Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #522

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Nie bardzo rozumiem pytanie. Bo dec nie waga czujnika położenia wału.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #523

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Wymaga sygnału obrotów. Audi ma hala. Merc złącze diagnostyczne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #524

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Czujnik że złącza diagnostycznego daje jeden impuls na obrót i można go zwyczajnie wykożystać jeśli jego rezystancja będzie odpowiednia dla DECa, albo wykorzystać sygnał który idzie z modułu zapłonowego do obrotomierza (przewód żółto-zielony, jak mnie pamięć nie myli, bynajmniej w m103 tak jest).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #530

  • emanuel33
  • emanuel33 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania: 0
Wiesz co to jest?
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez emanuel33.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 2 miesiąc temu #531

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Rezystor wentylatora klimy. Wentylator ma dwie prędkości w zależności czy prąd płynie przez rezystor czy z jego pominięciem. Rezystor powinien być montowany w obwodzie masy, bo jest tak sprytnie skonstruowany, że nawet jak się przepali to sprężyna się odegnie i zewrze do tej metalowej obudowy przykręconek do karoserii. Drugi bieg wentylatora uruchamia się w dwóch przypadkach: gdy wzrośnie ciśnienie w układzie klimatyzacji bodajże do 20bar i gdy temperatura silnika wzrośnie do np. 100C (w zależności od zastosowanego termowłącznika w głowicy).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes-Benz W126 m103 3.0L 8 lata 1 miesiąc temu #544

  • oress
  • oress Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Trochę robota stanęła bo nie samym samochodem człowiek żyje, ale...
Spostrzeżenia po przesiadce z firmware 3.5.2 na 3.6.2:

Jeszcze nie odpalałem auta na 3.6.2, bo dłubię wydech i mam kolektory zdjęte, ale

- zostały wysłuchane moje prośby aby zrobić tabelę lagtime dla wtryskiwaczy - super!

Do pełni szczęścia brakuje mi:

1) Zmiany parametrów silniczka krokowego dla fazy CRANKING. Mam taki silniczek, który jak nie jest zasilany to jest otwarty w 20% no i jak kręce rozrusznikiem to mam za mało powietrza, jak minimalnie uchylę przepustnicę natychmiast odpala. Jak by się uprzeć to mógłbym to obejść wykorzystując wyjście parametryczne i np. dla obrotów mniejszych od zadanych jako początek IDLE, podać przez przekaźnik napięcie z akumulatora na krokowca aby go w pełni otworzyć. Nie wiem czy by to zadziałało, ale nie tędy droga bo potrzebuję wejście parametryczne do czegoś innego. Jeśli producent nie wysłucha mojej prośby to poszukam innego znacznie większego krokowca, który zapewni odpowiedno dużo powietrza przy rozruchu.

2)Pin 1H, wejście NTC dla dodatkowego pomiaru temperatury - wciąż brak możliwości odczytu w EcuProg tej temperatury a czujnik już dawno podłączony.

3)Zamiast Launch Control, fajnie byłoby mieć do wyboru opcję aby to wyjście mogło działać jako drugie wyjście parametryczne, dokładnie tak samo jak pierwsze, bo ja np. LC używać nie będę, bo 1) automatyczna skrzynia, 2) wolnossak(narazie).
A drugie wyjście parametryczne zaspokoiło by moje sprzętowe potrzeby EE3+ w 100%.

Odkryłem dlaczego po pięknym ustawieniu parametrów IDLE , wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nastawy te szły w djabli i trzeba było to robić od nowa - padnięty jeden wtryskiwacz. Raz sobie działał a raz nie do końca. No i jak nie działał albo działał poprawnie a ustawiłem idle to tak na prawdę do 5 ciu wtryskiwaczy, bo ten jeden nie działał. A po ponownym odpaleniu jak zadziałał wtryskiwacz to nagle miałem wolne na poziomie 1300 obr a nie 850. Albo jak sytuacja była odwrotna to wolnych nie było i gasł.
Trudno było na to wpaść bo, nawet jak sprawdzałem wtryski na wyjętej listwie jak pylą i czy działaja to wszystkie były OK. Poza tym 6 garów w rzędzie nawet jak jeden gar lekko nie domaga to i tak silnik stoi jak stół, ale jak porządnie pojeździłem z WOT to zaczął kuleć i znalazłem przyczynę.

Także jeśli ktoś ma podobny problem, a wiem, że byli tu tacy to wtryski sprawdzić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena