Witamy,
Gość
|
TEMAT:
VVT-i 4 lata 1 miesiąc temu #2531
|
Cześć,
Chciałbym sterować zmiennymi fazami rozrządu za pomocą mapy boost. Znalazłem mapę VVT i ustawienia (AEM EMS-4) - w załączniku. Jak to zrobić? Pierwszy raz stroję silnik . Proszę o pomoc . Pozdrawiam, Malinowy Edit 1 Stworzyłem mapę zakładając, że: 60* - maksymalne to opóźnienie - zawór zamknięty więc wartość pwm = 0 0* - maksymalne wyprzedzenie - zawór maksymalnie otwarty więc wartośc pwm = 255 przykładowo PWM dla 17* -> (60-17)/60x255=183 zamieszczam mapę w załaczniku czy ma to sens? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Malinowy. Powód: kontynuacja wątku
|
VVT-i 4 lata 1 miesiąc temu #2533
|
Wygląda dobrze. Jak będziesz chciał sprawdzić czy przestawianie faz działa to możesz w całą mapę wpisywać wartości, nawet na wolnych obrotach.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
VVT-i 4 lata 1 miesiąc temu #2534
|
Na grupie na facebooku powiedziano mi, że do kontroli vvt-i konieczne jest sterowanie closed loop i , że sterownik musi znać dokładne położenie wałka. Za pomocą tej mapy moją jedyną opcją jest sterowanie zaworem w trybie on/off bez położeń pomiędzy. Jest to różnica ok 60 stopni (między położeniem najbardziej opóźnionym, a wyprzedzonym), wydaje mi się ,że to trochę zbyt dużo bo zwykle maksymalne wyprzedzenie dla tego silnika to ok 40 stopni. Mam czujnik położenia wałka i 3 zęby na nim. Czy da się dodać do ee3+ opcję kontroli zmiennych faz? Teoretycznie wszystkie potrzebne wyjścia i wejścia ma.
Dodaję link do grupy www.facebook.com/groups/737420992943719/..._id=3956992247653228 Edit 1 Znalazłem diagram jak kontrolowany jest vvt-1 |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Malinowy. Powód: kontynuacja wątku
|