Witamy,
Gość
|
|
|
TEMAT:
BMW E36 mix. 9 lata 6 dni temu #215
|
BMW E36 coupe z silnikiem M54B25 na wiązce z M50Vanos. Obecnie auto jest w fazie końcowej strojenia.
Silnik: M54B25 wolnossące z kolektorem ssącym M50B25. Sam słupek seryjny(mały porting głowicy). Do tego barany i cały wydech z nierdzewki. Silnik odpalony na EE3 w konfiguracji wastedSpark oraz wtryskiwacze TwoGroup. Na początku mieliśmy kilka problemów z powodu błędu w schemacie wiązki silnika z programu autodata. Kilkukrotnie uszkodziliśmy EE3 z powodu przebicia iskry gdzieś w wiązce. Przyczyną takiej sytuacji był brak prawidłowej masy z cewek z uzwojeń WN. Temat ogarnięty po rozgrzebaniu całej wiązki i przedzwonieniu każdego kabelka. Vanosami płynnie steruje urządzenie VanosMaster naszej produkcji. Po zakończeniu strojenia wrzucę wykres tego wolnossaka. Projekt typowo do zabawy i latania bokami. Niebawem kolejne auto wyjedzie od nas tym razem na ITB i w trybie (mam nadzieję, że jeszcze w tym roku) Alpha-N. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
BMW E36 mix. 9 lata 6 dni temu #216
|
Jak tak czytam w różnych miejscach o tych upaleniach EE3+ to się az boję za to zabrać a leży sobie od miesiąca i czeka aż się trigger na laserze wypali.
Ciekawe jak i czy w ogóle jest zabezpieczony tor zasilania w EE3+, np. na wypadek padu regulatora napięcia w alternatorze, bo wiem, że DEC tego nie przeżywa. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
BMW E36 mix. 9 lata 6 dni temu #217
|
Te wszystkie uszkodzenia związane są raczej z momentem podłączania samego ee3 do wiązki i pierwszych prób uruchomienia silnika. Szkoda czasu na takie zmartwienia poza tym tuning samochodów nie należy do tanich hobby więc trzeba się liczyć z pewnymi, dodatkowymi kosztami.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
BMW E36 mix. 9 lata 5 dni temu #218
|
Główną sytuacją upalenia sterownika a raczej jego części są tylko nasze błędy przy podłączeniu, podanie 12v piny np sygnałowe zabija nie tylko ten sterownik
Jakiego macie krokowca, PWM 2pinowy czy 3pinowiec? I jak chodzi. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
BMW E36 mix. 9 lata 5 dni temu #221
|
Kto nie ryzykuje ten nic nie osiągnie czasami trzeba coś popsuć aby na przyszłość wiedzieć :]
Ja np upaliłem det2 i to na amen bo zachciało mi się podpinać btm-222. Niestety soft na PC tego nie ogarnia. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
BMW E36 mix. 9 lata 5 dni temu #222
|
Zawór wolnych obrotów mamy magnetyczny z dwoma uzwojeniami, jedno domykające a drugie otwierające. To pierwsze zasilane napięciem z aku przez opornik. Drugie zaś sterowane z ee3. Działa wyśmienicie. Zawór 3-pinowy.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez elmo0104.
|
|
|