Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wasted spark - za wczesny zapłon

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 tygodni temu #3046

  • Slawko
  • Slawko Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Witam
Robię swoje pierwsze podejście to sterownika SA i są pierwsze pytania.
Pacjent to Polonez OHV na osprzęcie z wielpunkta: wasted spark na podwójnej cewce aktywnej + trigger 60-2. Problemem jest to, że sterownik za bardzo nie reaguje na zmiany ustawień zapłonu i daje iskrę na pierwszym cylindrze jakieś 60 stopni przed GMP. Zapłon przy rozruchu ustawia lem zarówno na 0 jak i 20 stopni - reakcji brak. Zmiana parametrów triggera (zgodnie z danymi fabrycznymi powinno być 58 zębów, 2 brakujące i 10 przed TDC) i przestawienie np. na 30 zębów przed TDC nie powodują zmiany kąta zapłonu. Wszytsko sprawdzane z lampą. Ignition outputs ustawione tak: Event 1: Output 1 - IGN 1, Event 2: Output 1 - IGN 2. Jakieś koncepcje, coś źle ustawiłem czy awaria sterownika. Koło foniczne i CPWK raczej ok bo na seryjnym ECU odpala od strzała.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 tygodni temu #3047

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 477
  • Otrzymane podziękowania: 56
  • Oklaski: 26
Żadne uszkodzenie sterownika nie wchodzi w grę. Zastanówmy się gdzie jest problem. Pierwsza kwestia tego triggera 60-2. Czy jest ktoś, kto potwierdzi, że w polonezie jest taki wieniec?
W między czasie wyślij projekt i logi do sprawdzenia może coś znajdę (Export project to desktop na pierwszym oknie, dalej do ZIPa lub innego archiwum i na maila info(małpa) ottomotive.pl)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 tygodni temu #3048

  • Slawko
  • Slawko Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Jeżeli chodzi o ten trigger to na pewno jest 60-2, liczyłem osobiście. Do tego fragment z książki serwisowej:



Ale udało się odpalić auto. Rozkminiłem to w ten sposób, że ustawiłem tłok 1 cyl. w GMP i oznaczyłem sobie ząb który wyznacza 0 st. (na obudowie rozrządu jest podziałka do ustawiania zapłonu) a potem policzyłem zęby do brakujących i do CPWK. Wyszło w sumie 21. Wprowadziłem to w ECUProg i wreszcie lampa zaczęła pokazywać właściwy kąt. A z tym, że program nie przyjmował zmian ustawień, to w innym wątku na forum było wspomniane, że niektóre parametry zaczynają działać dopiero po zapisaniu do sterownika i jego resecie.
Pojawił się jeszcze problem z pracą wtryskiwaczy w półsekwencji - wtryskiwacze podpięte pod pin 3C nie dostają sygnału, ale tu podejrzewam, że schrzaniłem coś przy dorabianiu adaptera do fabrycznej wiązki. Na razie zmostkowałem wszystkie wtryski do pinu 3B i ustawiłem to na fullgrupę. W sumie zastanawiam się czy tego nie zostawić, jakieś sugestie która opcja lepsza: batch cy półsekwencja?
Ostatnio zmieniany: 2 miesiąc 2 tygodni temu przez Slawko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 tygodni temu #3049

  • Slawko
  • Slawko Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Dobra, wypłyną kolejny problem. Silnik krokowy (4 pin) w ogóle nie dostaje prądu. Podłączenie multimetr pokazuje ok (1 cewka do pinów 1D-2E, 2 cewka do 1E-2F). W programie coś się jeszcze ustawia(zawór elektromagnetyczny/silnik krokowy)? Cały config wysłałem na maila.

Edit:
Widzę nie tylko ja miałem taki problem. Niestety to zapytanie również bez rozwiązania.
lesiu.z napisał:
Witam kolegów.

Mam problem. Wszyscy do tej pory pory piszecie o regulacji wolnych obrotów za pomocą zaworka pwm, takiego na dwa kabelki, elektromagnetyczny.. U mnie natomiast mam problem, taki problem, że w przepustnicę mam wbudowany silniczek krokowy Magneti marelli, krokowy taki na cztery kabelki jak w większości starszych instalacji lpg 2generacji...
Ja wiem, że konfigurowanie tego jest ciężkie, ale w moim przypadku nawet nie ma co konfigurować bo zawór nie reaguje wogóle na jakiekolwiek zmiany. Stoi w jednym miejscu i nawet o kroka nie ruszy się.


Podłączony jest tak, jak w manualu..

Z EE3+ wyjścia ---> Piny w krokowcu

2E --> A
1D --> B
2F --> C
1E --> D


Takie połączenie wynikało by z manuala ee3+.


No ale brak reakcji na krokowcu, sprawdzone dwie sztuki różne, sprawne w seryjnym ecu a w ee3+ martwe.

Zakładam, że startowe ustawienia w konfiguracji są takie, ze silniczek krokowy powinien pracować, może nie będzie trzymał obrotów ale ruszać się powinien?

Poproszę autora sprzętu o naświetlenie jak ugryść ten problem. Chcę użyć seryjnego rozwiązania regulacji wolnych obrotów w moim silniku, dla tego sceptycznie podchodzę do dokładania kolejnych wężyków i zmianę na elektromagnetyczny zawór.

Dla informacji jeszcze, silnik to fiatowskie FIRE 1.2 16v, przepustnica taka jak w linku.

static.nanodatex.com/media/e0d809720e92df1ec486bb2ffe64d278.jpg


Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniany: 2 miesiąc 2 tygodni temu przez Slawko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 tygodni temu #3052

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 477
  • Otrzymane podziękowania: 56
  • Oklaski: 26
W projekcie, który podesłałeś za wysoko jest ustawiony Engine start->cranking threshold. Ustaw na 400 RPM. Ustaw też tablicę Afterstart enrichment bo masz same zera. Co to steppera to nic się nie ustawia żeby włączyć, działa równolegle z zaworem elektromagnetycznym. Działanie jest sprawdzane na zaworze takim jak używany w instalacjach LPG (ma on w sobie silnik bipolarny) silniki unipolarne nie są obsługiwane. Ps masz taką przepustnicę luzem niepotrzebną? Obadałbym temat jak to działa.
Ostatnio zmieniany: 2 miesiąc 2 tygodni temu przez Kucza.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wasted spark - za wczesny zapłon 2 miesiąc 2 dni temu #3072

  • Slawko
  • Slawko Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 4
  • Oklaski: 0
Sterownik naprawiony, dziękuje bardzo p. Przemkowi za pomoc. Silnik pracuje już na półsekwencji, ożył też silnik krokowy (po włączeniu zapłonu uchyla się na max, a później ustawia w jakiejś pozycji). Aczkolwiek jeżeli chodzi o stepper to nadal nie jest w 100% ok. Krokowiec nie bardzo reaguje na zmiany wartości w Idle reference table, co bym tam nie wpisał to trzyma jedną pozycję (sprawdzone wizualnie na drugim identycznym krokowcu luzem niezamontowanym w przepustnicy, na odpalonym silniku). Wszystkie pozostałe pozycje wyzerowane (PID itd.). Dopiero zmiana parametrów Feedback daje rezultaty w postaci zmiany obrotów silnika (przy czym IAC Position pozostaje bez zmian w programie). Jakieś koncepcje co może być problemem?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Zasilane przez Forum Kunena