Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 3 tygodni 37 minut temu #3416

  • Rafikicziki
  • Rafikicziki Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć, 

mam kilka pytań odnośnie strojenia. Jako że jestem nowy przepraszam w razie gdybym powielał wątki. Co do samych ustawień podczas jazdy, jak i regulacji czujników to już dużo od was się nauczyłem z innych wątków i faktycznie dużo to pomogło, jednak cały czas borykam się z odpalaniem. Otóż auto po nocy jak chce je odpalić to muszę z 3-4 razy odpalając zanim wskoczy na obroty. Za 2-3 razem silnik pracuje ale na strasznie niskich obrotach typu 300-400 aż po 2-3 sekundach wskakuje na zadane. Czy jest opcja aby czujnik od razu podawała prawidłowe wartości? 

auto też sporo pali około 16 litrów :) co głównie wpływa na spalanie? Idle? Warmup czy sama mapa? 

byłem na sterowaniu u jednego z partnerów kjet ale silnik bardzo często falował, więc po lekturze forum zdecydowałem się obniżyć mapę do wartości około 60kpa na jałowym i to przyniosło super efekty. Wartości zadane przez gościa który sterował to 90-95, przy takim ustawieniu auto falowało u trzymało obroty ponad 1000

dajxie proszę znać jakie mniej więcej idle powinienem celować i warmup :) no i ewentualnie kpa. 

dziekuje 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 2 tygodni 4 dni temu #3418

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 203
  • Otrzymane podziękowania: 14
Znajdziesz tu watek o moim W126 z M103 3,0
U mnie na Ke-jet z automatem 722.3 zawsze palił 20. 
Teraz po wystrojeniu na hamowni wypluł 201KM i pali 14-15.
Więc te 16 nie jest źle.
A czynników dlaczego ciezko pali i dlaczego tak niskie jałowe to może być mnóstwo.
Zacząc trzeba od tego jak masz to fizycznie wszystko zbudowane: jaki dolot, filtr powietrza, jak zrobiony bajpas do krokowca, 
czy wstrski równo podają i czy nie leją ... nikt nie ma szklanej kuli i nie wie jaki masz setup.
Ale  ... zacznij od zabawy z krokowcem, otwórz go bardziej skoro za niskie obroty, albo śrubką otwórz przepustncę odrobine a krokowcem tylko wspomagaj.
sposobów jest duzo.
U mnie zeby dobrze odpalał i i tak nie zawsze jest idealnie to mosi być mocno podlany z długim prime pulse. 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 1 tydzień 5 dni temu #3422

  • Rafikicziki
  • Rafikicziki Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć! 

na wstępie bardzo Ci dziękuję za odpowiedź :) 

co do mechanicznych ustawień to niestety nie jestem tak techniczny, rozgryzam program i na podstawie zdobytej wiedzy, głównie tutaj, ustawiam mapę - dotychczas z powodzeniem bo auto jedzie o niebo lepiej. 

co do mechanicznych kwestii przekażę je mechanikowi już niebawem aby też zwrócił uwagę. 

Mam jednak dodatkowe pytanie, czy sam stroiłeś w 100% twoje auto czy pomagali Ci na hamowni? 

polecasz jakieś miejsce gdzie mógłby się udać i również by mi pomogli z moim autkiem? 

z góry dziękuję 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 1 tydzień 5 dni temu #3423

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 203
  • Otrzymane podziękowania: 14
Sam doprowadziłem auto do stanu, gdzie, odpalało i jeździło normalnie. 
Ale dopiero po strojeniu na hamowniu udało się dołożyć jeszcze 20KM i obniżyć spalanie.
Po strojeniu na hamowni należało jeszcze zrobić poprawki podczas testów na drodze,
gdyż na drodze silnik inaczej napełnia się powietrzem - pamiętjam,y że na hamowni jest wentylator skierowany w przód auta, 
gdzie dostarczanie powietrza jest inne jak na drodze przy różnych prędkościach. 
Za tę wiadomość podziękował(a): Rafikicziki

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 1 tydzień 5 dni temu #3424

  • Rafikicziki
  • Rafikicziki Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć! 

Właśnie doprowadziłem auto do stabilnego stanu na drodze podczas jazdy. Chodzi równo, trzyma obroty i jazda jest mega przyjemna. Niestety problem z odpalaniem pozostaje nijak bym nie robił tego programem to albo jest zalewany albo za dużo powietrza, także obstawiam tu konieczność mechanicznej ingerencji. 

jak byś mógł proszę napisać mi na co głównie zwrócić uwagę? Co mogę przekraczać mechanikowi że może pomóc? 

objawy:
auto odpala. Wskoczy na 1100 obrotów i spada do 0, tak dwa trzy razy. Za czwartym odpali spadnie do 400-500 trzęsie się, faluje i po 4-5 sekundach wskakuje na 1000 

może też chciałbyś podzielić się swoim projektem w piggyprog? 

z góry dziękuję 

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mercedes m103 3.0 problem z odpalaniem 1 tydzień 2 dni temu #3425

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 203
  • Otrzymane podziękowania: 14
Daj fotki jak to wyglada, bo to wróżenie z fusów.
jak zamocowane wtryski?
jak zamocowany krokowiec? Którędy rozprowadzane jest powietrze dla jałowych obrotow ? Ma być jak w oryginale tymi kanalikami w kolektorze. Do tego wtryski osadzone tak samo nisko jak w oryginale - i tu jest trudność , ja frezowaniem gniazda wtrysków , toczyłem tulejki pod nowe wtryski i spadałem aluminium jedno z drugim. 
filtr powietrza oryginalny czy stożek ? - polecam oryginalny bo na stożku będzie palił jak smok. 
Jak zlikwidowany / usunięty KE Jet ? Co zostało , a co wyrzucone ?

No i Ty masz DEC a to nie to samo co EE3+
 
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.
  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena