Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Uprzejmie informujemy, że w związku z przerwą urlopową firma będzie nieczynna do dnia 03.07.2022 r.

We wishes to announce that we will be out off office until 03 July 2022 because of holiday break.

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #535

  • turbofin
  • turbofin Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
Audi 80 B3 ośka, planowana moc 280 KM
Silnik:
-blok, dół 1.8PG
-głowica X-FLOW z Audi A4 1,6 8v
-wałek rozrządu 268/276
-turbo T3/T4 wydech AR/0.63
Zasilanie:
-wtryski 308 cc
Sterowanie:
- digi 1 z chipem AME
Wydech:
- przelot 2.25 cala


Chce wywalić tego digifanta 1 , odpalić i wystroić silnik na Easyecu 3+ albo na Micro.
Moglibyście pomóc mi w doborze gratów jakie mam zakupić i ewentualnie jakieś wskazówki co do montażu.

Chciałbym zrobić to w taki sposób:
-EE 3+ albo micro
-wtryski 440 cc
-przepustnica ori z PG ( są dwa switche max otwarcia i zamknięcia przepustnicy)
-zawór wolnych obrotów z PG
-wywalić aparat zapłonowy i zastąpić to triggerem, czujnikiem i założyć wasted spark


Jakie fajkocewki użyć? Na 3 czy 4 piny? Mogą być od TFSI?
EE 3+ czy micro?
ori przepustnica może zostać?
Macie jakiś namiar na gotowe customowe triggery + czujnik?

Z góry dziękuję za pomoc
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #536

Przepustnica musi być z tpsem do turbo.
EE3+ nie micro.
Krokowiec najlepiej taki którym będzie się dało bez problemów sterować. Ja używam z Vw.
Trigger musisz sobie dorobić.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #537

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 469
  • Otrzymane podziękowania: 56
  • Oklaski: 26
Co do sterownika to kwestia tego ile chce się kasy wydać. Oba obsłużą taki setup. Jeżeli decydujesz się na aktywne fajkocewki z TFSI to można brać MICRO w wersji bez tranzystorów zapłonowych co jeszcze obniża cenę. Cewki te mają 4 piny. Podłączenie MICRO też zajmie mniej czasu.
Przepustnica z TPSem jest lepsza, daje możliwość wzbogacenia dawki gdy gwałtownie wciskasz gaz. Na tej co masz też będzie silnik działał.
Czujnik położenia wału fajny jest od Forda np. Escort 1.6 16V. Ma dobre mocowanie, do którego łatwo dorobić uchwyt. Oczywiście podejdzie każdy czujnik VR lub HALL. Co do samego koła triggera to musisz się pytać gdzie wykonają. Generalnie musi być ze stali magnetycznej, lepiej nie robić "pancernego koła" gdyż należy pamiętać, że będzie to wirowało na wale. Ważne jest centryczny montaż i wyważenie.
Zawór wolnych obrotów z PG jest ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): turbofin

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #538

  • turbofin
  • turbofin Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Oklaski: 0
No i super, mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu.
Jeśli cewki z TFSI mi nie podejdą a chciałbym założyć bezstykowy zapłon na cewce z 4 wyjściami to w jaki sposób będzie to wyglądało?
Iskra będzie wystarczająco mocna do mocy 280 KM?
Cewkę założyłbym od Audi A3 1.6 8v
Trigger 60-2 czy 36-1 ?
Ostatnio zmieniany: 5 lata 9 miesiąc temu przez turbofin.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #542

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 194
  • Otrzymane podziękowania: 11
  • Oklaski: 4
Trigger jak dorabiać to tylko 60-2 i masz pełną kontrolę nad zapłonem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Audi 80 B3 1.8 PG TURBO T3/T4 5 lata 9 miesiąc temu #548

  • tom cio
  • tom cio Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 14
  • Oklaski: 0
Czemu chcesz kombinować z cewkami tfsi? Cewka z poloneza, taka jak zalecana jest w manualu easyecu 2+ spokojnie ogarnia u mnie w 16v.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Zasilane przez Forum Kunena