Problem ze sterownikami zewnętrznymi jest taki że muszą miec stałe napięcie, EMU, DET, DEC , czy inne, Dużo zależy od sprawności instalacji elektrycznej. U mnie zrywa połączenie a raczej zwalnia przepływ danych miedzy sterownikiem a laptopem przez to, że spada napięcie w instalacji. Jeżeli ładowanie jest do bani to jest problem. Spadek napięcia powoduje, że przy napięciu mniejszym niż te 12V rozjeżdżają sie mapy paliwa, dawki i nastawy. Mniejsze napięcie powoduje dłuższe kręcenie silnikiem, wiekszy czas wtrysku podczas rozruchu, finalnie zalewanie silnika paliwem , i tak dzieje sie przy każdym jednym sterowniku, Bo idzie to znaleźć w specyfikacji EMU które o tym pisze.
jeżeli rozjeżdża Ci sie mapa i traci pamięć, to spowodowane jest to problemem w obwodzie instalacji. i zasilaniu seryjnego eku, Nie zapomnij że DEC robi tak samo jak DET za bajpas mający na celu poprawić prace silnika , i nie jest to sterownik niezależny korzystający poza obrębem sterownika w aucie jak np stand alone pokroju EE3+ EE mini , VEMS czy EMU . Przed zapisaniem map w piggy prog, wgraj mapę, pod mapą wybierz SEND VE TO ECU, i koło okna gdzie pisze ONLINE VIEV masz trzy wiersze
*MAP
*CONFIG
*PERNAMENT
MAP zaświeci sie na czerwono, dajesz SAVE tak aby świeciło sie na zielono, potem PERNAMENT klikasz ma sie zaświecić na zielono. Wyłączasz zapłon, czekasz około 5 sekund na adaptacje , przekręcasz zapłon i odpalasz. Innej opcji nie ma i nie da sie inaczej zrobić.
Kolejna kwestia kto montował EFI, bo dużo problemów jest z tymi wtryskami ze źródeł osób trzecich. Raz trafiłem na przypadek makaronu pod maską, i sterownikiem DEC który nie jest wodoodporny w komorze silnika, zaś innym razem podłączenie wyglądało tak że była od DEC puszczona osobna instalacja na zasadzie plus/minus i nowe wtyczki. Instalacja była tak po kiełbasiona , że auto po przekręceniu kluczyka pompowało zbiornik paliwa do komory spalania a odpalenie kończyło sie wypalaniem uszczelki z powodu zbyt dużego ciśnienia.
i tu też pragnę zaznaczyć, że potem przez takie rozwiązania i druciarstwo, ludzie rzucają błotem w Kętrzyn że robią buble, Bo sterownik jest od nich , ale części używane ze złomów i zestaw kosztuje tyle samo co od nich.
Nie mniej, jeżeli EFI zamontowane jest zgodnie ze sztuką , to po kilku autach gwarantuję że jeździ to idealnie, Bo sam użytkuje EFI od 2 lat i nigdy problemów nie miałem, bo nawet na PIGY PROG 1,4 idzie idealnie ustawić bieg jałowy, z tym że trzeba pamiętać , aby podlać tak aby AFR był na poziomie 13.5.
*