Wiem, że się muszę pozbyć tego krokowca, bo oryginalnie działa tak, że gdy jest nie zasilany to jest otwarty w 20%, zasilany z wypełnieniem PWM 20% jest całkowicie zamknięty a z wypełnieniem 100% jest całkowicie otwarty. No i jest problem bo gdy przepustnica otwarta to zawór wolnych obrotów też otwarty w 20%.
Na pewno w Megasquirt jest możliwość poradzenia sobie z tym krokowcem, bo jest opcja aby podać początkowe nastawy dla całkowicie zamkniętego zaworu. W EE3+ to kwestia woli producenta aby takie coś dodać do softu.
Może ktoś podpowie jaki jest sprawdzony, bezproblemowy krokowiec dla EE3+ ?
Zastanawiam się nad jakimś z drugiej generacji LPG, coś prostego, aby nie zasilany był całkowicie zamknięty.
Kolejne spostrzeżenie mam takie:
Ustawię sobie bardzo ładnie jałowe obroty. Odlala bez dodania gazu gdy zimny. Jest pięknie mogę wrzucać na postoju a automacie N, D, R i jest OK, AFR OK, obroty jak z tabeli , ... ale wszystko jest dobrze do momentu gdy nie zgaszę silnika, bo jak ponownie odpalę to wszystko bierze w łeb. Krokowiec zero reakcji gdy działa IDLE. Na ciepłym odpala tylko z dodaniem gazu. I muszę znów szystko regulować od nowa w IDLE i jest dobrze do póki znów nie zgaszę silnika?
O co chodzi? Oczywiście przed zgaszeniem silnika wszystko zapisane do ECU.
Wygląda na to, że wstępne otwarcie zaworu gdy silnik jest zimny jest odpowiednie do tego aby odpalił bez dodawania gazu. Jak się nagrzeje to już lipa.
Gdy odpalam rozgrzany silnik po wcześniejszym doskonałym ustawieniu jałowych obrotów to krokowiec wogóle nie daj znaków życia, dopóki nie zmienię czegoś w tebeli IDLE,, wtedy się budzi.
Jest coś nie halo z korekcją po temperaturze powietrza:(włściwie to nie ma jak na nią wpłynąć, brak tabeli, itp)
1) Zimny silnk, temp pow 24C, wskazanie korekcji: 100, AFR OK, taki jak zadany, wszystko OK.
2)rozgrzany silnik, auto na postoju , temp pow. 55C, wskazanie korekcji: 96, AFR za ubogi.
Co z tym zrobić?
Jeśli chodzi o oryginalny trigger z m104 3,2 (60-2) który jest na kole zamachowym, to roboty tyle że trzeba zrzucić skrzynię i zmienić koło zamachowe w przypadku manualnej skrzyni, jak jest automat to tylko wieniec z triggerem. Można też szukać tego triggera 60-2 w silnikach m111, bo to to samo w przypadku automatu. Nie wiem jak w manualu bo sprawa mnie nie dotyczy i nie sprawdzałem. Kolejny problem jest taki, że oryginalny czujnik położenia wału z m104 ma około 900 Ohm, a nie 400 Ohm jak zalecany z dla EE3 z Forda. Nie wiem czy zadziała na oryginalnym czujniku MB, jak nie to trzeba kombinować aby dopasowac w otwór w bloku jakiś o rezystancji 400 Ohm, który dogada się z EE3+.
Jak uruchomię zapłon na EE3, to będę zmieniał ten trigger na kole zamachowym i zdam relację. Wówczas jak zadziała to będe miał na zbyciu obecny trigger spasowany wraz z kołem pasowym i mocowaniem czujnika VR.
W linku:
www.mrm-racing.se/forum/forum/public-for...910-trigger-question
Masz pokazane i wyjaśnione koła zamachowe z manuala i automatu z wersji z KE-Jeronikiem, i te 3 zęby są potrzebne do działania oryginalnego zapłonu i obrotomierza.
I takie koło trzeba zamienić na coś takiego (w przypadku manuala):
img.photobucket.com/albums/v621/w201-16/...l/Tenningsjigg01.jpg
Albo jaku tutaj:
thorburnnz.wordpress.com/
Odciąć trigger z wieńca automatu i dospawać do koła zamachowego manuala. Tylko trudno to zrobić centrycznie i widać że wykonawca doginał niektóre zęby. Raczej nie polecam tej opcji.
Tu też ładnie widać o co biega:
retrorides.proboards.com/thread/112307?page=2