Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1313

  • Lipek
  • Lipek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam wszystkich forumowiczów :D

Mam kilka pytań odnośnie podłączenia sterownika EE3+ w wyżej wymienionym silniku.
Temat pewnie wałkowany milion razy, widziałem już projekty z tym silnikiem, wystrojone na tym sterowniku, więc wiem że się da. :)
Ale do rzeczy.
Najbardziej nurtuje mnie kwestia sygnału z wału. Jest on podawany do sterownika za pośrednictwem triggera. Widziałem że ludzie montując ten sterownik wykonują trigger np 60-2, montują go np do koła pasowego na wale, do tego idzie czujnik i wszystko gra. Mam kilka pytań odnośnie tego rozwiązania.
1. Czy silniki wyposażone w czujnik położenia wału też trzeba uzbrajać w trigger 60-2 i czujnik? Czy mogę podłączać pod ten co znajduje się seryjnie na wale?
2. Jeżeli trzeba montować trigger, to musi on być "zgrany" z górnym martwym położeniem tłoka? Chodzi mi o to, czy w momencie gdy wycięcia dwóch zębów na triggerze pokrywają się z czujnikiem, to tłok musi być w jakiejś określonej pozycji?
3. Jeżeli jednak można zostawić oryginalny czujnik położenia wału, to ma ktoś informacje jaki typ czujnika posiada mój silnik? Zdjęcie w załączniku.

Kolejną kwestię mam wyjaśnioną. Nie chce się bawić w cewki z modułem, jakie aktualnie posiadam, więc pakuje od TFSI, cewki aktywne.

Kolejna sprawa. Co z przepustnicą. Czytałem, że EE3+ ma pewne ograniczenia w tym zakresie. Proszę o jakiś model przepustnicy, którą można z powodzeniem podłączyć i cieszyć się płynną regulacją :)

Dziękuje za poświęconą uwagę i proszę nie podchodzić krytycznie do moich pytań. Jestem zdania że każdy się kiedyś uczy :)
Pozdrawiam!
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Lipek.

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1316

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
Przepustnica podejdzie ci od 2E motoru - ja tak mam. Jeśli koło z czujnikiem masz takie, ktorę obsługuje EE to nie ma sensu robić nowego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1317

AEB ma trigger 60-2 na wale korbowym i czujnik indukcyjny. Nie ma potrzeby go zmieniać.
Za tę wiadomość podziękował(a): Lipek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1321

  • Lipek
  • Lipek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
I takich odpowiedzi potrzebuje :) Trigger i czujnik mi odchodzi. Ta przepustnica jest z 2.0 8V np. golf 3?
Mam jeszcze pytanie odnośnie wtryskiwaczy. Jakie polecacie na moce ~300 koni? Co myślicie o chińskich wtryskiwaczach z aliexpress i chińskich turbinach? :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1322

  • Gacekk
  • Gacekk Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 78
  • Otrzymane podziękowania: 4
Np. Ja mam z Passata b3 do kolektora z a3 agu -p&p

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EE3+ 1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #1328

  • LukaszR
  • LukaszR Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 12
  • Otrzymane podziękowania: 0
Co do turbin to albo jakies K04 na dobrym kolektorze albo K04-64 z TFSI ewntualnie jakies gt28 od k64.Opcji jest wiele.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena