Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1508
|
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe, pojawia się trigger error ale 1 i 3 wyjście działa dobrze i kiedy trzeba. Co to jest trigger error (co oznacza jego wartość? Jak go zniwelować? Samochód to Citroen Saxo, używam seryjnego czujnika VR na wale, czujnika na wałku brak.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1509
|
Trigger error - błąd odczytu impulsów z koła impulsowego przez czujnik położenia wału.
Jego "wartość" oznacza ilość źle odczytanych (zgubionych) impulsów. Możliwe przyczyny: - źle skonfigurowane parametry dla koła impulsowego (ilość zębów, ilość brakujących zębów, numer zęba przed GMP, typ zbocza impulsu) - zbyt duża odległość czujnika od koła - uszkodzony czujnik lub zły czujnik - bicie koła impulsowego - złe prowadzenie mas w instalacji. - słabe ładowanie Podczas pracy silnika nie powinny pojawiać się ŻADNE trigger errory. Dopuszczalnych jest kilka podczas kręcenia rozrusznikiem. Występujące trigger errory właśnie powodują brak synchronizacji (lub zupełny brak) zapłonu i wtrysku. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1510
|
No to już opowiadam, masy oddzielnymi przewodami 1,5 mm^2 do punktu masy na silniku, vr sensor, ekranowanym przewodem zdala od cewek i alternatora, trigger error czasem się pojawia czasem nie przy kręceniu, ale jest iskra i walą wtryski mimo zaznaczenia opcji no injection when trigger error, iskra jest na 1 i 3 wyjściu i odpowiada ona ustawieniom primary trigger. Czujnik i koło działało w serii, czujnik jest boscha koło 60-2, przed zmianą z seryjnego ecu nie było problemu. Mam ustawione że brakujące zęby są 20 zębów przed GMP co jest zgodne z prawdą i 0 stopni to faktycznie 0 stopni, sprawdzone lampą, problem w tym żę zmiana ilości zębów przed GMP nie zmienia niczego, ciągle jest to samo ustawienie (fartownie dobre). Co powinienem zrobić z tym sygnałem, próbowalem pull-upów i pull-downów i raz pomaga a raz nie.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Tomek.
|
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1511
|
Jakie masz cewki? Podwójne, pojedyncze, pasywne, aktywne? I do jakich wyjść podłączone i jak skonfigurowane Ignition Events?
Resetujesz ECU po zmianie ustawień? Bo inaczej nie będzie żadnej zmiany. Jaka rezystancja czujnika VR? Nie wiem co lubi Twój silnik, ale u mnie bywa około 4 do 7 trigger errorów przy kręceniu rozrusznikiem zanim odpali, a odpala łatwo. I gdy zaznaczam no injection when trigger error to nie odpali w ogóle. Radzę na początek odznaczyć. Sprawdzaj i czyść świece bo pewnie co chwilę go zalewasz a tak to nie odpali nigdy. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez oress.
|
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1512
|
Cewki to Bosch P65 czyli pojedyncze pasywne, tak resetuje komputer po każdej zmianie. Mam 4 coil output na 1 cylindrze więc to wygląda tak:
Event 1 - Cewka 4 Event 2 - Cewka 2 Event 3 - Cewka 1 Event 4 - Cewka 3 Dla kolejności 1-3-4-2 |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Tomek.
|
Nie działa 2 i 4 wyjście zapłonowe 6 lata 11 miesiąc temu #1513
|
Benzyna jest i te 2 baniaki co mają iskrę bardzo się starają ale to trochę mało żeby ruszyć ten motorek, dlaczego niema iskry na pozostałych 2? przy ekranowanym kablu i pullupie vr+ 1k do 5V był 0 błąd przez kilkanaście prób a potem dalej to samo. Zalany bywa na pewno ale to niema wpływu na brak iskry.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Tomek.
|