Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Silnik gaśnie w przypadkowych momentach 6 lata 5 miesiąc temu #1756
|
Gaśnie mi silnik w losowych monentach, tak jak by był gaszony z kluczyka.
Kiedyś działo się to srednio raz na 2 tyg a teraz coraz częściej,a obecnie już kilka razy na dzień. Zawsze dzieje się to przy jeździe ze stałą prędkością, lub dojeżdżaniu do skrzyżiwania.: - zgaśnie, Przerzucę automat z D na N, auto się toczy, odpali bez problemu a po kilku sekundach znów zgaśnie. I zawsze zgaśnie tak conajmniej dwa razy pod rząd. A dzisiaj zgasł 3 razy pod rząd i wciągu kolejnych 5min jazdy jeszcze kilka razy aż dojechałem pod dom. Ktoś miał coś podobnego? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Silnik gaśnie w przypadkowych momentach 6 lata 5 miesiąc temu #1760
|
Sprawdź czy to wygląda jak reset sterownika. Przeanalizuj logi i zobacz czy w tych momentach od nowa startuje np. wzbogacanie afterstart. Jeżeli tak jest to znaczy, że się resetuje sterownik albo w wyniku braku zasilania, masy lub może się zdarzyć, że reset procesora następuje w wyniku np. zakłóceń elektromagnetycznych od układu zapłonowego.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik gaśnie w przypadkowych momentach 6 lata 5 miesiąc temu #1761
|
Kiedyś podobne rzeczy działy mi się w innym aucie gdy szwankował czujnik położenia wału, ale to następowało dopiero wtedy gdy silnik był mocno zagrzany - Tutaj też te cuda się dzieją gdy silnik zagrzany, na zimnym nigdy nie zgasł. Wymienię na próbę czujnik.
Żeby sprawdzić logi musiałbym non stop jeździć z laptopem, Trochę to upierdliwe ale chyba będę musiał. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik gaśnie w przypadkowych momentach 6 lata 4 miesiąc temu #1766
|
Winowajca namierzony.
Wygląda na to, że reset sterownika następował z powodu wadliwego regulatora napięcia alternatora. Zawsze gdy w EcuProg VBatt skoczyło powyżej 16V silnik gasł. Ale takie sytuacje zdarzały się dopiero po trasie, minimum 50km, gdy silnik i wszystko pod maska było porządnie rozgrzane, gdy jeździłem na krótkich odcinkach nic takiego się nie działo. Wymieniłem regulator w alternatorze, ale prawdziwy test zrobię w czwartek, bo wybieram się 160km w jedną stronę, notabene na hamownię porządnie wystroić silnik. Dziwne jest też to, że w EcuProg napięcia na akumulatorze jest o 1V wyższe niż w tym samym momencie mierzone multimetrem, a sprawdzałem na dwóch różnych multimetrach. Multimetry wskazują zgodnie a EcuProg zawyża wskazania o 1V. W załączniku log. Znów wróciły drgawki silnika na jałowych, choć nie zawsze, dzieje się to losowo. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Silnik gaśnie w przypadkowych momentach 6 lata 4 miesiąc temu #1796
|
A jednak nie regulator napięcia, ani alternator był przyczyną tylko zwyczajnie EE3+ nie radzi sobie z cewkami pasywnymi.
Przeszedłem na wyjścia IGN, dołożyłem dwa moduły zapłonowe z Audi 1,8T, przejechane 100km i narazie wszystko OK jeśli chodzi o gaśniecie auta i skoki napięcia. Ale teraz średnio 1/10 razy jak odpalę silnik to nie chce się wkręcać na obroty, takie wrażenie jakby ktoś mi podczas jazdy zapiął 10 tonową przyczepę a na jałowych się nie wkręca. Ale zgaszę odpalę i jest OK. Ostatnio jeden raz podczas jazdy zdarzyło się, że normalnego stanu przeszedł w ten chorobowy. Ale zgaszenie i ponowne odpalenie pomaga. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |