Witamy,
Gość
|
|
|
TEMAT:
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2252
|
Witam koleżanki i kolegów tuningowców
Mam pytanie, jak w temacie chodzi o sterowanie wolnymi obrotami. W moim trupku mam sterowanie wolnymi obrotami zintegrowane w jednej obudowie z czujnikiem TPS, czujnikiem pedału przyspieszenia. Jest to taki bosch numer gdyby ktoś chciał wygoglować 0132008650 Wygląda jak na zdjęciu niżej, wtyczka ma 7 pinów z tego 6 jest używanych. Podłączenia są takie, Pin2 masa, pin3 +12v, pin4 TPS, pin5 czujnik połozenia pedału gazu, pin6 oraz pin7 są opisane jako sterowanie idle. Masy, zasilanie, czujniki wiadomo, generalnie uzyć do działania z EE3+ czujnika TPS czy połozenia gazu? Ale ważniejsze pytanie dotyczy tego jak do EE3+ podłączyć sterownik idle?? w środku jest silniczek, z mechanizmem ślimakowym. Nie wiem jak to działa, czy jak elektromagnetyczny sterownik czy inaczej? Czy ktoś tuningował podobne rozwiązanie (w wagach były podobne) a mój moduł to Afla romeo, Fiat. były często stosowane w starszych AR156, w AR145, AR146, Fiat bravo/brava.. Poproszę o podpowiedzi, sugestie. Jak się nie da tego wysterować z EE to trzeba kupić emu No żartuję, zmienie przepustnicę na inną ewenntualnie, ale priorytetowo chciał bym to na OEM osprzęcie uruchomić. Dziękuję i pozdrawiam. [edycja] w serii lata to na takim sterowniku |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez lesiu.z.
|
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2253
|
Nie wysterujesz tego aktualnie za pomocą ee3+, rozmawiałem z Kuczą o takich przypustnicach i tam powinno być sterowanie prądem zmiennym, co w przyszłości będzie.
Za tę wiadomość podziękował(a): lesiu.z
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez luckash.
|
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2254
|
to troszkę lipa, muszę dorobić adapter i zaadoptować jakąś inną przepystnicę, albo zostawić tą, wykorzystać TPS a idle zrobić na wężu
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2255
|
Możesz od biedy założyć przepustnicę z wbudowanym silnikiem wolnych obrotów od ady, aeb czy vr6. Zamykać ją będzie sprężyna a otwierać będziesz mógł wyjściem z ecu. Też te przepustnice wymagają napięcia zmiennego ale przynajmniej jest tam sprężyna, której w Twojej przepustnicy brak.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2256
|
Mógłbym dorobić obsługę takiego czegoś. Hardware w EE pozwala zrobić zmianę polaryzacji, żeby kręcić raz w jedną raz w drugą stronę. Najlepiej gdybym miał taką przepustnicę na biurku. Potrzebuję znać kilka szczegółów konstrukcyjnych. Np. czy trzeba wyłączyć silnik w pewnych położeniach, żeby nic nie zmielić (patrząc np na wartość położenia z potencjometru) itp.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
"sterownik" wolnych obrotów... 5 lata 1 tydzień temu #2257
|
Dzięki za zainteresowanie.
Sam nastawnik nie ma żadnej sprężyny, ruszając tym białym kółkiem wszystko się kręci leciutko. To zdjęcie rozebranego mechanizmu nie jest moje tylko poszukałem w necie, nie jestem w stanie nic więcej sprawdzić sam osobiście. Generalnie to widziałem ostatnio na zaprzyjaznionym szrocie taki nastawnik, z pękniętą obudową po wypadku, zorganizuję go jutro i mogę wysłać nawet z aluminiowym korpusem (bo mam ze trzy sztuki) na sekcje zwłok. Aaa, nastawnik nie ma sprężyny, ale sam korpus przepustnicy ma dosyć silną sprężyne która zamyka motylek i też cofa ruch jałowy motylka w momencie regulacji wolnych obrotów. kolego Kucza, odezwę się jeszcze przy tej okazji na PRiV za chwilę, była by jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia... |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
|
|