EasyEcu 2+ to prosty w montażu i konfiguracji sterownik układu wtryskowego i zapłonowego do silników 4-cylindrowych. Dzięki wbudowanemu czujnikowi ciśnienia (3 bary) możliwe jest sterowanie silnikami atmosferycznymi jak i doładowanymi. EasyEcu 2+ wykorzystuje trigger w postaci koła zębatego 36-1 i czujnika VR, co umożliwia realizację zapłonu z dwoma cewkami (tzw. wested spark). Kilkukrotnie niższa cena od sterowników typu VEMS czy Megasquirt sprawia, że EasyEcu 2+ jest ciekawą propozycją. Ponadto EasyEcu 2+ wyposażony jest w port komunikacyjny pozwalający na podłączenie wielofunkcyjnego wyświetlacza parametrów pracy silnika MultiDisplay.
Parametry urządzenia:
Wyjścia:
4 wtryskiwacze wysokoomowe (w jednym lub w dwóch bankach)
2 cewki zapłonowe w układzie weasted spark
1 zawór wolnych obrotów (typu elektromagnetycznego)
1 zawór regulacji ciśnienia doładowania
1 przekaźnik pompy paliwa
2 wyjścia dodatkowe w układzie otwarty kolektor o wydajności 3A
1 wyjście PWM o wydajności do 8A
1 wyjście obrotomierza 12V
Wejścia:
Wejście położenia wału (trigger w postaci koła zębatego 36-1 + czujnik VR)
Wejście pomiaru temperatury zasysanego powietrza
Wejście pomiaru temperatury silnika
Wejście pomiaru dodatkowej temperatury (temperatura oleju, dyfra, itp.)
Dwa wejścia/wyjścia na przyciski lub wyjścia logiczne
Wejście wąskopasmowej sondy lambda
Wejście analogowe do pomiaru AFR z wykorzystaniem zewnętrznego kontrolera
Wejście pomiaru prędkości pojazdu VSS/ABS
Wejście pomiaru temperatury spalin EGT do 1200°C (na termoparę K)
Inne cechy:
Edytowalne mapy paliwa, zapłonu, doładowania o wymiarach 16x16 komórek
Wbudowany 3 barowy czujnik ciśnienia doładowania
Wyznaczanie dawki paliwa w oparciu o algorytm Speed-Density
Procedura startowa (launch control)
Możliwośd podłączenia wyświetlacza parametrów (MultiDisplay)