Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #674

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Podłącz sobie małą żaróweczkę do wyjścia zaworu wolnych obrotów (maksymalnie 2-3W). Wyzeruj sobie wszystkie parametry odpowiedzialne za regulację. Wtedy zaznacz całą tabelę Idle reference table i zacznik zwiększać wartości od 0 do 255 obserwując parametr Idle PWM i żarówkę. Żarówka ma się powoli rozjaśniać od zera do pełnej jasności. Jak tak będzie to podepnij sobie zawór i patrz do środka zaworu i zobacz jak się zachowuje przy takim samym teście.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #675

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 197
  • Otrzymane podziękowania: 12
Widzę, że nie tylko mi sen z powiej zabierają jałowe obroty.
Kucza - jak się ma ilość kroków do procenta wypełnienia PWM? Bo nie rozumiem tego i chyba pobawię się żaróweczką, albo jeszcze lepiej zapnę oscyloskop do wyjścia zasilania zaworu wolnych obrotów, bo nie kumam co się tam dzieje.

Nie wiem co to za wielkosć fizyczna te "kroki". Natomiast doskonale pojmuję częstotliwość i procent PWM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #676

  • Kucza
  • Kucza Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 494
  • Otrzymane podziękowania: 62
Zamiast wypełnienie PWMa podawać w % w zakresie 0-100% podawany jest w krokach 0-255, żadna filozofia. Czyli 0 to 0%, 127 to 50%, a 255 to 100%.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #678

  • voytec
  • voytec Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 53
  • Otrzymane podziękowania: 1
mam taki sam zawór wolnych jak Ty, oto moje ustawienia żebyś zrozumiał o co chodzi. Auto chodzi na nich w miare normalnie, na zimnym ma zwiększone obroty na gorącym niższe, bezz obciązenia czasem troche pofaluje ale jak ma obciązenie w postaci chociaż podgrzewania szyby to pracuje znacznie równiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez voytec.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #679

  • kogutos
  • kogutos Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 45
  • Otrzymane podziękowania: 0
voytec dzięki,jak będzie mus to skorzystam. Siedzę nad tym od rana. Miałem dzisiaj oddać auto klientowi i d..a.
Test z żaróweczką nic nie pokazał,test z zaworem nic nie pokazał (na tylko włączonym zapłonie to robiłem).
Wyciągnąłem zawór i uruchomiłem silnik. I teraz tak. Zawór zaczyna się otwierać dopiero od 200.
Ustawiłem wolne począwszy od CLT ok.35st. Całkowicie zimny silnik nie sprawdzony. Pracuje idealnie,trzyma ustawione 850obr. Ale są dwa problemy. Pracuje idealnie z włączonymi światłami i wentylacją ale od razu gaśnie po załączeniu wentylatora. Drugi problem to,że po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu nie wchodzi na ustalone obroty tylko gaśnie. Trzeba go podtrzymać chwilę pedałem gazu i zaraz pracuje znowu idealnie. Pytanie: CZYM RUSZAĆ TERAZ ABY TO WYELIMINOWAĆ?


edit: z manuala wynika,że przy moich dwóch problemach interesowałaby mnie wartość Control I i Control D?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez kogutos.

EasyEcu 3 - pytania 7 lata 5 miesiąc temu #680

  • luckash
  • luckash Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 69
  • Otrzymane podziękowania: 10
Ustaw krokami tak byś był jak najbliżej wyznaczonego idle target rpm. Tak by korekcja zapłonu nie latała od prawej do lewej. Potem sprawdź afr na wolnych. Dodawaj feedback +, integral limit +, control D. Feedback -, integral limit -, control p,d daj minimalne wartości. PID control time daj na początek 10ms.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Zasilane przez Forum Kunena