Witamy,
Gość
|
|
|
TEMAT:
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1753
|
Witam chcę zastosować sterownik micro w silniku m 104 mercedesa mam kilka pytań:
1. czy sterownik może sterować samym wtryskiem 2. czy do sterowania samym wtryskiem wystarczy podłączyć czujniki temp.powietrza,silnika TPS, zawór wolnych obrotów i MAP sensor 3.czy sterownik obsłuży oryginalne 3 cewki pasywne silnika m 104 4.czy do sterowania zapłonem wystarczy sygnał z oryginalnego czujnika i wieńca 60-2 5.czy do sterowania samym wtryskiem potrzebuje połączyć w jakiś sposób micro z oryginalnym sterownikiem no i w sumie najważniejsza sprawa czy bardzo skomplikowane jest wystrojenie sterownika we własnym zakresie do osiągów zbliżonych do fabrycznych. Z góry dziękuję za odpowiedz POZDRAWIAM. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1757
|
Rozwalają mnie takie pytania, tak trudno przeczytać instrukcję?
Tam wszystko jest. A do samodzielnego wystrojenia będzie potrzebna szerokopasmowa sonda z kontrolerem, bo micro nie ma obsługi szerokopasmówki tak jak EE3. Moim zdaniem najlepiej od razu wkładać EE3+. Poprawnie wystrojony silnik czy na micro czy ma EE3+ spokojnie powinien mieć ciut lepsze parametry od fabrycznych, pod warunkiem że mamy zdrowy silnik a nie padlinę. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1765
|
Końcowe strojenie zamierzam zrobić na chamowni. Narazie chciałem uruchomić samochód na tyle aby był w stanie " przemieszczalnym"
na tyle aby przejechać od warsztatu do warsztatu. Instrukcje przeczytaĺem już wielokrotnie ale zawsze watpliwości są szczegolnie dla kogoś z epoki " tranzystorów" Niewiem jak jest do końca z tym przegrzewaniem sterownika na cewkach pasywnych . Ee+3 w moim przypadku się nie kalkuluje ponieważ samochod jest podczas budowy i do końca nie wiadomo na jakim silniku i sterowniku zakończe |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 4 miesiąc temu #1767
|
A co stoi na przeszkodzie aby podjąć konkretną decyzję? Chcesz przetestować różne silniki i różne sterowniki? Jeśli tak to najtaniej i najlepiej wyjdzie od razu wybrać opcje najdroższą. Przegrzewanie sterownika na cewkach pasywnych? A co to takiego? Ja mam w m103 na EE3+ 6szt. cewek pasywnych Bosch z BMW i jakoś nie zauważyłem, żeby sterownik się grzał a wcześniej miałem fajkocewki aktywne VAGa i różnicy w pracy silnika czy sterownika nie widać. Z fajek VAG zrezygnowałem, bo zajmują mi przestrzeń w taki sposób, że później trudniej będzie upchnąć kompressor czy turbo. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 4 miesiąc temu #1773
|
Nakreślę całą sytuację. Dwa lata temu kupiłem w 124ce silnik m102 był w stanie agonalnym więc samochód stał sobie w garażu. Wiosną tego roku postanowiłem go "ruszyć" ale silnik wydmuchał całkowicie uszczelkę pod głowicą. Chciałem od razu kupić 3.2 z w 124 ale nie mogłem nic wygrzebać, za to poniewierał się u mnie "pewny" silnik z modelu w 210 2.8 z racji że był majowy wekend i miałem trochę czasu wrzuciłem 2.8 do 124 jako rozwiązanie chwilowe kupiłem sterownik wyplotłem wiązkę ze schematu, niestety nikt nie chce przekodować sterownika i jestem zmuszony szukać innego rozwiązania stąd własnie EasyEcu. Zamierzam się rozglądać za silnikiem 3.2 i ori sterownikiem, ale najpierw chce zmierzyć się z tematem EasyEcu nie wykluczając że na tego typu sterowniku zakończę.
Co do przegrzewania się sterownika MICRO w instrukcji odnośnie cewek pasywnych jest napisane:" Stosując tego typu cewki wewnątrz sterownika wydzielad się będzie ciepło. Należy pamiętad, że sterownik EasyEcu MICRO jest bardzo małych wymiarów i ma ograniczone możliwości odprowadzania ciepła, a tym samym narażony jest na przegrzanie." Co można przez to rozumieć? Można stosować cewki pasywne montując sterownik z dala od innych zródeł ciepła czy też nie. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 4 miesiąc temu #1775
|
Zatem zastosuj cewki aktywne do MICRO, albo jakiekolwiek do EE3+, tylko pamiętaj żeby w przypadku EE3+ zakupić wersję 8xIGN a nie STEPPER.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
|
|