Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT:

Konwersja przepływomierza (MAF na MAP) 4 lata 3 miesiąc temu #2299

  • _jry
  • _jry Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam, konwersja z maf do map bmw przepływomierz 5 pin silniki m42/43

Przy starszych przepływomierzach 4 pin lub wersja z drutem wszystko wiadomo a w tym przypadku szukam i nie mogę znaleźć żadnych informacji jak to zrobić by fizycznie usunąć przepływomierz :(
przy samym trybie piggyback interesuje nas pin 41 a co zrobić z 76?
w załącznikach schematy wyprowadzeń sterownika
Jak by ktoś miał jakieś info i chciałby się podzielić byłbym wdzięczny ;)
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Konwersja przepływomierza (MAF na MAP) 4 lata 3 miesiąc temu #2303

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Trzeba odpowiedzieć sobie czemu są dwa wyjścia z przepływomierza? Czyli jak on działa. Czy oba sygnały mówią o przepływie i ECU wykorzystuje je jednocześnie do diagnozowania poprawności pracy przepływomierza, albo korekcji wskazań gdy z czasem wycierają się ścieżki potencjometrów. Może też być tak, że jedno wyjście jest do pomiaru na biegu jałowym, a drugie to zakres większych przepływów.

Do dyspozycji mamy tylko jedno wyjście analogowe.

Może pomierz napięcia na przepływomierzu i opisz jak to się zachowuje. Bez tego ciężko stwierdzić jak to działa i czy da się go wywalić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Konwersja przepływomierza (MAF na MAP) 4 lata 3 miesiąc temu #2306

  • _jry
  • _jry Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
Ok sprawdzę to i napiszę jak to wygląda.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Konwersja przepływomierza (MAF na MAP) 4 lata 3 miesiąc temu #2313

  • _jry
  • _jry Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 7
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam, pomierzyłem wstępnie i wychodzi,że na wyjściu 76 a masą jest 0,4V. Co ciekawe, na zgaszonym silniku a zapłonie bez względu na pozycję klapy przepływki wartość ta jest niezmienna, po odpaleniu auta, jest tak samo do chwili gdy zauważyłem,że coś się zmieniło, sygnał zaczął falować, to tylko miernik, szkoda,że nie miałem czegoś na styl oscyloskopu ale w porównaniu do tego co widzi dec wydaje mi się,że to sygnał z sondy ? Wrzucam filmik by pokazać jak to wygląda (miernik wpięty między 76 a 14 ecu, schematy wyżej)
teraz pytanie co z tym zrobić ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Zasilane przez Forum Kunena