Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

DEC 2 2 lata 3 miesiąc temu #2869

  • tomek6
  • tomek6 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam, jakie wymagania sprzetowe musi miec komputer zeby mozna bylo uruchomic program piggyprog v2.0?
Czy programem piggyprog v1.4 da sie programowac DEC2, pytam bo program piggyprog v1.4 uruchamia mi sie bez problemu a ten piggyprog v2.0 nie uruchamia sie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

DEC 2 2 lata 3 miesiąc temu #2870

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Do konfiguracji DECa 2 używamy tylko i wyłącznie programu PiggyProg 2.0. Nie ma specjalnych wymagań co do komputera. Proszę napisać czy jest jakiś komunikat czy jak?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

DEC 2 2 lata 3 miesiąc temu #2873

  • tomek6
  • tomek6 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Kucza dziekuje za odpowiedz, ale udalo sie odpalic ten program piggyprog v2.0.
Czy moglbys mi podpowiedziec jak zrobic kalibracje czujnika clt? Rozumiem ze komorka 0 to jest najwyzsza temperatura a komorka 16 to jest wartosc najmniejsza temp. jesli silnik ma faktycznie 40 stopni to do ktorej komorki wpisac te wartosc?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

DEC 2 2 lata 2 miesiąc temu #2874

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
W pierwszej kolejności trzeba sobie odpowiedzieć czy podłączamy się do seryjnego czujnika CLT (z którego korzysta seryjny sterownik lub zegary). Jeżeli tak jest to nie zaznaczamy CLT pullup.
Następnie wpisz sobie w tabelkę kalibracyjna różne wartości. Od lewej najwyższe do prawej najniższe.
Teraz mówisz że zmierzyłeś temperaturę silnika i ma 40C a powiedzmy w programie pokazuje 55C. Odszukujesz więc komórkę w której jest około 55 i zmieniasz na 40. Robisz tak dla kilku różnych temperatur od zimnego do ciepłego. Pomiędzy możesz na oko ustawić wartości pośrednie, nie musisz iść z temperaturą silnika co 5 stopni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

DEC 2 2 lata 2 miesiąc temu #2875

  • tomek6
  • tomek6 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Kalibracja sie udala, mam jeszcze kilka pytan dotyczace map. Co oznaczaja pola w pionie z lewej strony? Poziome dolne pola oznaczaja obroty silnika. chodzi mi o mapy ve map,analog map,ignition map.
Mam jeszcze pytanie ktorym parametrem moge zmniejszyc dawkowanie wtryskow poniewaz idzie bardzo na bogato i sa klopoty z odpalaniem i nierowna praca, to jest silnik mercedesa m116 3,8 v8. Jaki powinien byc czas wtrysku w ms tak mniej wiecej bo u mnie jest w granicach jak odpali 8ms. Jakimi programami mozna otworzyc mapy startowe ktore widzialem ze gdzies sa, np mercedes w126 3.0.
Z gory dziekuje za podpowiedzi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez tomek6.

DEC 2 2 lata 2 miesiąc temu #2876

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Pionowa oś oddaje obciążenie silnika. Zwykle ustawiasz tam podciśnienie w kolektorze ssącym. Dzięki temu dla różnych stanów pracy silnika możesz zadać różne dawki paliwa. Popatrz gdzie się znajduje wskaźnik odwiedzanej komórki gdy silnik jest na biegu jałowym, gdzie jak jedziesz delikatnie a gdzie jak przyspieszasz. Jeżeli uważasz że w którymś regionie jest za dużo paliwa to obniżasz wartości w mapie VE właśnie w tym regionie.
Początkowo jak silnik jest zimny trzeba wzbogacić dawkę (enrichment) bo benzyna słabo paruje, część osiada na ściankach kolektora itp. Oczywiście możliwe że masz za mocno wzbogacone wtedy musisz wpisać mniej w tabelach od enrichment. Ważne żeby pomiar temperatury CLT oddawał temperaturę silnika, tzn. jak zimny to CLT pokazuje mniej a jak się nagrzewa to więcej. Wtedy w tabelach od enrichment dajesz więcej dla niskich i mniej dla wyższych temperatur.

Zapoznaj się też z instrukcjami od DEC I i EasyEcu. Tam jest dużo parametrów wyjaśnionych, pozwoli Ci to bardziej zrozumieć jak to wszystko działa.
Za tę wiadomość podziękował(a): tomek6

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena