Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Uprzejmie informujemy, że w związku z przerwą urlopową firma będzie nieczynna do dnia 03.07.2022 r.

We wishes to announce that we will be out off office until 03 July 2022 because of holiday break.

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Mercedes C124 M104.980 3.024V

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 10 miesiąc temu #484

Witam.
Przedstawiam wam Mercedesa którego kupiłem przypadkiem żeby pojechać tylko do ślubu.
Stał przy drodze.
Jak laweta przywiozła żebym mógł go sobie sprawdzić i obejrzeć przed zakupem, to już został ze mną.
Miał iść na handel, ale jednak został. Jakaś słabość.
Pod maską jeszcze nic nie robione. Powoli go rozbieram.
Kompletuję graty.

Plany?
Silnik został pozbawiony już wiązki silnika.
Największe zmory czyli K-Jecta.
Moduł zapłonowy też poszedł w świat.
Wiązka będzie budowana od nowa.
Wpadną cewki zapłonowe.
Koło triggera.
Klima zostanie przerobiona ze starego czynnika na nowy.
Zawieszenie systematycznie poliuretan.
Silnik do kapitalnego remontu.
Zmiana koła na koło z M104 3.2 R6.
Pokrywa w piach i proszek.
Kolektor podobnie.
Może zmiana kolektora na 3.2 lub inny ?
Wszystko wyjdzie w praniu.











Ostatnio zmieniany: 5 lata 10 miesiąc temu przez emanuel33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 8 miesiąc temu #609

Robota ruszyła do przodu.
Został zdjęty kolektor dolotowy w celu przygotowania ich pod wtryski, podciśnienia oraz sekwencję.
Zamontowałem już czujnik temperatury dolotu.
Przy okazji okazało się że auto posiada tempomat, tylko ktoś zdemontował manetkę. Testy jego w przyszłości.
Postanowiłem użyć wtryskiwaczy audi 0280155825 gdyż są długie i po odpowiednim dostosowaniu gniazd wtryskiwaczy dojdą do końca gniazda jak oryginalne na czym mi zależy.


Kolektor po zakończeniu prac zostanie dokładnie umyty oraz przygotowany do piaskowania i malowania proszkowo.
Zastanawiam się tylko nad kolorem, ale chyba czarny mat.
Pokrywa dekla za to na czerwony połysk B)

Czas zacząć kompletować graty:
- Wpadnie nowy silniczek krokowy Zamiennik 037906457C
- Nowe czujniki stukowe
- Czujnik temp. powietrza zamiennik BOSCH 280 130 085
- Czujnik temp oleju , zamiennik Bosch 280 130 026
- Trigger oryginalne z M104 3.2 R6.
- Sonda lambda LSU 4.9
Zastanawiam się nad czujnikiem temperatury wody, czy zmieniać, czy zostawić oryginalny.

Launch Control Zostanie użyty do kick-downa.
Oryginalna wiązka zostanie dostosowana do projektu żeby działała klima. Aktualnie jest zdemontowana, więc trafi na stół gdzie ją połączę z wiązką ee3+.
Dolot wymyślę w trakcie prac, ale myślę coś na tej zasadzie. Filtr stożkowy obudowany + dolot z oryginalnego łapacza:

Plan jest żeby pozbyć się wiskozy i zamontować wentylator elektroniczny w jego miejsce, żeby odciążyć dodatkowo silnik, ale to wyjdzie w praniu.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 8 miesiąc temu przez emanuel33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 8 miesiąc temu #610

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
W jaki sposób chcesz użyć LC do kick-down?
Wyjście parametrycznego to rozumiem, ale nad wyjściem od LC się nie zastanawiałem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 8 miesiąc temu #611

Czytając instrukcję, pomyślałem o tym:
Switch input – procedura włączana przyciskiem podłączonym do I/O #1 (pin 1E wtyczki 30-pinowej
Po wciśnięciu przycisku Kick-down załączy się LC. Zrzuci bieg poprzez zmiane faz rozrządu?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 8 miesiąc temu #612

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
To tak nie działa. Elektrozawór KD w skrzyni zasilany jest z przekaźnika KD przez przycisk pod pedałem gazu. Chodzi o to że, gdy jedziesz z gazem do dechy i masz wciśnięty kd obroty dojdą do czerwonego pola to wtedy przekaźnik KD ucina zasilanie i skrzynia wrzuca bieg na wyższy.

Trzeba to zrobić tak, żeby ecu odcinało zasilanie przy max rpm z histerezą około 100 rpm. Póki co nadaje się do tego tylko wyjście parametrycznego, ale Ty go jeszcze potrzebujesz do sterowania zmienną fazą.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mercedes C124 M104.980 3.024V 5 lata 8 miesiąc temu #625

Zostanie dorobione wyjście parametryczne żeby było i do tego i do tego.
Szukam manetki do tempomatu która pasowała by do mojej kolumny kierownicy.
Ogólnie walczę wolnymi chwilami z kolektorem. Powoli z wiązką.
Jakie czujniki stukowe polecacie do 24V i ee3+ ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Zasilane przez Forum Kunena