Witamy,
Gość
|
|
|
TEMAT:
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 3 miesiąc temu #1814
|
Witam. Czy istnieje w programie jakieś wzbogacenie które mi podbije wolne obroty kiedy np: włączę klimatyzację lub jak jest duży pobór przez alternator. Posiadam elektromagnetyczny zawór. Czy istnieje możliwość podłączenia solniczka krokowego tak aby DEC widział położenie ? Samochód to mercedes 2.0
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 3 miesiąc temu #1815
|
A masz nie podłączony zpd? jak ty jeździsz?
na zimnym masz 500 obrotów a na ciepłym 1200? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 3 miesiąc temu #1816
|
Mam podłączony tylko jak odpalam to ładowanie przez chwilę mam koło 12V a przez to mam niskie obroty przytrzymam gaz na 1000 to wstaje i już jest normalnie.Odpale światła, podgrzewanie szyby,dmuchawe to już spada na 600/700. zmieniłem alternator na nowy dalej to samo.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 3 miesiąc temu #1818
|
Napięcie ładowania 12v to raczej uszkodzony regulator w alternatorze, sprawdź czy przewody mają dobry kontakt lub czy wtyczka nie jest od altka rozsypana oraz klemy sprawdź.
Próbowałeś podbić obroty w tabeli iddle control ? Miałeś strojone na AFR? Podeślij swój projekt(spakuj w rar) i jaki numer silnika masz, może coś się wyduma. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 1 miesiąc temu #1852
|
Alternator wymieniony napie1ęcie już jest stałe dalej jest to samo. w załączniku wstawię mapę i logi. Może ktoś coś wymyśli .ostatnio jest chłodniej i obroty mam koło 1200. silnik po odpaleniu ma koło 500obr. dopiero po przy gazowaniu wracają na 1200
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wolne obroty, wzbogacenie od obciążenia 6 lata 1 miesiąc temu #1853
|
Ale u Ciebie nie ma kompletnie sterowania zaworem jałowych - mapa boost pusta. Masz tylko w konfiguracji zdefiniowane jak ma być otwarty zawór ogólnie w funkcji temperatury, ale tylko ogólnie. Mapa boost powinna sterować zaworem, u Ciebie tego nie ma.
Ja to mam zrobione tak, że wartości w konfiguracji są tylko orientacyjne, ciut poniżej punktu przygasania silnika, potem podciągane mapą boost, żeby trzymał sam z siebie okolice 900 rpm i do tego mam strojone paliwo w mapie VE. Co do wzbogacania po rozruchu to masz taką opcję w konfiguracji - Afterstart enrichment, tam możesz podlać paliwo zaraz po rozruchu, to podbija obroty, ale mam taki sam problem pomimo wzbogacania, że silnik wchodzi po rozruchu na obroty powoli, właśnie od okolic 500 powoli w górę, po przegazowaniu wskakuje na to około 900 rpm, radzę sobie w ten sposób, że w mapie boost patrzę które z których komórek mapy brana jest wartość otwarcia zaworu jałowych i tam odpowiednio zwiększam wartość - bardziej otwieram powietrze. Potem tylko trzeba dostroić mapę VE w tych samych komórkach, żeby nie zadławić silnika nadmiarem powietrza. Robię to bardzo metodą prób i błędów od jakiegoś czasu i nie nadal nie ogarnąłem jałowych stabilnie - po uruchomieniu odbiornika typu światła lub wentylator dmuchawy od razu na 4 bieg całość szlag trafia i silnik się "rozchwiewa" - zaczyna falować. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
|
|