Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Silnik nie odpala 4 lata 2 tygodni temu #2547
|
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik nie odpala 4 lata 2 tygodni temu #2548
|
Chodzi mi o to, żeby żaden inny czujnik nie był podłączony, jeżeli one dzielą wspólne wyprowadzenia, tak jak na schemacie który wrzuciłem. Po prostu dwa wyprowadzenia czujnika wpuszczone na VR+ i VR-. Chciałbym mieć pewność, że żadne sygnały się nie nakładają na sygnał głównego triggera.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik nie odpala 3 lata 10 miesiąc temu #2580
|
Cześć,
Problemów ciąg dalszy Udało mi się odpalić silnik po zwiększeniu dwell time względem OEM na + 0,5-0,9ms. Oem dwell time: 8V 6,3 9V 5,3 10V 4,4 11V 3,8 12V 3,2 13V 2,7 14V 2,4 15V 2,2 Napięcie podczas pracy: 13,8V, dwell time wynosi wtedy 3,3ms. Natomiast silnik nie pracuje poprawnie, nie chce odpalać, czasami podczas kręcenia zapłon mieszanki powoduje spowolnienie obrotów, strzela z wydechu. Kiedy już uda się odpalić, przy stale uchylonej przepustnicy, kiedy próbuje utrzymać obroty w okolicy 2000 obroty falują, a lambda oscyluje między 0,8-1,3.Po puszczeniu gazu gaśnie. Mapa paliwa wydaje się ok, bo po podłączeniu zapłonu do OEM ECU silnik odpala od razu (wtedy EE3 steruje paliwem, a oem ecu zapłonem), pracuje w porządku i lambda utrzymuje się na poziomie 1-1,02, nie gaśnie po puszczeniu gazu. Gdzie szukać przyczyny? Nie chcę zbytnio zwiększać dwell time, bo boję sie że spalę cewki. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik nie odpala 3 lata 10 miesiąc temu #2581
|
Na pewno nie jest to związane z dwell timem, nie zwiększaj już. Podeślij projekt (Export project to desktop) na maila info (małpa) ottomotive.pl
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
Silnik nie odpala 3 lata 10 miesiąc temu #2610
|
Samochód jeździ
W końcu kupiłem lampę stroboskopową i ustawiłem zapłon - wiem, powinienem był to zrobić na samym początku. Już jakiś czas jeżdżę i stroję, nawet fajnie to wychodzi Przydała by się opcja ustawienia trigger angle - bo brakuje mi regulacji kąta. Kąt rozjeżdża mi się o 6 stopni, to znaczy jak w mapie mam ustawione 4 stopni to w rzeczywistości jest to 10 stopni. W niektórych komórkach chciałbym ustawić kat mniej niż 6 stopni, ale nie mogę bo wtedy już wartość = 0. Poza tym fajnie by było żeby kąt w ecu zgadzał się z rzeczywistym. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik nie odpala 3 lata 10 miesiąc temu #2611
|
No możesz jeszcze zmienić ustawienie zęba Teeth number to TDC. Uzyskasz wtedy mniejszy błąd w drugą stronę, ale dalej będzie pewna różnica niż rzeczywisty kąt.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |