Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2252

  • lesiu.z
  • lesiu.z Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 23
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam koleżanki i kolegów tuningowców :)

Mam pytanie, jak w temacie chodzi o sterowanie wolnymi obrotami.

W moim trupku mam sterowanie wolnymi obrotami zintegrowane w jednej obudowie z czujnikiem TPS, czujnikiem pedału przyspieszenia. Jest to taki bosch numer gdyby ktoś chciał wygoglować 0132008650 Wygląda jak na zdjęciu niżej, wtyczka ma 7 pinów z tego 6 jest używanych.





Podłączenia są takie,





Pin2 masa, pin3 +12v, pin4 TPS, pin5 czujnik połozenia pedału gazu, pin6 oraz pin7 są opisane jako sterowanie idle.
Masy, zasilanie, czujniki wiadomo, generalnie uzyć do działania z EE3+ czujnika TPS czy połozenia gazu?

Ale ważniejsze pytanie dotyczy tego jak do EE3+ podłączyć sterownik idle??
w środku jest silniczek, z mechanizmem ślimakowym. Nie wiem jak to działa, czy jak elektromagnetyczny sterownik czy inaczej?








Czy ktoś tuningował podobne rozwiązanie (w wagach były podobne) a mój moduł to Afla romeo, Fiat. były często stosowane w starszych AR156, w AR145, AR146, Fiat bravo/brava..


Poproszę o podpowiedzi, sugestie. Jak się nie da tego wysterować z EE to trzeba kupić emu :D No żartuję, zmienie przepustnicę na inną ewenntualnie, ale priorytetowo chciał bym to na OEM osprzęcie uruchomić.

Dziękuję i pozdrawiam.


[edycja]
w serii lata to na takim sterowniku


Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez lesiu.z.

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2253

  • luckash
  • luckash Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 69
  • Otrzymane podziękowania: 10
Nie wysterujesz tego aktualnie za pomocą ee3+, rozmawiałem z Kuczą o takich przypustnicach i tam powinno być sterowanie prądem zmiennym, co w przyszłości będzie.
Za tę wiadomość podziękował(a): lesiu.z

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez luckash.

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2254

  • lesiu.z
  • lesiu.z Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 23
  • Otrzymane podziękowania: 0
to troszkę lipa, muszę dorobić adapter i zaadoptować jakąś inną przepystnicę, albo zostawić tą, wykorzystać TPS a idle zrobić na wężu :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2255

  • luckash
  • luckash Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 69
  • Otrzymane podziękowania: 10
Możesz od biedy założyć przepustnicę z wbudowanym silnikiem wolnych obrotów od ady, aeb czy vr6. Zamykać ją będzie sprężyna a otwierać będziesz mógł wyjściem z ecu. Też te przepustnice wymagają napięcia zmiennego ale przynajmniej jest tam sprężyna, której w Twojej przepustnicy brak.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2256

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Mógłbym dorobić obsługę takiego czegoś. Hardware w EE pozwala zrobić zmianę polaryzacji, żeby kręcić raz w jedną raz w drugą stronę. Najlepiej gdybym miał taką przepustnicę na biurku. Potrzebuję znać kilka szczegółów konstrukcyjnych. Np. czy trzeba wyłączyć silnik w pewnych położeniach, żeby nic nie zmielić (patrząc np na wartość położenia z potencjometru) itp.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

"sterownik" wolnych obrotów... 4 lata 5 miesiąc temu #2257

  • lesiu.z
  • lesiu.z Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 23
  • Otrzymane podziękowania: 0
Dzięki za zainteresowanie.

Sam nastawnik nie ma żadnej sprężyny, ruszając tym białym kółkiem wszystko się kręci leciutko. To zdjęcie rozebranego mechanizmu nie jest moje tylko poszukałem w necie, nie jestem w stanie nic więcej sprawdzić sam osobiście.

Generalnie to widziałem ostatnio na zaprzyjaznionym szrocie taki nastawnik, z pękniętą obudową po wypadku, zorganizuję go jutro i mogę wysłać nawet z aluminiowym korpusem (bo mam ze trzy sztuki) na sekcje zwłok.

Aaa, nastawnik nie ma sprężyny, ale sam korpus przepustnicy ma dosyć silną sprężyne która zamyka motylek i też cofa ruch jałowy motylka w momencie regulacji wolnych obrotów.


kolego Kucza, odezwę się jeszcze przy tej okazji na PRiV za chwilę, była by jeszcze jedna sprawa do sprawdzenia...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena