Witam koleżanki i kolegów tuningowców
Mam pytanie, jak w temacie chodzi o sterowanie wolnymi obrotami.
W moim trupku mam sterowanie wolnymi obrotami zintegrowane w jednej obudowie z czujnikiem TPS, czujnikiem pedału przyspieszenia. Jest to taki bosch numer gdyby ktoś chciał wygoglować 0132008650 Wygląda jak na zdjęciu niżej, wtyczka ma 7 pinów z tego 6 jest używanych.
Podłączenia są takie,
Pin2 masa, pin3 +12v, pin4 TPS, pin5 czujnik połozenia pedału gazu, pin6 oraz pin7 są opisane jako sterowanie idle.
Masy, zasilanie, czujniki wiadomo, generalnie uzyć do działania z EE3+ czujnika TPS czy połozenia gazu?
Ale ważniejsze pytanie dotyczy tego jak do EE3+ podłączyć sterownik idle??
w środku jest silniczek, z mechanizmem ślimakowym. Nie wiem jak to działa, czy jak elektromagnetyczny sterownik czy inaczej?
Czy ktoś tuningował podobne rozwiązanie (w wagach były podobne) a mój moduł to Afla romeo, Fiat. były często stosowane w starszych AR156, w AR145, AR146, Fiat bravo/brava..
Poproszę o podpowiedzi, sugestie. Jak się nie da tego wysterować z EE to trzeba kupić emu
No żartuję, zmienie przepustnicę na inną ewenntualnie, ale priorytetowo chciał bym to na OEM osprzęcie uruchomić.
Dziękuję i pozdrawiam.
[edycja]
w serii lata to na takim sterowniku