No eBay APP ID and/or Cert ID defined in Kunena configurationedit (kolejna porcja zdjec z pierwszego posta)
Dzieki!
Narazie jezdze nie do konca wystrojonym zestawem i poprawiam ewentualne bledy. Pierwsze co zrobilem to doprowadzilem wyjscie podcisnienia do DEC'a jak najblizej przepustnicy, bo poczatkowo mialem wypuszczone z trojnika na wezu przy serwie hamulcowym.
To co Piszesz o IAT to ciekawe, chociaz m.in. dla rosnacej temperatury w dolocie dalem termo uszczelke miedzy kolektorami ktora troche niweluje ten problem. Mysle ze odpowiednia kalibracja czujnika w ustawieniach pozwolilaby uniknac zmiany lokalizacji. Zauwazylem tez ze sam panel kalibracji jest dosc enigmatyczny w PiggyProg 1.4. Dopiero po sciagnieciu i odpaleniu EcuProg 3.2.1 i podejrzeniu sekcji IAT/CLT zrozumialem ta tabelke w PiggyProg.
Ciekowostka: znalazlem aukcje na jebaju ktora dosc dobrze obrazuje dzialanie uszczelki termo:
Weryfikowac tego nie mam zamiaru, chociaz pod reka mam pirometr ktory cos by pokazal w rozdzielczosci 1x1 pixel
Inna kwestia ktorej jeszcze nie ogarnalem to precyzyjna kalibracja CLT, bo IAT jest juz zdefiniowany przez producenta. Moze dlatego przy pierwszym odpaleniu rano silnik dusi sie i trzeba ratowac lekkim dodaniem gazu przez kilkadziesiat sekund az sie troche nagrzeje. Musze to ogarnac przed zima..
Jezeli chodzi o wolne obroty to po podpieciu wyjscia analogowego pod przeplywomierz sprawilo ze jest stabilnie.
Caly czas blokuje mnie stary i dziurawy wydech ktory uniemozliwia strojenie z uzyciem sondy szerokopasmowej, w nowym ukladzie bedzie przewidziane miejsce na sonde juz w komorze silnika gdy wszystkie 4 kanaly beda szly jednym.
Jest jeszcze kilka kwestii ktore analizowalem pod wzgledem teoretycznym i tak:
1. zapotrzebowanie na paliwo w ustawieniach wtryskiwaczy przy takiej jednostce R4 2.0 16V wg teorii powinno wynosic 5.8ms, tymczasem w zdefiniowanych ustawieniach pod ACE mam wpisane 6.0ms
2. "Lambda half voltage" mam ustawione na 0.35 a powinno zblizac sie ku 0.5 wg wskazowek
3. Zagadkowa kwestia jest dla mnie Enrichment Acceleration, dla tej funkcji walczylem o przepustnice z pelnym TPSem, ale bede ja katowal dopiero po wystrojeniu
4. Interesuje mnie tez mozliwosc puszczenia paliwa w pol-sekwencji, bo w sumie to troche paliwa sie marnuje
Generalnie auto jezdzi fajnie pomijajac spadek mocy i pojawil sie charakterystyczny ryk z filtra spod 16V. Na wolnych obrotach przy uderzeniu w pedal gazu czasem strzeli z filtra (chyba zle ustawiona mapa VE w tym obszarze). Spalanie zalezne od stylu zycia, na emeryta zejdzie do 10.0, na glupka w okolicach 14.5L. Przypominam ze auto wazy prawie 1.5t z kierowca i paliwem, pedzi dwie osie nonstop i toczy sie na 17" z szerokoscia opon 215 i profilu 45.
Niedlugo tez maly remont przedniego zawieszenia na kute wahacze i zestaw poliuretanowy.
pozdro!