Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #215

  • elmo0104
  • elmo0104 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 1
BMW E36 coupe z silnikiem M54B25 na wiązce z M50Vanos. Obecnie auto jest w fazie końcowej strojenia.

Silnik:
M54B25 wolnossące z kolektorem ssącym M50B25. Sam słupek seryjny(mały porting głowicy). Do tego barany i cały wydech z nierdzewki.

Silnik odpalony na EE3 w konfiguracji wastedSpark oraz wtryskiwacze TwoGroup. Na początku mieliśmy kilka problemów z powodu błędu w schemacie wiązki silnika z programu autodata. Kilkukrotnie uszkodziliśmy EE3 z powodu przebicia iskry gdzieś w wiązce. Przyczyną takiej sytuacji był brak prawidłowej masy z cewek z uzwojeń WN. Temat ogarnięty po rozgrzebaniu całej wiązki i przedzwonieniu każdego kabelka. Vanosami płynnie steruje urządzenie VanosMaster naszej produkcji. Po zakończeniu strojenia wrzucę wykres tego wolnossaka. Projekt typowo do zabawy i latania bokami. Niebawem kolejne auto wyjedzie od nas tym razem na ITB i w trybie (mam nadzieję, że jeszcze w tym roku) Alpha-N.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #216

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Jak tak czytam w różnych miejscach o tych upaleniach EE3+ to się az boję za to zabrać a leży sobie od miesiąca i czeka aż się trigger na laserze wypali.

Ciekawe jak i czy w ogóle jest zabezpieczony tor zasilania w EE3+, np. na wypadek padu regulatora napięcia w alternatorze, bo wiem, że DEC tego nie przeżywa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #217

  • elmo0104
  • elmo0104 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 1
Te wszystkie uszkodzenia związane są raczej z momentem podłączania samego ee3 do wiązki i pierwszych prób uruchomienia silnika. Szkoda czasu na takie zmartwienia poza tym tuning samochodów nie należy do tanich hobby więc trzeba się liczyć z pewnymi, dodatkowymi kosztami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #218

Główną sytuacją upalenia sterownika a raczej jego części są tylko nasze błędy przy podłączeniu, podanie 12v piny np sygnałowe zabija nie tylko ten sterownik ;)

Jakiego macie krokowca, PWM 2pinowy czy 3pinowiec? I jak chodzi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #221

  • kris4cars
  • kris4cars Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 26
  • Otrzymane podziękowania: 2
Kto nie ryzykuje ten nic nie osiągnie :D czasami trzeba coś popsuć aby na przyszłość wiedzieć :]
Ja np upaliłem det2 i to na amen bo zachciało mi się podpinać btm-222. Niestety soft na PC tego nie ogarnia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

BMW E36 mix. 8 lata 11 miesiąc temu #222

  • elmo0104
  • elmo0104 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 24
  • Otrzymane podziękowania: 1
Zawór wolnych obrotów mamy magnetyczny z dwoma uzwojeniami, jedno domykające a drugie otwierające. To pierwsze zasilane napięciem z aku przez opornik. Drugie zaś sterowane z ee3. Działa wyśmienicie. Zawór 3-pinowy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez elmo0104.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena