Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1508

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe, pojawia się trigger error ale 1 i 3 wyjście działa dobrze i kiedy trzeba. Co to jest trigger error (co oznacza jego wartość? Jak go zniwelować? Samochód to Citroen Saxo, używam seryjnego czujnika VR na wale, czujnika na wałku brak.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1509

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Trigger error - błąd odczytu impulsów z koła impulsowego przez czujnik położenia wału.
Jego "wartość" oznacza ilość źle odczytanych (zgubionych) impulsów.

Możliwe przyczyny:
- źle skonfigurowane parametry dla koła impulsowego (ilość zębów, ilość brakujących zębów, numer zęba przed GMP, typ zbocza impulsu)
- zbyt duża odległość czujnika od koła
- uszkodzony czujnik lub zły czujnik
- bicie koła impulsowego
- złe prowadzenie mas w instalacji.
- słabe ładowanie

Podczas pracy silnika nie powinny pojawiać się ŻADNE trigger errory. Dopuszczalnych jest kilka podczas kręcenia rozrusznikiem.
Występujące trigger errory właśnie powodują brak synchronizacji (lub zupełny brak) zapłonu i wtrysku.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1510

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
No to już opowiadam, masy oddzielnymi przewodami 1,5 mm^2 do punktu masy na silniku, vr sensor, ekranowanym przewodem zdala od cewek i alternatora, trigger error czasem się pojawia czasem nie przy kręceniu, ale jest iskra i walą wtryski mimo zaznaczenia opcji no injection when trigger error, iskra jest na 1 i 3 wyjściu i odpowiada ona ustawieniom primary trigger. Czujnik i koło działało w serii, czujnik jest boscha koło 60-2, przed zmianą z seryjnego ecu nie było problemu. Mam ustawione że brakujące zęby są 20 zębów przed GMP co jest zgodne z prawdą i 0 stopni to faktycznie 0 stopni, sprawdzone lampą, problem w tym żę zmiana ilości zębów przed GMP nie zmienia niczego, ciągle jest to samo ustawienie (fartownie dobre). Co powinienem zrobić z tym sygnałem, próbowalem pull-upów i pull-downów i raz pomaga a raz nie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Tomek.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1511

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Jakie masz cewki? Podwójne, pojedyncze, pasywne, aktywne? I do jakich wyjść podłączone i jak skonfigurowane Ignition Events?

Resetujesz ECU po zmianie ustawień? Bo inaczej nie będzie żadnej zmiany.

Jaka rezystancja czujnika VR?

Nie wiem co lubi Twój silnik, ale u mnie bywa około 4 do 7 trigger errorów przy kręceniu rozrusznikiem zanim odpali, a odpala łatwo. I gdy zaznaczam no injection when trigger error to nie odpali w ogóle.
Radzę na początek odznaczyć.

Sprawdzaj i czyść świece bo pewnie co chwilę go zalewasz a tak to nie odpali nigdy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1512

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cewki to Bosch P65 czyli pojedyncze pasywne, tak resetuje komputer po każdej zmianie. Mam 4 coil output na 1 cylindrze więc to wygląda tak:
Event 1 - Cewka 4
Event 2 - Cewka 2
Event 3 - Cewka 1
Event 4 - Cewka 3

Dla kolejności 1-3-4-2

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Tomek.

Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 4 miesiąc temu #1513

  • Tomek
  • Tomek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Benzyna jest i te 2 baniaki co mają iskrę bardzo się starają ale to trochę mało żeby ruszyć ten motorek, dlaczego niema iskry na pozostałych 2? przy ekranowanym kablu i pullupie vr+ 1k do 5V był 0 błąd przez kilkanaście prób a potem dalej to samo. Zalany bywa na pewno ale to niema wpływu na brak iskry.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Tomek.
Zasilane przez Forum Kunena