Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

1.8t AEB 7 lata 7 miesiąc temu #512

  • romanzlasu
  • romanzlasu Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
witam posiadam audi a4 b5 1.8t aeb chce poddac je lekkim modyfikacją turbo hybryda,dp dolot, wtryski plan 210,220. Sterownik jest przestarzały wiec chce to postawić na EE3+. Teraz moje pytanie jakie problemy moge mnie napotkać wiadomo że nie da sie tego przewidzeć, ale np. przpeustnica? E3+ nie da rady sobie z ta przepustnicą, jest na linke ale ma wbudowany tps i krokowiec sterowany z ecu wiec bede musiał zaadaptować jakąs inna przepustnica. Cewki ma przykręcane chyba pasywne wiec nie powinno byc problemu, zawór n75 teżpowinno obsłużyć. Czy do ee3+ da rade podłączyć otto droid to załatwiło by sprawe dodatkowych wskazników. Teraz czy strojenie jest mocno skomplikowane czy posiadajc sonde WB i EGT, jakąs wiedze o mechanice, czunikach, programowaniu c,cpp , toche programowania plc da rade to samemu wystroić, dużo z tym roboty? Stawiał ktoś juz ten silnik i mógłby sie podzielić informacjami?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1.8t AEB 7 lata 7 miesiąc temu #527

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Silniki 1.8T 20V były już z powodzeniem uruchamiane na EE3+. Nie wiem, czy ktoś z tych ludzi jest na forum, ale w necie można znaleźć te projekty. Jeżeli chodzi o przepustnicę, to może zostać, żeby nie szukać innej, ale będzie trzeba dołożyć jakiś zwykły zawór elektromagnetyczny na potrzeby realizacji wolnych obrotów. Cewki są pasywne, ale po drodze do sterownika jest moduł zapłonowy, a więc cały zestaw traktowany jest jak cewki aktywne i podłączamy sterowania pod wyjścia logiczne IGN w EE. Co do samego uruchomienia i strojenia posiadając taką wiedzę jak wymieniłeś nie będzie to wyzwaniem.
Niebawem będę sprawdzał jeszcze rozwiązanie polegające na umieszczeniu sterownika EasyEcu MICRO we wnętrzu seryjnego ECU od AEB. Sama płytka od MICRO jest na tyle mała, że się mieści. Idę tego rozwiązania jest to aby równolegle działały oba sterowniki. Seryjny realizować będzie regulację biegu jałowego na seryjnej przepustnicy, a MICRO zapłon i paliwo.
Jak tylko będę znał wyniki eksperymentu to dam znać.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1.8t AEB 7 lata 7 miesiąc temu #528

  • romanzlasu
  • romanzlasu Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dzieki za odpowiedź jeśli chodzi o cewki to jeśl dobrze myśle to chyba lepiej jest je podłączyć jako pasywną z ominięciem modułu, usuwamy wtedy jeden element. Musze poszukać schematu ale cewka ma piny 1, 4a, 15. 15 to IGN, 1 to sterowane do ecu idzie, a z 4a wychodza 2 kable u mnie wiec pewnie masa ecu/power. Jeśli chodzi o przepustnicec to bede pewnie spawał flancze od jakiejś co ma zwykłego tps i krokowca, albo wyprowadze z niej sygnał tps jesli sie da a ori ecu zostawie do sterowania biegiem jałowym. Jeśli chodzi o micro to raczej u mnie odpada bo nie ma kontrolera WB a bez WB raczej nie bede sie zabieral za samodzielne strojenie bo na wąskim paśmie raczej ciężko bedzie, a kupować zewnetrzny kontroler to mija się z celem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1.8t AEB 7 lata 6 miesiąc temu #628

  • Marcin_MK2
  • Marcin_MK2 Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
przepustnica pasuje od silnika 2e czyli mk3 gti 8v

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1.8t AEB 7 lata 6 miesiąc temu #646

  • romanzlasu
  • romanzlasu Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
ok dzieki za odpowiedz kolega właśnie rozbił takiego golfa i ma całego do rozebrania

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1.8t AEB 7 lata 5 miesiąc temu #684

  • romanzlasu
  • romanzlasu Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
jeszcze mam pytanie co do cewek mają 3 piny z modułem zapłonowy pierwszy pin z każej cewki idzie do modułu chce go wywalić, wiec trzeba ten kabel z pinu 1 bezpośrednio pod ee3+ pod wejście passywne? Nie bedzie problemu z grzaniem się ee czy lepiej puścić przez ten moduł jako aktywna?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena