emanuel33 napisał: To poproszę o rysunek.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poszło.
Zdaję relację na gorąco z pierwszych odpaleń i jazd i zadaję pytania do bardziej obeznanych:
1) Najbardziej mnie martwi, że nówka sonda 4.9 pokazuje mi prawie zawsze AFR 14,6 - 14,7. choćbym nie wiem jak zmieniał w mapie wartości , robił przygazówki, to EcuProg pokazuje AFR 14,6 i lambdę 1,01V. Sporadycznie się zdarzy że przy kręceniu rozrusznikiem pokaże AFR 20 i jeszcze rzadziej po przygazówce szybkie whnięcie AFR od 13,5 do 15. Co może być nie halo? Czy ta sonda z wewnętrznym kontrolerem działa aż tak wolno? Bo póki co wskazania AFR nie nadają się do strojenia.
2) Zmiana jakichkolwiek nastaw parametrów Idle control nie wnosi żadnych skutków w działaniu silniczka wolnych obrotów. Jedynie zmiany w Idle reference tabe sa odczuwalne ale nie jest to do przewidzenia, bo np. wpisanie w tebeli dla każdej komórki wartości 150 lub 10 powoduje takie same zachowywanie się wolnych obrotów, czyli jakies tam wolne sa, ale mocno falują. Natomiast wpisanie wartości 200 powoduje, że wolnych nie ma i auto nie odpala z zamkniętą przepustnicą.
Jako, że mam automatyczną skrzynię biegów to auto zawsze gasło po wrzuceniu D lub R, i choćby nie wiem co kombinował z nastawami w Idle nie dawało to skutku. Dopiero podniesienie wartości w mapie VR w punktach dla biegu jałowego i obciążeń spowodowanych wrzuceniem D, R powodowało, że auto nie gasło i dało się ruszyć. Ale obroty na D,R były zdecydowanie za niskie - 500 (ale nie gasł) a po wrzuceniu N zdecydowanie za wysokie - 1200, czasem 1000 nie wiedzieć dlaczego. Po przygazówkach na luzie za każdym razem wolne stabilizowały się na różnych wartościach i zawsze falowały.
Brakuje mi w ustawieniach idle parametru częstotliwości PWM dla całowitego otwarcia i zamknięcia zaworu wolnych obrotów. Mam silniczek dwuprzewodowy z KE-jetronika i z tego co pamiętam bez zasilania jest on częściowo otwarty, przy częstotliwości 20hz jest całkowicie zamknięty, a przy 100Hz całkowicie otwarty. I jak tu teraz poradzić sobie z tymi nastawami? Alb na jaki inny dwuprzewodowy silniczek go zmienić aby było najmniej problemowo dla EE3+?
Narazie zapłon mam seryjny więc kombinacje w tabeli ignotion correction vs idle target rpm error nic nie dadzą.
3) Pin: 1H. NTC wejście dodatkowe pomiaru temperatury - gdzie i jak skonfigurować czujnik temp. podłączony pod to wejście i jak można dokonać podglądu tej dodatkowej temperatury, bo mam podłaczony pod to wejście czujnik temp oleju ?
4)Nie działa fuel cut off w General setup, ustawiony na 6500 a kilka razy udało mi sie zakręcić silnikiem do 7000. Dlaczego?
5) Mam seryjny zapłon, EE3+ narazie steruje tylko paliwem, a w Ignotion, primary triger mam zaznaczone :
Distributor + trigger wheel, czy to dobrze? bo na samym Distributor wogóle nie odpala. A w trigger edge mam ustawione zbocze opadające, bo na narastającym nie odpala i wyrzuca trigger errory.