Witamy,
Gość
|
TEMAT:
M102 2.3l turbo at 0,8-1 bar 250 - 270cv 2 lata 10 miesiąc temu #2858
|
Hi everyone. I am writing from Italy, I bought a 2.3l m102 engine kit from k-jetkiller. I bought it to better drive the turbine that I mounted on my car. The control unit is a horse, I want to know which parameters to take into account given the supercharging at 0.8-1 bar. Do I need to make a boost map? should i configure the boost setting? should i install a maf sensor? does my map sensor measure thrust or just vacuum?
also the ve map must be changed, for aspirated engines it is around 100kpa, with the turbine installed do I have to add 100kpa to the boost pressure? 100kpa + 80-100kpa? thank you all. |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
M102 2.3l turbo at 0,8-1 bar 250 - 270cv 2 lata 10 miesiąc temu #2859
|
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
M102 2.3l turbo at 0,8-1 bar 250 - 270cv 2 lata 10 miesiąc temu #2862
|
yes, 100kpa is atmospheric and all above this is your boost. If you want 1bar boost , set 220kp for example for control overboosts, u will control it on VE map with more boost = more fuel.
Za tę wiadomość podziękował(a): fede.chiro
|
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |
M102 2.3l turbo at 0,8-1 bar 250 - 270cv 2 lata 10 miesiąc temu #2864
|
thanks for the answer, I have another question, with the injector flowrate parameter you set the maximum flow rate of the injector?
in the base map that kjetkiller provided me it was set at 150ccm / min. having 430cc injectors do I have to set 430ccm / min? |
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji. |