Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Renault 5 Turbo 8 lata 4 miesiąc temu #440

  • Geminiracing
  • Geminiracing Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Hello, I am Michal from Slovakia ( www.geminiracing.sk ) and there is my R5 Turbo replica with EasyEcu2+ .
I understand Polski, but many international people watching this, English will be better.







Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Renault 5 Turbo 8 lata 4 miesiąc temu #441

  • Geminiracing
  • Geminiracing Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
video from "first" start :)



Engine config :

1.4 Alpine Turbo - 1397ccm ( 76mm x 77mm )
Compress ratio 8:1
Head 8 valves, 38,7mm inlet valves; 35mm exh valves
OHV, camshaft 280/280 6,4 lift
exhaust manifold 4-1, turbo K03S (220PS max)
intercooler 2x 1.8T VAG
injectors 440cc, fuel pump Bosch 044, pressure reg. Bosch 4bar

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Renault 5 Turbo 8 lata 4 miesiąc temu #444

  • Killme
  • Killme Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 2
Hi Michal,

Looks goods and very clean, but after all i expected to see your skoda :P
What is the ignition coil from? it looks interesting..

What is the maximium power the engine can handle? I suppose around 250 hp?

BR

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Renault 5 Turbo 8 lata 3 miesiąc temu #510

  • Geminiracing
  • Geminiracing Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Hello friends,

I have problem with boost regulation with Easy ECU 2+. For boost control I use N75 valve (normal close)

I try open loop, close loop... not working....I still run on serial 0.5 bar boost. Somebody help me and can send configuration picture in software and scheme piping between turbo, valve and wastegate

Many thanks !

( I dont understand boost map vs. close loop)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Renault 5 Turbo 8 lata 3 miesiąc temu #534

  • Killme
  • Killme Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 64
  • Otrzymane podziękowania: 2
Hi, about to how connect physically N75 i won't help, as each valve is different - for sure uncle google will help You... As i remember EE2+ don't have boost control via tps, but only via map.
When You will have it conected correctly into WG and turbo, switch in ecuprog to open loop, an in map put everywhere 100-120 in cells till desired boost - eg. after 200kpa i would go again to 0, what will act as a "safety switch" if boost will rise rapidly and above 1 bar.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena