
Coil dwell time przy 7V sugeruję wpisać 10ms a nie 20.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1537

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Oj,
Osie Y w tym projekcie wszystkie mam ustawione na MAP sensor od 20kPa do 200kPa, i tak się to powinno wyeksportować,
Cranking treshold jest rzeczywiście dosyć wysoki, spróbuję ustawić jakieś 400RPM, 600 to bezsens trochę.
Analog In2 jest podłączone do przełącznika który przełącza je między +5V a 0V.
Fueling->IAT correction jest wszędzie na 0 u mnie w projekcie.
Coil dwell time rzeczywiście powinien być mniejszy dla 7V (około 14), dwell biorę z tabelki którą wrzuciłem zdaje się na 2 stronie, są to dane producenta. Docelowo planuję ustawić krótsze czasy jeśli wszystko będzie w porządku.
Też mi się zdarza że czasem przy imporcie map bądź ustawień w wyzerowanych mapach pojawiają się jakieś wartości, ale nie mogę zaimportować całego projektu.
BTW. Jak z tymi ustawieniami IAT i CLT?
Crank PW table jest płaskie bo temperatura się w ogóle nie zmieniła żeby można było tam coś zmodyfikować. Jeśli dobrze rozumiem to podczas kręcenia leją wszystkie wtryski w full group i nawet 2ms starcza żeby zalać silnik jeśli nie odpala od razu. Mógłbyś popatrzeć na trigger error? Czy taki stan przy kręceniu rozrusznikiem jest ok?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Kucza.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 5 miesiąc temu #1539

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Przy imporcie musisz wejść głębiej w katalog z importowanym projektem. Nie wystarczy zaznaczyć katalogu, tylko wejść do niego. Patrzyłem już na trigger errory. Rzeczywiście przy kręceniu jest ich za dużo. Jak już chodzi to chyba już się nie pojawiają dodatkowe. Na seryjnym kółku powinno być o wiele lepiej. Można zrobić próbę podłączając równolegle z czujnikiem VR rezystor 10000 omów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena