Digital ECU Cheater I jest programowalnym sterownikiem typu piggyback wyposażonym w autonomiczny tryb sterowania wtryskiem paliwa EFI. Urządzenie można stosować między innymi do:
- konwersji przepływomierza na czujnik ciśnienia (MAF->MAP)
- modyfikacji sygnału analogowego 0-5V
- konwersji wtrysku mechanicznego na elektroniczny (między innymi umożliwia to zastosowanie instalacji wtrysku LPG)
- sterowanie układem paliwowym w przypadku wyposażenia silnika wolnossącego w kompresor lub turbosprężarkę
- sterowanie ciśnieniem doładowania (aż do 3 barów nadciśnienia), funkcja EBC - elektroniczny kontroler doładowania
- budowę prostego sterownika typu standalone w oparciu o moduły zapłonowe Ford EDIS
Ponadto Digital ECU Cheater I wyposażony jest w port komunikacyjny pozwalający na podłączenie wielofunkcyjnego wyświetlacza parametrów pracy silnika MultiDisplay lub bezprzewodowego interfejsu bluetooth do współpracy z systemem Android.
Konfiguracji urządzenia dokonuje się poprzez interfejs USB za pomocą dołączonego oprogramowania PiggyProg. Oprogramowanie pozwala na edycję map (rozmiar 16x16), zmianę ustawień konfiguracyjnych oraz logowanie i podgląd parametrów pomiarowych w czasie rzeczywistym.