Elektroniczne rozwiązania dla motoryzacji i tuningu

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1753

  • tomekmb1978
  • tomekmb1978 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Witam chcę zastosować sterownik micro w silniku m 104 mercedesa mam kilka pytań:
1. czy sterownik może sterować samym wtryskiem
2. czy do sterowania samym wtryskiem wystarczy podłączyć czujniki temp.powietrza,silnika
TPS, zawór wolnych obrotów i MAP sensor
3.czy sterownik obsłuży oryginalne 3 cewki pasywne silnika m 104
4.czy do sterowania zapłonem wystarczy sygnał z oryginalnego czujnika i wieńca 60-2
5.czy do sterowania samym wtryskiem potrzebuje połączyć w jakiś sposób micro z oryginalnym sterownikiem
no i w sumie najważniejsza sprawa czy bardzo skomplikowane jest wystrojenie sterownika we własnym zakresie do osiągów zbliżonych do fabrycznych.
Z góry dziękuję za odpowiedz POZDRAWIAM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1757

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Rozwalają mnie takie pytania, tak trudno przeczytać instrukcję?
Tam wszystko jest.
A do samodzielnego wystrojenia będzie potrzebna szerokopasmowa sonda z kontrolerem, bo micro nie ma obsługi szerokopasmówki tak jak EE3.
Moim zdaniem najlepiej od razu wkładać EE3+.
Poprawnie wystrojony silnik czy na micro czy ma EE3+ spokojnie powinien mieć ciut lepsze parametry od fabrycznych, pod warunkiem że mamy zdrowy silnik a nie padlinę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1765

  • tomekmb1978
  • tomekmb1978 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Końcowe strojenie zamierzam zrobić na chamowni. Narazie chciałem uruchomić samochód na tyle aby był w stanie " przemieszczalnym"
na tyle aby przejechać od warsztatu do warsztatu. Instrukcje przeczytaĺem już wielokrotnie ale zawsze watpliwości są szczegolnie dla kogoś z epoki " tranzystorów" Niewiem jak jest do końca z tym przegrzewaniem sterownika na cewkach pasywnych . Ee+3 w moim przypadku się nie kalkuluje ponieważ samochod jest podczas budowy i do końca nie wiadomo na jakim silniku i sterowniku zakończe

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1767

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14

tomekmb1978 napisał: do końca nie wiadomo na jakim silniku i sterowniku zakończe

A co stoi na przeszkodzie aby podjąć konkretną decyzję?
Chcesz przetestować różne silniki i różne sterowniki? Jeśli tak to najtaniej i najlepiej wyjdzie od razu wybrać opcje najdroższą.

Przegrzewanie sterownika na cewkach pasywnych? A co to takiego? Ja mam w m103 na EE3+ 6szt. cewek pasywnych Bosch z BMW i jakoś nie zauważyłem, żeby sterownik się grzał a wcześniej miałem fajkocewki aktywne VAGa i różnicy w pracy silnika czy sterownika nie widać. Z fajek VAG zrezygnowałem, bo zajmują mi przestrzeń w taki sposób, że później trudniej będzie upchnąć kompressor czy turbo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez oress.

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1773

  • tomekmb1978
  • tomekmb1978 Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Posty: 5
  • Otrzymane podziękowania: 0
Nakreślę całą sytuację. Dwa lata temu kupiłem w 124ce silnik m102 był w stanie agonalnym więc samochód stał sobie w garażu. Wiosną tego roku postanowiłem go "ruszyć" ale silnik wydmuchał całkowicie uszczelkę pod głowicą. Chciałem od razu kupić 3.2 z w 124 ale nie mogłem nic wygrzebać, za to poniewierał się u mnie "pewny" silnik z modelu w 210 2.8 z racji że był majowy wekend i miałem trochę czasu wrzuciłem 2.8 do 124 jako rozwiązanie chwilowe kupiłem sterownik wyplotłem wiązkę ze schematu, niestety nikt nie chce przekodować sterownika i jestem zmuszony szukać innego rozwiązania stąd własnie EasyEcu. Zamierzam się rozglądać za silnikiem 3.2 i ori sterownikiem, ale najpierw chce zmierzyć się z tematem EasyEcu nie wykluczając że na tego typu sterowniku zakończę.

Co do przegrzewania się sterownika MICRO w instrukcji odnośnie cewek pasywnych jest napisane:" Stosując tego typu cewki wewnątrz sterownika wydzielad się
będzie ciepło. Należy pamiętad, że sterownik EasyEcu MICRO jest bardzo małych wymiarów i ma ograniczone
możliwości odprowadzania ciepła, a tym samym narażony jest na przegrzanie."
Co można przez to rozumieć? Można stosować cewki pasywne montując sterownik z dala od innych zródeł ciepła czy też nie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

MICRO do silnika mercedes m 104 6 lata 5 miesiąc temu #1775

  • oress
  • oress Avatar
  • Wylogowany
  • Posty: 207
  • Otrzymane podziękowania: 14
Zatem zastosuj cewki aktywne do MICRO, albo jakiekolwiek do EE3+, tylko pamiętaj żeby w przypadku EE3+ zakupić wersję 8xIGN a nie STEPPER.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
Zasilane przez Forum Kunena