Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2649

  • Jacek
  • Jacek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0
Cześć! Mam problem z odpaleniem mojej mazdy na EE3+, a mianowicie brak iskry.

Jest to moje pierwsze podejście do EE3+ i czuję, że gdzieś popełniłem błąd. Używam COPy z Toyoty.

Może ktoś rzucić okiem na config z załącznika?


Plik załącznika:

Nazwa pliku: mx5-zip.zip
Wielkość pliku:1 KB
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2651

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Lepiej gdybyś załączył cały projekt (przycisk Export project to desktop). Tam są między innymi logi.
Ps. te cewki są pasywne czy aktywne? Do których wyjść je podłączyłeś (podaj numery).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2652

  • Jacek
  • Jacek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0
OK, nowe załączniki i nowy config.

Podłączyłem tak:
- IGN1, IGN2, IGN3, IGN4 zgodnie z kolejnością cylindrów
- Event 1: IGN1 i IGN4, Event 2: IGN2 i IGN3
- Eventy 3 i 4 wybrałem nieużywane wyjścia COIL.

Numery cewek 90919-02230. Aktywne. wcześnie przez przypadek miałem podpięte sterowanie pod wyjście pasywnych i parami, czyli COIL1 i COIL2. Teraz pociągnąłem sterowanie dla każdej osobno i podpiąłem pod IGN1-4. Możliwe, że zabiłem cewki podłączając pod sterownie pasywnymi?

Plik załącznika:

Nazwa pliku: mx5-export.zip
Wielkość pliku:2 KB


Plik załącznika:

Nazwa pliku: mx5cfg-2.zip
Wielkość pliku:1 KB
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2653

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Szybko zmieniasz configi ;) Ten drugi jest poprawny dla cewek aktywnych. Rób eksport projektu tak jak prosiłem. Zobacz jak to zrobić na załączonym ekranie. Nie napisałeś czy widzi obroty silnika, czy wtryski działają. Podpięcie wyjść zapłonowych to tylko jeden z kroków. Gdybyś wyeksportował projekt to były by tam logi z prób uruchomienia silnika, może coś więcej by się dało wywnioskować.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2654

  • Jacek
  • Jacek Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0
Szybko, gdyż zorientowałem się, że źle podpiąłem cewki i config mi się nie zgadza. :whistle:

Obroty silnika - podczas rozruchu dziwnie zachowuje się wskazówka, tzn. skacze po tarczy, zatrzymuje się, spada... ustawiałem odległość dla czujnika położenia wału względu serwisówki i poszedłem w połowę skali, tzn 0.9mm. Zasilanie do czujnika jest, do cewek również.

Czy wtryski działają - raczej nie działają, nie czuję benzyny.

Jak znam życie to jeśli cewki żyją, to jest problem z czujnikiem położenia wału. Chyba nadchodzi czas na oscyloskop.

W załączniku eksport.

Plik załącznika:

Nazwa pliku: Enterprojectname.zip
Wielkość pliku:17 KB
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Jacek.

Mazda MX-5 1.8 NBFL - brak iskry 3 lata 3 tygodni temu #2655

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Dużo parametrów konfiguracyjnych związanych z paliwem masz nie ustawionych. Przeleć się po wszystkich parametrach i ustaw z grubsza tak jak powinny być.
Następnie musisz patrzyć na parametry pomiarowe w programie jak robisz rozruch silnika, a nie na wskazówkę na zegarach. Parametry wyświetlasz nad mapami, musisz prawym klawiszem myszy wybrać interesujący cię w danej chwili parametr, np. czas wtrysku czy obroty silnika.

Przejrzałem logi i widać, że obroty silnika czyta, więc oscyloskop sobie odpuść. Paliwa nie podaje bo źle masz skalibrowany TPS i ciągle pokazuje 100%. A jak jest powyżej 90% w czasie kręcenia rozrusznikiem do nie podaje wcale paliwa (procedura osuszania, np jak zalejesz silnik).

Później dam Ci firmware do testu wyjść zapłonowych, to upewnisz się czy cewki żyją. Teraz skalibruj TPSa i przejedź się po parametrach, które mają wpływ na paliwo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena