Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 2 miesiąc temu #287

  • Hatsan
  • Hatsan Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 21
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jeśli można wiedzieć to byłbym zainteresowany czym to sie wiązało?Dlaczego juz niema opcji nakladania komórek AFR?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 2 miesiąc temu #288

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Było kilka powodów aby zrezygnować z tej funkcji. W moim odczuciu takie wpisywanie zebranych wartości AFRu zamydlało jego prawdziwą wartość. Wyobraźmy sobie, że jadąc płynnie zapisujemy w komórce np AFR 15, następnie przelatujemy przez tą komórkę z dynamicznym wciśnięciem gazu, uśredniamy te wartości i powstaje jakaś pośrednia wartość, która defakto nigdy nie wystąpiła. Dalej nasuwają się pytania ile próbek zbierać do uśrednienia, kiedy kasować wynik i rozpoczynań od nowa. Do tego w małej kratce robi się gęsto bo trzeba pomieścić wartość mapy i skład mieszanki, co też rozprasza analizę tego co się dzieje. No i ostatnia kwestia to wydajność rysowania interfejsu użytkownika. Przy większych częstotliwościach pomiaru parametrów staje się to kłopotliwe dla małych laptopów.
Przy odrobinie wprawy same obserwowanie wartości AFRu jest naprawdę wystarczającą informacją dla strojącego, mówię to z praktyki ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 1 miesiąc temu #289

  • Hatsan
  • Hatsan Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 21
  • Otrzymane podziękowania: 0
Moim zdaniem nie przelecimy przez tą komurke z dynamicznym wcisnieciem pedalu gazu -to będzie całkiem inna komórka (tak było w DEcie)I tez tak myśle bo przecież mapka nie jest tylko od obrotów ale i od obciazenia,będzie inne cisnienie w kolektorze przy gwaltowniejszym wcisnieciu gazu,tak mysle ale jeśli źle to prosze mnie poprawić.

chodzi mi o zebranie na Analyze (na logu)wartości afr przy danym obciazeniu silnika i mozliwosci nałożenia tych wartości afr z loga na komurki mapy,wtedy ma to sens bo wiemy w jakiej komurce podlac paliwa po czym drugi raz zbieramy loga z afr i znowu nakladamy i ostatecznie regulujemy dawke paliwa. W ten sposob stroilem na decie teraz chcialbym sie dowiedziec jak to zrobić na DECu?

Niewiem z kolei jak stroic obserwujac tylko wartosc ktora zaraz sie zmienia ,wtedy na oko niema szans musi byc jakas opcja zebym wiedzial przy jakim obciazeniu ma ubogo przy jakim bogato jest taka opcja w decu wogole?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 1 miesiąc temu #292

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Oczywiście w naszych programach jest mechanizm który spełnia podobne zadanie. Podczas strojenia możesz zatrzymać loga (prawy klawisza myszy stojąc na logu, wybierasz Browsing), następnie otwierasz małą mapkę np. VE, służy do tego przycisk Show maps na logach, i wtedy poruszając się po logu jeździ wskaźnik po mapie i pokazuje gdzie byliśmy w danym momencie. Na logu widzisz jaki był skład mieszanki i modyfikujesz daną komórkę jeżeli wydaje Ci się, że jest taka potrzeba.
Za tę wiadomość podziękował(a): Hatsan

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 1 miesiąc temu #295

I to jest sto razy lepsze niż nanoszenie komórek jak w decie :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez SE.

Kilka pytan dotyczacych ustawien "general" 8 lata 1 miesiąc temu #296

  • Hatsan
  • Hatsan Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 21
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dziekuje Kucza za informacje których niema w instrukcji,bardzo sie przydadzą przy strojeniu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena