Pacjent jak w temacie, silnik po prawdziwej kapitalce na nowych nadwymiarowych tłokach.
Założenia projektu:
1) Pozbycie sie KE-Jetronika
w pierwszej fazie zostaje seryjny zapłon, a po uruchomieniu auta EE3+ będzie jeszcze sterował COP-ami.
2) Jak wzrośnie apetyt dojdzie soft turbo
Dane fabryczne silnika:
- R6 3.0L 12V
- 188 hp at 5700 rpm
- 260 N·m at 4400 rpm
- CR 9,2
Modyfikacje: porting głowicy, zmiana bloku z modelu m104 3.0, zyskałem tym natrysk oleju w denka tłoków, zmienione koło zębate pompy oleju na szybsze te od m104, dołożona chłodniczka oleju z wymiennikiem woda-olej. W podstawie filtra oleju na przyszłość przygotowane wyjście na zasilanie turbiny olejem a w misce dorobiony spływ oleju z turbo, narazie zaślepiony.
Trochę fotek jak to wygląda:
Mocowanie listwy
Dodatkowy czujnik temp. oleju
Trigger i czujnik VR
Bajpas zaworu wolnych obrotów i mocowanie czujnika temp. powietrza
Kolektor przerobiony tak aby wtryski z Saaba siedziały odpowiednio głęboko
Spływ oleju z turbo
Zastosowane elementy układanki:
- Sterownik EasyEcu 3+
- wtryskiwacze z Saba turbo , Bosch 0280156023 o wydajności 370ccm @3bar,
Lagtime wtryskiwaczy:
6V -> 3,80 ms
7V -> 2,95 ms
8V -> 2,33 ms
9V -> 1,93 ms
10V -> 1,62 ms
11V -> 1,39 ms
12V -> 1,20 ms
13V -> 1,05 ms
14V -> 0,92 ms
15V -> 0,82 ms
- Pompa paliwa oryginał z MB, Bosch 040 albo 044
- Silniczek wolnych obrotów, oryginał MB, pozostałość po KE-Jetronik.
- TPS Bosch 0280122001
- Czujnik temp. wody - oryginał z MB, jakiś Bosch
- Czujnik temp. powietrza zamiennik BOSCH 280 130 085
- dodatkowy czujnik temp oleju , zamiennik Bosch 280 130 026
- Knock sensory , Siemens , oryginały MB z silnika m104
- Czujnik VR , zamiennik Ford 6 602 998
- Trigger, custom , 60-2
- Sonda lambda LSU 4.9
Na dzień dzisiejszy, elementy układanki poskładane do kupy. Zostało skonfigurować EE3+ i wystroić.
Aktualnie auto kręci rozrusznikiem.
Jako, że to moja pierwsza przeprawa z StandAlone to będe miał sporo pytań do bardziej doświadczonych.
Narazie część konfiguracji i mapy zapożyczyłem z projektu, z działu download "Mercedes 126 3.0L", jako że to ten sam silnik , ale projekt na zrobiony na DEC.
Dziś zakręciłem rozrusznikiem ale nawet nie próbuje zagadać.
W EcuProg wskazania czujników temp , tps wyglądają sensownie, podczas kręcenia rozrusznkiem pokazuje 160 rpm. Ale akumulator słabawy był to go już nie katowałem.
Będę sukcesywnie opisywał dalsze działania.