Witamy,
Gość
|
TEMAT:
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 4 miesiąc temu #3046
|
Witam
Robię swoje pierwsze podejście to sterownika SA i są pierwsze pytania. Pacjent to Polonez OHV na osprzęcie z wielpunkta: wasted spark na podwójnej cewce aktywnej + trigger 60-2. Problemem jest to, że sterownik za bardzo nie reaguje na zmiany ustawień zapłonu i daje iskrę na pierwszym cylindrze jakieś 60 stopni przed GMP. Zapłon przy rozruchu ustawia lem zarówno na 0 jak i 20 stopni - reakcji brak. Zmiana parametrów triggera (zgodnie z danymi fabrycznymi powinno być 58 zębów, 2 brakujące i 10 przed TDC) i przestawienie np. na 30 zębów przed TDC nie powodują zmiany kąta zapłonu. Wszytsko sprawdzane z lampą. Ignition outputs ustawione tak: Event 1: Output 1 - IGN 1, Event 2: Output 1 - IGN 2. Jakieś koncepcje, coś źle ustawiłem czy awaria sterownika. Koło foniczne i CPWK raczej ok bo na seryjnym ECU odpala od strzała. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 4 miesiąc temu #3047
|
Żadne uszkodzenie sterownika nie wchodzi w grę. Zastanówmy się gdzie jest problem. Pierwsza kwestia tego triggera 60-2. Czy jest ktoś, kto potwierdzi, że w polonezie jest taki wieniec?
W między czasie wyślij projekt i logi do sprawdzenia może coś znajdę (Export project to desktop na pierwszym oknie, dalej do ZIPa lub innego archiwum i na maila info(małpa) ottomotive.pl) |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 4 miesiąc temu #3048
|
Jeżeli chodzi o ten trigger to na pewno jest 60-2, liczyłem osobiście. Do tego fragment z książki serwisowej:
Ale udało się odpalić auto. Rozkminiłem to w ten sposób, że ustawiłem tłok 1 cyl. w GMP i oznaczyłem sobie ząb który wyznacza 0 st. (na obudowie rozrządu jest podziałka do ustawiania zapłonu) a potem policzyłem zęby do brakujących i do CPWK. Wyszło w sumie 21. Wprowadziłem to w ECUProg i wreszcie lampa zaczęła pokazywać właściwy kąt. A z tym, że program nie przyjmował zmian ustawień, to w innym wątku na forum było wspomniane, że niektóre parametry zaczynają działać dopiero po zapisaniu do sterownika i jego resecie. Pojawił się jeszcze problem z pracą wtryskiwaczy w półsekwencji - wtryskiwacze podpięte pod pin 3C nie dostają sygnału, ale tu podejrzewam, że schrzaniłem coś przy dorabianiu adaptera do fabrycznej wiązki. Na razie zmostkowałem wszystkie wtryski do pinu 3B i ustawiłem to na fullgrupę. W sumie zastanawiam się czy tego nie zostawić, jakieś sugestie która opcja lepsza: batch cy półsekwencja? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Slawko.
|
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 4 miesiąc temu #3049
|
Dobra, wypłyną kolejny problem. Silnik krokowy (4 pin) w ogóle nie dostaje prądu. Podłączenie multimetr pokazuje ok (1 cewka do pinów 1D-2E, 2 cewka do 1E-2F). W programie coś się jeszcze ustawia(zawór elektromagnetyczny/silnik krokowy)? Cały config wysłałem na maila.
Edit: Widzę nie tylko ja miałem taki problem. Niestety to zapytanie również bez rozwiązania.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Slawko.
|
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 4 miesiąc temu #3052
|
W projekcie, który podesłałeś za wysoko jest ustawiony Engine start->cranking threshold. Ustaw na 400 RPM. Ustaw też tablicę Afterstart enrichment bo masz same zera. Co to steppera to nic się nie ustawia żeby włączyć, działa równolegle z zaworem elektromagnetycznym. Działanie jest sprawdzane na zaworze takim jak używany w instalacjach LPG (ma on w sobie silnik bipolarny) silniki unipolarne nie są obsługiwane. Ps masz taką przepustnicę luzem niepotrzebną? Obadałbym temat jak to działa.
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Ostatnia edycja: przez Kucza.
|
Wasted spark - za wczesny zapłon 2 lata 3 miesiąc temu #3072
|
Sterownik naprawiony, dziękuje bardzo p. Przemkowi za pomoc. Silnik pracuje już na półsekwencji, ożył też silnik krokowy (po włączeniu zapłonu uchyla się na max, a później ustawia w jakiejś pozycji). Aczkolwiek jeżeli chodzi o stepper to nadal nie jest w 100% ok. Krokowiec nie bardzo reaguje na zmiany wartości w Idle reference table, co bym tam nie wpisał to trzyma jedną pozycję (sprawdzone wizualnie na drugim identycznym krokowcu luzem niezamontowanym w przepustnicy, na odpalonym silniku). Wszystkie pozostałe pozycje wyzerowane (PID itd.). Dopiero zmiana parametrów Feedback daje rezultaty w postaci zmiany obrotów silnika (przy czym IAC Position pozostaje bez zmian w programie). Jakieś koncepcje co może być problemem?
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |