Trochę robota stanęła bo nie samym samochodem człowiek żyje, ale...
Spostrzeżenia po przesiadce z firmware 3.5.2 na 3.6.2:
Jeszcze nie odpalałem auta na 3.6.2, bo dłubię wydech i mam kolektory zdjęte, ale
- zostały wysłuchane moje prośby aby zrobić tabelę lagtime dla wtryskiwaczy - super!
Do pełni szczęścia brakuje mi:
1) Zmiany parametrów silniczka krokowego dla fazy CRANKING. Mam taki silniczek, który jak nie jest zasilany to jest otwarty w 20% no i jak kręce rozrusznikiem to mam za mało powietrza, jak minimalnie uchylę przepustnicę natychmiast odpala. Jak by się uprzeć to mógłbym to obejść wykorzystując wyjście parametryczne i np. dla obrotów mniejszych od zadanych jako początek IDLE, podać przez przekaźnik napięcie z akumulatora na krokowca aby go w pełni otworzyć. Nie wiem czy by to zadziałało, ale nie tędy droga bo potrzebuję wejście parametryczne do czegoś innego. Jeśli producent nie wysłucha mojej prośby to poszukam innego znacznie większego krokowca, który zapewni odpowiedno dużo powietrza przy rozruchu.
2)Pin 1H, wejście NTC dla dodatkowego pomiaru temperatury - wciąż brak możliwości odczytu w EcuProg tej temperatury a czujnik już dawno podłączony.
3)Zamiast Launch Control, fajnie byłoby mieć do wyboru opcję aby to wyjście mogło działać jako drugie wyjście parametryczne, dokładnie tak samo jak pierwsze, bo ja np. LC używać nie będę, bo 1) automatyczna skrzynia, 2) wolnossak(narazie).
A drugie wyjście parametryczne zaspokoiło by moje sprzętowe potrzeby EE3+ w 100%.
Odkryłem dlaczego po pięknym ustawieniu parametrów IDLE , wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nastawy te szły w djabli i trzeba było to robić od nowa - padnięty jeden wtryskiwacz. Raz sobie działał a raz nie do końca. No i jak nie działał albo działał poprawnie a ustawiłem idle to tak na prawdę do 5 ciu wtryskiwaczy, bo ten jeden nie działał. A po ponownym odpaleniu jak zadziałał wtryskiwacz to nagle miałem wolne na poziomie 1300 obr a nie 850. Albo jak sytuacja była odwrotna to wolnych nie było i gasł.
Trudno było na to wpaść bo, nawet jak sprawdzałem wtryski na wyjętej listwie jak pylą i czy działaja to wszystkie były OK. Poza tym 6 garów w rzędzie nawet jak jeden gar lekko nie domaga to i tak silnik stoi jak stół, ale jak porządnie pojeździłem z WOT to zaczął kuleć i znalazłem przyczynę.
Także jeśli ktoś ma podobny problem, a wiem, że byli tu tacy to wtryski sprawdzić.