Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 11 miesiąc temu #1543

  • Szymek93
  • Szymek93 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 13
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam.
Zarysuję teraz ogólną sytuacje.
Auto: Mercedes-Benz rocznik 1992 2.0 benzyna był na ke-jet'cie, teraz DEC.
1) Silnik pracuje poprawnie tj:
a) Uruchamianie silnika (od mrozów po osiągnięcie temp. pracy) ,w każdym zakresie czasu (od ostatniego zapłonu) OK
b) Spalanie OK
c) Osiągi OK
2) Sprężanie w normie,praktycznie równe na wszystkich cylindrach, nowy cały układ zapłonowy, filtry , układ dolotowy szczelny.
Opis problemu:
Rano odpalam silnik, utrzymuje on 1000 obr/min do osiągnięcia temperatury rzędu 60-65oC (bez względu na uruchomione odbiorniki typu:pompa wspomagania kierownicy, grzanie szyby tylnej, światła pozycyjne oraz drogowe, radio, nawiew od 1 do 4 zakresu prędkości etc.).
Jadąc dalej po przekroczeniu 65-70oC silnik schodzi z obrotów do około 950 obr/min (+/- 20obr/min).

Występują w tym nie regularnie tzw. "Wachnięcia" obrotów biegu jałowego, przykładowo:
Jadąc na 3-cim biegu przy prędkości 60 km/h wrzucam na luz przed światłami z 2000-2300 obr/min , silnik wskakuje na swoje domyślne 950 obr/min, a następnie jest spadek do około 800-820 obr/min i powolny wzrost do 900 po czym nie powraca już do swoich domyślnych 950.Te "wachnięcia" są nie regularne raz wystąpią zawsze a czasem co 2-gi dzień.

Zmiany w tabeli boost w określonych komórkach nie przynoszą efektu dajmy na to:
W komórkach (37 kpa-900obr/min)i (43kpa i 900obr/min) mam ustawione wartość 27, gdy wyskakuje to wachnięcie , podnoszę mu tą wartość do 30- nic; do 35-nic do 40 -zaczyna oscylować-falować na stałe od 800-950 obr/min.
Idąc dalej podwyższając mu wartość w ustawieniach idle reference table z domyślnych 87 na 90 czy 91,92 przy temperaturach 65-80-100 , występuje poprawa i bieg jałowy się stabilizuje po "przegazówce" jest idealnie, ale wystarczy go odpalić na następny dzień i jest to samo z tymi wachaniami
Przy różnych ustawieniach!
A dla odmiany pojeździłem pare dni i nic nie grzebałem nic w ustawniach czy w mapach, a wartość w Boost PWM (przy identycznych warunkach pracy i temp.) Raz 102, raz 112, raz 106...

Ba nawet potrafi się podwiesić na obrotach rzędu 1100-1150 a po zdławieniu silnika poniżej 750obr/min silnik znów pracuje normalnie...

Więc teraz mam pytanie jak to rozwiązać? Ten typ tak ma?Czy ja czegoś niewiem? Może trzeba by dołożyć czujnik położenia przepustnicy by ustabilizować to wszystko?

Przewertowałem wszystkie manuale do dec i pozostałych urządzeń i nadal nie wiem o co chodzi...
W załącznikach mapy, i zdjęcia podczas pracy na jałowym.
Proszę o pomoc.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Szymek93.

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 11 miesiąc temu #1544

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 495
  • Otrzymane podziękowania: 62
Ustawienie wolnych obrotów to jedna z najtrudniejszych rzeczy. W DECu zaimplementowane zostały tylko bardzo podstawowe funkcje do realizacji biegu jałowego. W niedługim czasie wprowadzimy parametry, które będą pozwalały dokonać korekty otwarcia zaworu względem temperatury w dolocie i napięcia alternatora. To powinno poprawić regulację biegu jałowego w niektórych przypadkach.
Co do wahnięcia obrotów przy schodzeniu z obrotów to możesz zaobserwować, drogę schodzenia na mapie BOOST i w tych komórkach dać już wcześniej większe wartości. W rezultacie będzie trochę wolniej schodził z obrotów i może uda się uniknąć wahnięcia. Warto też wymyć benzyną zawór wolnych obrotów i prysnąć np. ciekłym smarem silikonowym lub podobnym.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 11 miesiąc temu #1545

  • Szymek93
  • Szymek93 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 13
  • Otrzymane podziękowania: 0
W takim razie na czekam na aktualizacje do oprogramowania, zawór wolnych jest sprawny i wymyty:)
Jak da radę jakoś poinformować to poproszę info na e-mail'a : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; albo w tym poście.
A nie dałoby się ustawić stałej wartości krokowca dla różnych temperatur czujnika temp powietrza?
Dziękuje za poradę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Szymek93.

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 10 miesiąc temu #1563

  • Szymek93
  • Szymek93 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 13
  • Otrzymane podziękowania: 0
Czy ma ktoś mapy pod 200E ?
Może mógłbym coś wydedukować z nich, bo problem ten sam.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 8 miesiąc temu #1649

  • Pawel
  • Pawel Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 60
  • Otrzymane podziękowania: 0
Z ciekawości jakiego masz mercedesa i silnik ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

W124 200E Problem wachnięcia obrotów jałowych 6 lata 8 miesiąc temu #1650

  • Szymek93
  • Szymek93 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 13
  • Otrzymane podziękowania: 0
Silnik 2.0 m102.963 118km
Jeszcze chciałem zapytać ogólnie czy da się do deca podłączyć microwyłącznik zamkniecia przepustnicy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Zasilane przez Forum Kunena